דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרמיקה - מגוון אפשרויות מסחרר 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 4726 פעמים ]

על המרצפות המיושנות של פעם כבר מזמן אבד הכלח. הן לא יפות, מזמן כבר לא באופנה, ואחרי עשרים שנה ויותר של שימוש כבר ניכרים על פניהן סימני הזמן בדמות לכלוך עיקש, חוסר ברק וחריצים. פעמים רבות אנו מתייחסים לריצוף הישן בבית שלנו כאל "זה מה שיש" במשיכת כתפיים של השלמה מחוסר ברירה. יחס זה נובע מהתחושה שרצפה לא מחליפים – את הקירות אפשר לצבוע, את הדלת ניתן לפרק ולהתקין אחרת, אך פירוקה של הרצפה הוא תהליך תובעני יותר, ולמי יש כוח להתעסק עמו. אולם אין צורך להסתפק כיום בריצוף שאיננו אוהבים בלית ברירה, שכן ריצוף קרמיקה מציע אלטרנטיבה אטרקטיבית וגמישה: מדוע להתעסק באופרציה ובכאב הראש של פירוק הרצפה הישנה, כשאפשר בקלות להדביק על הריצוף הישן והקיים אריחי קרמיקה חדשים ואופנתיים?

קרמיקה – מגוון אפשרויות מסחרר

אחד היתרונות הבולטים של אריחי קרמיקה הוא מגוון האפשרויות המדהים, הן מבחינת צבעים, הן מבחינת טקסטורה והן מבחינת דוגמאות. בשוק הריצוף תוכלו למצוא כל צבע וגוון של קרמיקה שיעלה על דעתכם, וכך להתאים את הצבע בדיוק מושלם לטעם האישי – או אפילו לרהיט ספציפי בחדר (שכן, מדוע להסתפק בגוון אחד של קרמיקה לכל הבית, כאשר אפשר לגוון בין החדרים? בנוסף, היום מציעות חברות קרמיקה רבות אריחי קרמיקה מאוירים, מודפסים או בעלי דוגמאות מיוחדות, כגון פרחים וצורות גיאומטריות, ואפילו אריחי קרמיקה שנראים כמו ריצוף אבן או בדמות רצפת פרקט.

שימו לב כי כל חנות קרמיקה תחזיק דגמים אחרים של אריחי קרמיקה וגוונים שונים מאלו המצויים אצל המתחרים, ולכן כדאי להשוות ולהציץ בכמה מקומות בטרם תתחייבו לדגם ולצבע עבור ריצוף קרמיקה לביתכם.

קרמיקה הינה נפלאה לא רק לריצוף אלא גם לחיפוי קירות, וכך ניתן להמשיך את הריצוף אל הקיר, או לשלב יותר מגוון קרמיקה אחד בחדר האמבטיה – למשל, לבחור באריחי קרמיקה בעלי צבע אחיד וביניהם לשלב כתמי צבע או פס הדגשה של אריחי קרמיקה מאוירים או בעלי צבע שונה.

מבחינת גימורים, ניתן להשיג אריחי קרמיקה מזוגגים בגימור מבריק, אולם עדיף לבחור קרמיקה בגימור מאט, שכן על ריצוף מבריק כל לכלוך קטן בולט עד מאוד.

קרמיקה קלאסית מול גרניט פורצלן

גרניט פורצלן הינו סוג חדיש יותר מאותה קרמיקה קלאסית המוכרת לנו, הידוע בזכות היותו בעל עמידות רבה יותר מסוגי קרמיקה מתחרים. גרניט פורצלן הוא קרמיקה שאינה מזוגגת. ריצוף גרניט פורצלן הוא עמיד מאוד לנוזלים, מכיוון שאלו אינם נספגים בו כפי שקורה בנקבוביות מיקרוסקופיות של סוגי קרמיקה מתחרים. תכונה זו של גרניט פורצלן הופכת אותו לריצוף הרבה יותר קל לניקוי מאשר קרמיקה רגילה.

אגב, גם כאשר מדובר על גרניט פורצלן אפשר לקבלו בגימור מבריק. עם זאת, ריצוף גרניט פורצלן מאט הינו איכותי וחזק יותר מאשר גרניט פורצלן מבריק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב