דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה ומשמעות צורת כתב היד 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 313   [ נצפה 4157 פעמים ]

 

הגרפולוגיה מבוססת על ניתוח כתב היד, ניתוח שמאפשר לגלות פרטים על אישיותו של הכותב. לעיתים אפילו מדובר בפרטים שהכותב עצמו אינו מודע אליהם. במצבים מסוימים בחיים, למשל בראיון עבודה, אנשים מעדיפים להסתיר את האמת על עצמם, כדי להתאים יותר לדימוי הנדרש. עם זאת, למעסיק חשוב לדעת את תכונותיהם האמיתיות. במצבים אלה, הגרפולוגיה יכולה לסייע מאוד.

הגרפולוגיה מסתמכת על הקשר שבין המוח ליד בזמן הכתיבה והיא מתחשבת בכל האלמנטים בכתב היד, כמו צורת האותיות, גודלן, המרווח בין האותיות ובין המילים, זווית הכתיבה ומרחק מהשורות. הגרפולוגיה רואה בכל האלמנטים האלה סימנים לאישיות הייחודית של כל אחד מאיתנו.

בין כל הסימנים השונים שהגרפולוגיה מתייחסת אליהם, צורת האותיות הוא אחד החשובים. צורת האותיות היא מרכיב משמעותי מאוד בכתב היד ולפיכך גם בגרפולוגיה, והיא בעלת משקל רב בכל הקשור לניתוח אישיות. ישנן מספר צורות מרכזיות שיש לתת עליהן את הדעת.

העיגול - הצורה המעוגלת בכתב היד משמעה בגרפולוגיה היא אהבה. כתב מעוגל, כלומר כתב שבו יש ריבוי צורות מעוגלות, מרמז על הצורך בתקשורת עם אנשים ובשיתופיות כבסיס קיום. לפי הגרפולוגיה, אנשים בעלי כתב מסוג זה יעדיפו להימנע ממריבות וישאפו לתקשורת הרמונית עם הסובבים אותם.

הריבוע - בגרפולוגיה, הריבוע מסמל יציבות. לכן, אנשים שעושים שימוש רב בצורה הריבועית בכתב היד שלהם חשים צורך בביטחון וביציבות. אנשים אלה ישאפו לסדר וארגון במעשיהם ויעדיפו לתכנן מראש את פעילותם. לפי הגרפולוגיה, חסרונם של אנשים אלה הוא החשש משינויים ומלקיחת סיכונים.

המשולש - צורת המשולש מדומה לחוד חנית או להב סכין, לכן המשמעות שלו בגרפולוגיה היא כוח רצון ודינאמיות. אנשים שצורת המשולש שולטת בכתב היד שלהם הם אנשים אנרגטיים וממוקדים במטרה. לפי הגרפולוגיה, אנשים כאלה הם בעלי כושר מנהיגות טבעי, הם אוהבים אתגרים ובעלי תושייה.

הצורה המשולבת - כתב יד שמשלב בצורה ייחודית את שלושת הצורות שלעיל, כלומר כתב בעל צורה ייחודית. הגרפולוגיה מייחסת לאנשים בעלי כתב יד ייחודי זה תכונות של דמיון ויצירתיות. אלה אנשים סקרנים, השואפים לחקור את הלא נודע ולהרחיב את אופקיהם. הם נוטים לחולמניות ורוחניות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב