דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש במדרסים 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2325 פעמים ]

גם אם רובנו לא פקדנו מומחה לתחום אורתופדיה מימינו, בעיות של אורתופדיה נפוצות כמעט אצל כולנו בשלב כלשהו של חיינו. אורתופדיה מתמקדת בבעיות ובמחלות של כל מערכת השלד בגוף האדם – מהעצמות והסחוס ביניהן ועד לשרירים ולגידים. מכאן, שתחום אורתופדיה קשור בקשר אמיץ עם יציבתו של הגוף, ומכאן גזור שמה, שפירושו "ילד ישר" (שכן מי שהעניק לה את שמה טיפל בליקויים אורתופדיים בקרב ילדים). בעיות נפוצות הקשורות לתחום אורתופדיה הן כאבי גב, כאבי ברכיים, פריצת דיסק, ניוון חוליות בעמוד השדרה, תסמונת התעלה הקרפלית (בשורש כף היד), פלטפוס ועוד – כאמור, בעיות אורתופדיה שכל אחד מאיתנו סבל לפחות פעם אחת מכזו או אחרת מהרשימה.

 טיפולי אורתופדיה הינם פעמים רבות טיפולים חיצוניים ובלתי חודרניים, אלא אם הבעיות מצריכות ניתוח (למשל, השתלת מפרקים ושחזור עצמות). טיפולי אורתופדיה חיצוניים יכולים לכלול אימוני פיזיותרפיה, או שימוש בשלל אביזרי אורתופדיה, כגון סדים לקיבוע מפרקים, נעליים אורתופדיות, חגורות גב מסוגים שונים, מגיני ברכיים ועוד. אולם המוכר והמפורסם ביותר מכל האביזרים המשמשים בתחום אורתופדיה הינו מדרסים לרגל.


מדרסים – אביזר אורתופדיה מהמעלה הראשונה

 ראשית היציבה של הגוף האנושי הינה בכף הרגל. כף הרגל נושאת על עצמה את כל משקל הגוף, ומתוקף תפקידה זה עליה להיות גמישה, לחלק נכונה את המשקל במהלך פעולת צעידה, ולמנוע זעזועים חזקים למערכות הגוף בעת פעולת דריכה. על כן פעמים רבות בעיה בכף הרגל היא שמשפיעה וגורמת בעיות בחלקים אחרים של הגוף, כגון הגב והברכיים. בעיות אורתופדיה כאלו ניתן לעתים לפתור בקלות על ידי שימוש באביזר האורתופדיה הנפוץ ביותר – מדרסים.

 מדרסים, יש לציין, אינם תרופה שלאחר לקיחתה וסיום נטילתה הבעיה חולפת לה. מדרסים אינם מרפאים, כי אם רק מקלים על הכאב. אך מה חשובה היא הקלה זו! מדרסים המותאמים נכונה באופן אישי לכף הרגל של המטופל יחוללו פלאים בהליכתו, יעצרו את הכאב וישפרו באופן ניכר את איכות חייו. כל זאת כי מדרסים בעצם מחקים את המצב הטבעי הרצוי לכף הרגל בהתאם לבעיית אורתופדיה ממנה סובל המטופל. אם, למשל, קשת כף הרגל שלו נפולה ושטוחה (כלומר, תסמונת פלטפוס), מבנה מדרסים מתאים לו יהיה כזה שיתמוך ברגל באופן שידחוף את החלק הבעייתי כלפי מעלה, ובכך ידמה את קשת כף הרגל במצבה הבריא.

 מדרסים לכל אחד

 ישנם מדרסים מסוגים שונים, שכן ישנם בעיות אורתופדיה המחייבות שימוש במדרסים מיוחדים. כך למשל סובלים מסוכרת, שתפקוד עצבי כף הרגל שלהם פגום, והם נזקקים למדרסים שאינם עשויים מחומרים סינתטיים. ישנם מדרסים משעם, מדרסים מעור, מדרסים מסיליקון, מדרסים ביו-מכניים מיוחדים, מדרסים עם חומרים בולמי זעזועים מיוחדים, ואפילו מדרסים ייעודיים עבור נעלי נשים מעוצבות, כשאיננו רוצות שהמדרס יבצבץ החוצה ויהרוס את מראה הנעל באירוע חשוב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב