דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב עמק האלה חושף את הבלנד המעניין מסדרת E 2006 במהדורה מוגבלת. מאת: אלון גונן יולי 2010 

מאת    [ 21/08/2010 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 2479 פעמים ]

קל מאוד להיות יינן של יקב המעניק חופש מחשבה וחופש עשייה ובמקביל גם דואג לכרמים מובחרים ולענבים משובחים ולצוות מסור ונאמן על מנת לייצר יין טוב.
מאוד לא פשוט להיות יינן אשר צריך תוך כדי עשיית יין לרגש את עצמו ולחשוב כל הזמן איך לגוון ולהעניק ללקחותיו הנאמנים של היקב עוד מוצר מעניין וחדשני, משהו שיעניק להם תחושה שמישהו רוקח עבורם את המנה המיוחדת אשר תרגש רק אותם ותודה להם על שנים של ליווי והתמדה ואהבה של יינות עמק האלה.

כזו היא המחשבה אשר לדעתי ליוותה את יינן יקב עמק האלה דורון רב הון אשר בשקט ובגובה העיניים סיפר לנו בערב ההשקה של יין ה E על אופי הבלנד המעניין המורכב מענבי קברנה סובניון, מרלו, סירה וקברנה פרנק. זהו יין שהופק במהדורה מוגבלת של 2000 בקבוקים בלבד אשר נבצר מאזורי גידול שונים של היקב וכל זן טופל בצורה פרטנית בחבית למשך 12 חודשים ולאחר ערבוב הבלנד נכנס ל 8 חודשי חבית נוספים.

צבע היין אדום ארגמני צלול ונקי. ריחות של דובדבנים צעירים בוקעים ממנו אשר מתמזגים נפלא עם ריח החבית הקל המעניק פן נוסף לתחושה שבלגימה היין ירגש עד מאוד. ואכן בטעימה היין ממלא את הפה בטעמי פירות יער צעירים וקלילים, טעם נקי מעניק תחושה חמאתית בבליעה. הידיעה כי יש מספר זנים די יחודיים בבלנד גרמה לי לחפש ולהתמקד בטעמים שאני מכיר מהקברנה פרנק או מהסירה וכמובן מהאופי של הקברנה סובניון והמרלו, אך ביין הזה ההתמזגות של הזנים השונים הייתה מושלמת. יש תחושה שהיינן לא רצה להתיימר ולהתחכם ולהשפיע על חומרי הגלם המשובחים שנבצרו, הענבים סיפקו בעצמם את המורכבות וההתמזגות בינם הייתה ברורה לכולם.

כל שנותר לדורון זה להעניק המון אהבה לענבים אשר בוקבקו לאחר 18 חודשי חבית לבקבוק מהודר ומהווים לדעתי את יין הדגל של היקב וללא ספק זו תחילתה של ידידות נפלאה לראשון מסדרת ה E לבאים אחריו בסדרה.

בסייפה של הביקורת:
אני חייב לעלות סוגיה שעלתה במסיבת העיתונאים שערך היקב לכתבי יין ולמבקרי יין בהשקת יין ה E .
היין מתומחר לבקבוק בכ 380 ש"ח מה שגורם לאחרונה להרבה כתבי יין להתרעם על המחיר של יין דגל של היקב המתחיל בסיפרה 3, עשה זאת יקב דלתון עם המתיתיה, עשה זאת אלכסנדר עם הגראנד רזרב, עושים זאת זאוברמן, כרמל ועוד ועוד. יש תחושה כי היקב חייב לתמחר בקבוק מסוים במחיר השלוש מאות פלוס על מנת לומר כי גם אנחנו ממותגים גבוה.
במסיבת העיתונאים פנה אורי גלבוע מבקר היין של פורטל היין הישראלי בשאלה לגבי תימחור היין ומיתוגו במחיר הנוכחי. השאלה הייתה במקום. השאלה לא באה ממקום של ביקורת על איכות היין, היא באה על מנת לקבל תשובות אמיתיות לגבי תמחורי יין ביקבים, על מנת שאנו ככותבים על יין נוכל לספק תשובות רלוונטיות לציבור חובבי היין אשר מנסה להבין מה קורה בתעשייה הצעירה הזו. לנו יש גם אחריות מסוימת כמובילי דעה לומר גם שיש תחושה כי יקבים מסוימים מתמחרים את יינותיהם בצורה די פרובקטיבית ולא תמיד יש ליין את היכולת להתמודד מבחינת איכות עם המחיר הנדרש. היקבים כורתים את הענף אשר עליו הם יושבים וגורמים ליקבים אחרים, ולצערי אלו בדרך כלל יקבי שוליים, לתמחר את יינותיהם באופן מוגזם ואף מגוחך.
אורי גלבוע העלה נקודה שרובנו מנסים להתרחק ממנה בטענה שיש שוק חופשי וכל אחד יכול לתמחר את היין שלו על פי ראות עיניו ואם יש מספיק שוטים שיקנו אז שישתו את היין שעולה מאות שקלים מה אכפת לנו. העניין הוא האחריות הקולקטיבית שיש לתעשייה הזו.
סתם רעיון למחשבה.
http://www.adomolavan.co.il

 

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב