דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירה בסוג האימון והמאמן 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 1667 פעמים ]

עולם האימון האישי התפתח והוא מאוד פופלרי היום, בתי ספר לאימון שם מתאמנים מטופלים ונולדים מאמנים חדשים. אתה מתלבט האם גם לקבל ייעוץ ולפתוח בדרך חיים חדשה? מאמר זה יעזור לך להחליט לגבי שתי החלטות חשובות - סוג האימון וסוג המאמן.

מטרת הדברים הבאים היא לסייע לך בבחירה הנכונה של שתיהן.
והבחירה הראשונה: האם כדאי בכלל לקחת חלק  באימון?


להלן ארבעה נקודות למחשבה לבחירה נכונה בתהליך אימון:


1. "אתה הוא המקור": להפקת המרב מתהליך האימון, חובה עליך לסגל לעצמך תפיסת עולם שבה אתה מגיע להכרה שהבסיס של  חייך נובע ממך, ושאתה בעל היכולת והאחריות ליצור אותם. תפיסה כזו מבוססת על ההנחה שהחיים שלנו נוצרים מהדרך שבה אנו חושבים, חשים, מחליטים , מדברים ופועלים. זה בלי קשר לכך שבחיים יש גם עניין של נסיבות, מזל, אקראיות, אנשים אחרים וכדומה - זה רק אומר שלמרות כל אלו אתה הוא המקור של חייך.


2. "אתה מסתכל קדימה לעתיד": תהליך האימון עוסק ביצירה נחושה וברורה של העתיד. האימון עובר על הקו שבין העתיד וההווה - הוא יוצר  את תמונת העתיד קדימה וחוזר להווה כדי לממש אותה. האימון נוגע מעט בעבר, והוא משמש אותו לרוב בכדי ללמוד ממנו על העתיד. אם אתה מרגיש "תקוע" בעבר – ייתכן והעולם הטיפולי מתאים לך.


3. "אתה רוצה יותר": אתה מסתכל על ההווה שלך, אתה רואה את העתיד הצפוי שלך אם חייך יימשכו כפי שהם, ויש לך תחושה שאתה מסוגל ליותר. יותר באיזה מובן? יותר הצלחה, יותר תוצאות, יותר הגשמה, יותר משמעות, יותר מבת הזוג, יותר אהבה, יותר כסף. פשוט יותר.


4. "אתה בצומת דרכים": האימון אפקטיבי במיוחד כאשר אתה ניצב בצומת דרכים המזמין אותך להחליט. זו עשויה להיות צומת דרכים אשר קורה בחייך ממילא (מעבר דירה, לידה או קידום,)  וזו עשויה להיות צומת דרכים שאתה בוחר בעצמך ליצור (התפטרות, בחינת זוגיות קיימת, הליכה אחרי החלום).

והבחירה השנייה: מיהו המאמן המתאים לך ביותר?
להלן ארבעה כיווני חשיבה לבחירה מתאימה של מאמן:


1. "תפיסת העולם שלו": חשוב ביותר שלמאמן שלך תהיה תפיסת עולם קוהרנטית, סדורה וברורה לגבי הדרך שבה אנשים יכולים ליצור את חייהם. תפיסת עולם זו צריכה  להיות עם מבט על לגבי הדרך בה אנשים יוצרים שינויים חיוביים בחייהם, וזוהי מטרת האימון בכלל. המאמן שלך חייב לחיות לפי תפיסת עולם זו, והיא   חייבת להשתקף בקפדנות באופן שבו הוא חי. הוא אמור להיות סוג של "דוגמה אישית" לתפיסת עולם זו.


2.  "פוקוס על אימון": המאמן שלך צריך לעסוק באימון בצורה אינטנסיבית. האימון חייב להיות חלק מרכזי מחייו שלו, גם אם הוא עובד באופן חלקי אימון הוא מעין אומנות,  והלימוד העמוק והאמיתי של כל מאמן מתרחש בעיקר בתהליכי האימון שהוא מבצע. אל תבחר מאמן חובבן, באותה מידה בה לא מפקידים את הרכב בידי מכונאי חובב שהוא בכלל רואה חשבון במקצועו...
3. "מה שיש למאמן בשבילך": למאמן שאתה בוחר חייב להיות "משהו" עבורך. היות שהאימון הוא מקצוע מאוד אקלקטי, כל מאמן   מגיע לתהליך האימון עם השפה שלו ואת הניסיון האישי שלו המורכב מידע, ניסיון וחוויות. הידע כולל את כל ההשכלה הפורמלית והאפורמלית, את ההכשרה בתחום האימון ואת תחומי הידע השונים שלו. הניסיון כולל את תחנות החיים של המאמן ואת הניסיון שהם הקנו לו, שים לב לעובדה שהגיל של המאמן חשוב אך הוא רק פרמטר אחד בניסיון שלו. חוויותיו של המאמן כוללות את כל האירועים האישיים שהוא חווה בחייו, בדגש על אירועי שינוי בהם הוא ממש את עצמו. סך כל המטען האישי של המאמן מהווה בסיס לעבודה משותפת ויסודית ולהצגת אפשרויות יצירתיות עבורך.


4. "והכי חשוב... קליק":עבורך ועבור המאמן האישי מתחילה להתפתח מערכת יחסים מאוד עמוקה, אתם   הולכים להיות שותפים בהכרות מאוד מעמיקה של חייך ושל חלומותייך. אתה מוזמן להתייחס למפגש ההכרות כאל בליינד דייט, ופשוט לוודא עם עצמך שיש   ביניכם את ה"קליק" המסתורי הזה שגורם לאנשים ליצור קשר עמוק ואינטימי.

עכשיו אתה יודע אם וכיצד לבחור באימון ולבחור במאמן. הכדור בידיים שלך. בהצלחה!


מאמן לעסקים ולקריירה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב