דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשירי פילאטיס 

מאת    [ 24/08/2010 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 4104 פעמים ]

תרגילי הפילאטיס המקוריים הורכבו מסדרה של שלושים וארבעה תרגילים הנערכים על רצפה או על מזרן. בהמשך הדרך ג'וזף פילאטיס שיכלל את השיטה כשהמציא מכשירים מיוחדים, ופיתח לכל מכשיר סדרת תרגילים המיוחדים לו. מרבית התרגילים המבוצעים על המכשירים השונים הם תרגילי התנגדות הנעשים כנגד קפיצי פילאטיס מיוחדים. הקפיצים יוצרים התנגדות או תמיכה, תלוי בסדרת התרגילים. אחת התכונות המיוחדות של הקפיצים היא יצירת התנגדות הדרגתית, כלומר ככל שהקפיץ מתוח יותר כך עולה רמת ההתנגדות. הדבר שונה בתכלית משיטות אחרות שעושות שימוש במשקולות בהן ההתנגדות שווה לכל אורך התנועה.

מיטת רפורמר: מכל מכשירי פילאטיס, מיטת הרפורמר הוא מכשיר הפילאטיס החשוב והנפוץ ביותר. המכשיר בנוי ממסגרת שבתוכה נוסע משטח לאורך מיטה. משטח העבודה מחובר למסגרת המיטה בעזרת קפיצים שיוצרים התנגדות או תמיכה. רוב התרגילים מתבצעים בעת שהמתרגל שוכב או יושב על המשטח ומפעיל את המכשיר בעזרת מערכת של רצועות, ידיות, לולאות ובר הרגליים. ניתן לבצע מבחר עצום של כ-500 תרגילים על הרפורמר ברמות שונות של קושי.

מיטת קדילאק (Cadillac): ידוע גם בשם Trapeze table. הקדילאק בנוי מבסיס עץ שעליו מחוברת מסגרת צינורות פלדה ועליהם מורכבים אלמנטים שונים של המכשיר. הקדיאלק מציע מגוון רחב של שימושים ולכל הרמות- החל מסדרות תרגילים למתחילים, דרך פתרונות לעבודת שיקום לקשת של בעיות ועד לתרגול פילאטיס מתקדם לספורטאים.
הקדילאק החל את דרכו כמיטת בית חולים טיפוסית. כשג'וזף פילאטיס היה נתון בהסגר במחנה מעצר אנגלי בזמן מלחמת העולם הראשונה, הוא ניצל את זמנו לשיקום חולים שהיו מרותקים למיטותיהם בבית חולים. פילאטיס נעזר בקפיצים שעליהם הונחו המזרנים ופיתח באמצעותם מגוון של תרגילי התנגדות תוך שימוש במיטה עצמה. 

וול-יוניט (Wall Unit): פילאטיס פיתח גרסה קטנה יותר של מיטת הקדילאק ששמה באנגלית: Wall-Unit. הוול-יוניט הוא למעשה חצי קדילאק, ללא הבסיס מעץ וניתן לבצע עליו את רוב התרגילים האפשריים על קדילאק. המכשיר חסכוני במקום ומהווה פתרון מצוין לשיעורים קבוצתיים.

כיסאות פילאטיס: בשונה ממיטות פילאטיס שתוכננו לשימוש מקצועי במכונים מיוחדים לכך, ג'וזף פילאטיס תכנן את הכיסא המקורי ששמו כיסא וונדא (Wunda chair) לשימוש ביתי. הכיסא מתוכנן כך שיוכל לשמש ככורסת ישיבה לסלון כאשר הוא אינו מתפקד כמכשיר התעמלות. בדומה לשאר המכשירים, כיסאות הפילאטיס התפתחו והשתכללו במהלך השנים. כיום ניתן למצא סוגים שונים של כיסאות ברמות שונות, מהם המותאמים לשימוש מקצועי במכוני פילאטיס, מכוני כושר או ככלי משלים לטיפול בפיזיותרפיה. בזכות גודלו ובזכות המבחר הגדול של התרגילים שהמכשיר מציע, הכיסא גם היום הינו אחד ממכשירי הפילאטיס הביתיים הנפוצים ביותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב