דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים - שטיחים 

מאת    [ 23/08/2010 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2224 פעמים ]

מרצפות, פרקטים או שטיחים? זו השאלה!

 

בעת בנייה, שיפוץ או עיצוב של הבית, המשרד או העסק, מגלים רבים כי הביטוי השגור "המחירים ברצפה" מקבל משמעות חדשה ובלתי צפויה. המחירים אכן ברצפה, אלא שהכוונה היא לעלות הרצפה. בין אם המדובר במרצפות, פרקטים או שטיחים רצפות עולות... הרבה. מכיוון שבניגוד להיבטים אחרים של העיצוב, על הרצפה אי אפשר לוותר, הרי שהשאלה הנשאלת היא לא "אם", אלא "מה". מה מתקינים? מה בוחרים וכיצד? מכיוון שבסופו של דבר, מדובר לא מעט בשיקולים של טעם ועל טעם וריח, הלוא אי אפשר להתווכח, נתרכז בהיבט הכלכלי של השיקולים בבחירת סוג הרצפה.

 

מרצפות

רצפת מרצפות היא לרוב הרצפה הבסיסית. ניתן להתקין מרצפות מסוגים שונים ומחומרים שונים, כאשר הנפוצות והפופולאריות בקרב המרצפות הן מרצפות השיש, מרצפות האבן ומרצפות הקרמיקה. עלות הרצפה במקרה זה תקבע על ידי איכות השיש, סוג האבן ואיכות הקרמיקה. כמו כן, משפיע על המחיר מקור המרצפות – האם מדובר במרצפות תוצרת חוץ או תוצרת הארץ? האם הן עשויות מחומרים תוצרת חוץ או תוצרת הארץ וכן הלאה.

 

בשורה התחתונה – רצפת מרצפות היא התחלה טובה.

 

פרקטים

רצפת פרקטים היא בעצם רצפת עץ (אלא אם כן מדובר בפרקטים סינתטיים). פרקטים מתקינים על גבי הרצפה הרגילה. פרקטים מעניקים לרצפה מראה איכותי, קלאסי וחם. זאת הסיבה שבעלי בתים ובעלי עסקים מעוניינים במיוחד ברצפות אלה. עם זאת, בכל הנוגע לפרקטים, טווח המחירים הוא עצום. אולי השיקולים המשמעותיים ביותר במחיר פרקטים הם סוג העץ ממנו עשוי הפרקט וגודל השטח המצופה. ככל שהעץ איכותי יותר, עמיד יותר ובעל מראה יותר יוקרתי, כך מחירם של פרקטים המיוצרים ממנו יהיה יקר בהתאם. כדי לחסוך בעלויות, בוחרים רבים שלא לצפות את כל הרצפה בפרקט, ובוודאי שלא בפרקט באותה האיכות. כך, למשל, רבים מסתפקים בפרקטים בסלון ובחדר השינה, אך אינם מצפים את רצפת המטבח בפרקט, במקום בו לא רק שלא בהכרח תיתן יתרון, אלא אולי גם תהווה חיסרון בהשוואה למרצפות הפשוטות.

 

שטיחים

אפשרות נוספת לציפוי הרצפה, היא שימוש בשטיחים מקיר לקיר. שטיחים מקיר לקיר מבצעים בגדול את אותם התפקידים אותם מבצעים פרקטים – שוברים מראה קר, מסייעים לבידוד טמפרטורה ולבידוד רעשים וכיו"ב. כמו בסוגי הרצפות הקודמים, גם מחירם של השטיחים נקבע מן החומרים מהם הם עשויים ומגודל השטח המצופה. כמו בפרקטים, על מנת לחסוך בעלויות בוחרים רבים לשלב בין סוגים שונים של רצפה, ולהשתמש בשטיחים איכותיים יותר למקומות אסטרטגיים, תוך חיסכון בעלות במקומות פחות חשובים. כמו כן, ניתן להסתפק בשטיחים זולים יותר למקומות בהם תנועה ערה של אנשים, אשר בהכרח תביא לשחיקה מהירה יותר של החומר, ולהתקין שטיחים יוקרתיים ונוחים יותר במקומות בהם יהיו נתונים פחות לשחיקה ויסבו יותר הנאה לשוהים במקום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב