דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות הבנייה ממשיכות לפרסם 

מאת    [ 22/08/2010 ]

מילים במאמר: 930   [ נצפה 1645 פעמים ]

15/8/10

 

סקר המדיה של אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי בשיתוף עם יפעת בקרת פרסום:

 

חברות הבניה ממשיכות להשקיע בפרסום

עליה בשיעור של 162% בהיקף הפרסום בענף לעומת שנה קודמת

 

האצה בפעילות הנדל"ן בקרב מחפשי הדירות בישראל משתקפת בפעילות של שוק הנדל"ן במדיה. כך עולה מניתוח בקרב חברות הבנייה שיזם פרסום אזימוט בשיתוף יפעת בקרת פרסום.

 

מניתוח התוצאות של יפעת בקרת פרסום, המבצעת מדידה של כל הפרסומים בכלי התקשורת השונים, עולה כי במהלך המחצית הראשונה של 2010 (ינואר-יוני) הוציאו חברות הנדל"ן על פרסום בעיתונות, בטלוויזיה, בשילוט חוצות, ברדיו ובאינטרנט 162% יותר מהמחצית המקבילה אשתקד. עוגת הפרסום בנדל"ן הסתכמה במחצית של 2010 במחירים ריאלים של 48.907 מיליון ש"ח לעומת 18.664 מיליון ש"ח במחצית הראשונה של 2009.

מגמת התאוששות המשק משתקפת בפעילות השיווקית בשוק הנדל"ן במחצית הראשונה של 2010, כך עולה מניתוח בקרב חברות הבניה שיזם פרסום אזימוט בשיתוף עם חברת יפעת בקרת פרסום.

שיפור המצב הכלכלי ניכר באמצעי הפרסום במדיה, שהבולטת ביותר הינה הטלוויזיה, שהשימוש בה כמדיום פרסומי בענף הנדל"ן הרקיע שחקים במהלך החצי הראשון של השנה הנוכחית וגדל ב-2486% מהמחצית הראשונה של 2009. מהשקעה של 369,367 ש"ח ל-9,552,699 ש"ח.

בני קרת, מנכ"ל פרסום אזימוט מקבוצת באומן בר ריבנאי ויועץ אסטרטגי לשיווק נדל"ן, מסביר, "השימוש בטלוויזיה כמדיום פרסומי בענף הנדל"ן תפס תאוצה בשל הרצון לשיווק האגרסיבי והעברת מסרים לקהל גדול ברמה ארצית ולא מקומית." נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום מוסיף כי "חברות הנדל"ן נכנסו לפרסום טלביזיוני על מנת למתג  עצמן כפי שמקובל בתחומים אחרים. יש לציין שאחוז גבוה יחסית של הפרסומות בקטגוריית הם חסויות, ובמקרה של סרטוני פרסומת, יש מקום לשיפור רב בקריאטיב שמציגה קטגוריית הנדל"ן. כוחה של הטלביזיה כמדיום פרסומי היא לספר סיפור ולרגש, מה שלא קורה בד"כ בפרסומות הטלביזיה של ענף הדיור. . המפרסמים הבולטים בטלביזיה הם גינדי עם gindi city, אורי סיטי נדל"ן עם פרוייקט "אור על הפארק" ו"מגדלי הצעירים", שיכוי ובינוי, אזורים ושופ, קנדה ישראל ועודבני קרת מביא הסבר נוסף לעניין זה ומבהיר כי "מחצית השנה הראשונה של 2010 התאפיינה בין היתר בגיבוש קבוצות רכישה גדולות וזאת לפני הגזרות שהטיל עליהן משרד האוצר ובנק ישראל. המדיום האלקטרוני מצוין עבור צרכיהם, זאת מכיוון ששיווק של קבוצות רכישה דורש פרסום אגרסיבי לתקופה מאוד קצרה וכפי שניתן לראות בתקופה האמורה כ18% מסך הפרסום במדיה הייתה של קבוצת רכישה."

הפרסום בעיתונות הוסיף 122% בחודשים הראשונים של 2010 ועלה מ-11,204,632 ש"ח ל-24,842,760 ש"ח. יעקובי מסביר: "העיתונות הייתה ועודנה כלי הפרסום המוביל בנדל"ן וזאת למרות שסבלה מנזקי המשבר הכלכלי במחצית הראשונה של 2009". מדובר בתקופה שבה איבדה העיתונות 11% מכמות הפרסום, אולם במחצית השנייה של 2009 כבר חלה התאוששות ופרסום הנדל"ן בעיתונות סיים את השנה עם גידול של 31%".

הפרסום באינטרנט גדל אף הוא מ-4,765,839 ש"ח במחצית הראשונה של 2009 ל-11,089,854  ש"ח במחצית הראשונה של 2010. מדובר בזינוק של 133%. בשנה שעברה האינטרנט ביצע קפיצה גדולה יותר בתור מדיום חדש ופורץ, וגם  כיום כבר למרות שמדובר בפרסום יציב וקבוע שמתפתח באופן טבעי, שיעורי הגדילה הם מדהימים.  

האינטרנט הופך, כמו בעולם, לכלי מיידי לחיפוש מקום מגורים וזאת בשל שפע המידע, הנראות, פרוט הנתונים, והנגישות למידע בכל שעה. קרת מציין כי "מדובר בכלי ההולך ומתחזק כל העת וצובר תאוצה בפרסום הנדל"ן. לוחות הנדל"ן האינטרנטיים הם היום הדרך העיקרית בה אנשים מחפשים דיור ומשווים מחירים באמצעי התקשורת."

ברדיו, לעומת כלי התקשורת האחרים, חל קיטון של 34% במחצית הראשונה של 2010 לעומת 2009, מ-1.383 מיליון ש"ח ל-912 אלף ש"ח במחצית הראשונה של 2010. לדברי קרת  "נתח הטלוויזיה גדל על חשבון מדיה אחרים. ובעידן התלת מימד, ההשפעה של רדיו בעיקר בתחום הנדל"ן, שהוא מאוד ויזואלי, לא יכולה להתחרות בטלוויזיה או באינטרנט שיכולים לתת הרגשת ממשות למוצר." 

 

שלטי החוצות זינקו ב167% במחצית 2010 לעומת 2009 .הפופולאריות של המדיום בקרב מפרסמי הנדל"ן נובעת מהתגובות המתקבלות בשטח ממדיום זה.

 בני קרת מסביר: "שילוט חוצות משמש כדרך להבאה לנקודת המכירה, ובמחצית השנה החולפת ראינו הרבה מהלכי שיווק נדלן אגרסיביים, טבעי שהשתמשו במדיום שילוט החוצות כמדיום משלים".

 

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב