דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי ספות, ניקוי וילונות 

מאת    [ 22/08/2010 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2938 פעמים ]

תהליך ניקוי ספות רטוב

 

תהליך הניקוי הרטוב אינו דווקא כביסה עדינה אלא "ניקוי" טקסטיל תוך שימוש במים "ממיסים". מהיבט זה, התהליך מחולק לשלבים הבאים:

 

- ניקוי כתמים

- תהליך ניקוי ספות

- תהליך גימור

 

 

ניקוי כתמים

 

תנאי התהליך המתונים הדרושים לטיפול עדין בפריטים מחייבים לטפל טיפול מקדים בכתמים ישנים ועקשניים במומחיות. אותה רמה גבוהה של מומחיות וטיפול נדרשת לטיפול בטקסטיל כפי שהיא נדרשת בממיסים אורגאניים. בניגוד לניקוי בעזרת ממיס פרכלורואתילן או הידרוקרבון, ניקוי מקדים של כתמים בשיטת הניקוי הרטוב בעזרת מים "ממיסים" מתבצע בכיוון ההפוך. במקרה של כתמים נמסים במים או מתנפחים במים, יש לטפל רק בכתמים ישנים ומקובעים. אולם, כתמי שומן או שאריות מזון שומני המומסים ללא כל בעיות בעזרת ממיס פרכלורואתילן או הידרוקרבון חייבים לקבל טיפול מקדים בחומרים מתאימים לסילוק כתמים בשיטת הניקוי הרטוב.

התכונות האקולוגיות של חומרי סילוק כתמים מתוצרת BÜFA מהוות דוגמה למופת בתחום הטיפול בטקסטיל.

 

 

ניקוי רטוב

 

יש להתאים את תהליכי הניקוי הרטוב לדרישות המיוחדות של הטקסטיל המובא לטיפול ניקוי וילונות, בכל הנוגע לטיפול עדין במיוחד באריג כדי לקבל תוצאות ניקוי מיטביות. התנאים המכאניים למטרה זו נוצרו על ידי מערכות מכונות חדשות. בסיס הנדסת התהליך והדטרגנטים המיוחדים נתונים בתהליך בפיתוח מתמיד על ידי תעשיית חומרי העזר ומשופרים בהתמדה.

 

הדטרגנטים והחומרים המשמשים בתהליך הניקוי הרטוב דומים רק במעט ל"דטרגנטים" המקובלים. מוצרים אלה הם חומרים "חכמים" לטיפול בטקסטיל המאפשרים לנקות בניקוי רטוב בגדים עליונים המיוצרים מסיבים טבעיים ומסיבים משוחזרים במערכת ממוכנת, בתנאים כללים חסכוניים מעניינים.

 


בניגוד לסיבים סינתטיים, כאשר סיבים טבעיים באים במגע עם מים, מתחולל שינוי באזור
ה- micelle, העשוי לגרום לעיוות, לשינוי במידות ולרגישות מכאנית של הטקסטיל. לכן התפקיד החשוב של חומר העזר הוא להגן על הסיבים ולייצב אותם בזמן הטיפול במים. אנו נתאר עיקרון זה בדוגמה הכוללת צמר וחומר ניקוי רטוב בשם Oldopal Basic:

 

 

Oldopal Basic מצויד במערכת ספיגה השולטת בערך ה- pH בנוזלים ומקיימת תחום ניטרלי מיטבי של הנוזלים בערכים של 5.5 - 7.0 pH. תחום חומציות זה מתקיים אפילו באם משתמשים בחומרי אלקאלי להמסת דם בתהליך סילוק הכתמים המקדים.

 

Oldopal Basic פותח לטיפול רטוב בבגדים עליונים עדינים במיוחד המיוצרים מסיבים טבעיים, דוגמת פריטים מאנגורה או מכנסיים מיוצרים מצמר (virgin wool). לחומרים פחות עדינים, דוגמת בגדים עמידים לתנאי מזג אוויר ובגדי ספורט, אשר לעתים קרובות מלוכלכים מאד, אנו מספקים את הדטרגנט Oldopal L. זהו דטרגנט נוזלי מרוכז מאד, ללא מלבינים ומבהירים אופטיים. החומר פועל בתחום החומציות הניטרלי של העור.

 


 

גימור

 

גימור טקסטיל, דוגמת שיפור הטיפול או המוצקות של האריג מתפוגג בגלל בלאי הטקסטיל בכן בגלל תהליך הניקוי. תהליך הטיפול המקצועי בטקסטיל כולל גם "שיחזור" תכונות הטקסטיל לאחר תהליך הניקוי, כלומר יש להחזיר את הפריטים למצב לבישה. Oldopal Prefinish הוא חומר מיוחד, המספק גימור על בסיס טבעי ובנוסף משפיע באופן חיובי על התנהגות ההתכווצות ועל הנטייה להתקמט של הפריטים המטופלים.

 

גימור בעזרת Oldopal Prefinish לאחר ניקוי רטוב ב- Oldopal Basic דרוש בהחלט לטיפול מיטבי בבגדים עדינים.

 

אין לטפל בגימור Oldopal Prefinish בבגדים עמידים לתנאי מזג אוויר ובגדי ספורט המיועדים לטיפול אימפרגנציה. התכונה ההידרופילית של הגימור נוגדת את השפעות האימפרגנציה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב