דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקולים בתהליך דיאטה 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 2291 פעמים ]

לאחר שהחלטנו לא לדחות למחר, ולהוריד במשקל מהיום, אנו מתכננים אסטרטגיה שתנחה אותנו כיצד לפעול בתהליך דיאטה זה. אחד מהשיקולים מיני רבים שאנו מבצעים הוא אם לבחור להיעזר בשירותי דיאטנית קלינית (תזונאי/ת קלינית)  או לסמוך על ההבנה שלנו בתחום התזונה. הדיאטן הקליני, למעשה, יכול לסייע ליורדים במשקל בבניית תפריט דיאטה המתאים והייחודי להם, לפי צרכיו והעדפותיו האישיים. אף על פי שכיום את רוב המידע על תפריטי דיאטה ניתן למצוא באופן אינדיבידואלי באמצעות רשת האינטרנט או בספרים, ישנם יתרונות רבים בהיוועצות בדיאטן. הדיאטן הקליני, לאמיתו של דבר, הוא אדם שסיים תואר במדעי התזונה ובנוסף התמחות של 6 חודשים המתקיימות לרוב בבתי חולים ובמוסדות רפואיים נוספים. בתום התהליך, הדיאטן הקליני, מקבל הסמכה על ידי משרד הבריאות. לכן, הוא בהחלט יכול לתרום לנו בניסוח תפריד דיאטה מתאים לנו, על סמך הכלים שקיבל.

כיום ישנם גם דיאטנים המומחים בתחומים מסוימים יותר תוך לקיחה בחשבון את המגבלות של אותו תחום. למשל, התאמת תפריט דיאטה לחולי צליאק שמנועים מתזונה של חלבון גליאדין (המרכיב את הגלוטן), התאמת תפריט דיאטה לאנשים המחרימים מוצרים מן החי (צמחונים או טבעונים), התאמת תפריט דיאטה לאנשים בעלי עודף כולסטרול והתאמת תפריט דיאטה לנשים לאחר היריון.

במקרה והחלטנו לא להסתפק במידע שהאינטרנט והספרות מספקים לנו על בניית דיאטה מותאמת אישית, ולהיוועץ עם דיאטנית קלינית מקצועית מוסמכת, ישנם מספר מאפיינים שעשויים לתרום לנו בבחירת הדיאטן המתאים לנו.

ראשית, מבחינת נוחות, עדיף לבחור בדיאטן הנמצא קרוב למקום מגורינו. זאת משום שסביר ותהליך דיאטה זה עשוי להיות אינטנסיבי והדוק, ואם נגלה עצלנות כלפי ההגעה אל הדיאטן, הדבר עלול לשבש ולחבל בתוצאות הפוטנציאליות של ההרזיה. יש הממליצים להמשיך להיוועץ בדיאטן גם לאחר ההפחתה בכמות הקילוגרמים, זאת על מנת להמשיך לשמור על המשקל הקיים ולא להעלותו שוב מחדש. למעשה, אנשים רבים שהתנסו בתהליכי דיאטה שונים, סוברים כי השלב השני של שמירה על משקל הגוף הוא הקשה ביותר, לעומת הראשון, ההפחתה במשקל, שהוא קל יותר. לכן בחירת מיקום הדיאטן היא משמעותית ביותר!

כמו כן, משום שכיום מבחר הדיאטנים רב, ורבים מהם מתמחים בתחומים ספציפיים, מומלץ לנצל את הדבר לטובתנו, ולבחור בדיאטן שאכן בעל ניסיון בתחום המסוים לו אנו משתייכים. למשל, ישנם דיאטנים המניחים, מתוך חוסר ניסיון, שצמחונות וטבעונות הן אידיאולוגיות העשויות להשפיע לרעה על התזונה והבריאות שלנו. לעומתם, ישנם דיאטנים המתמחים ומעורים בתחום, שיודעים שאין הדבר כך, וניתן להיות צמחונים וטבעונים בריאים באם נדע כיצד לבנות תפריט דיאטה מיוחד עבורנו, הכולל את כל אבות המזון.

לא זאת ועוד, רצוי לקבל המלצות על הדיאטן שנבחר, על מנת שנוכל להאמין בו ולסמוך עליו. כלומר, עלינו לבדוק אם הוא מתעדכן מידי פעם על מחקרים שהתבצעו בתחום, אם הוא אכפתי ומעניק יחס אישי, אם הוא אכן מקצועי ותחום ועוד. בנוסף, חשוב לברר את עלות התשלום ולתאם מראש ציפיות על אופן תהליך דיאטה זה. כיום ישנם דיאטנים רבים המעניקים בנוסף שירות מענה באינטרנט באמצעות דואר אלקטרוני, חינם אין כסף.

לסיכום, כאשר אנו בוחנים תהליך אסטרטגי לתכנון דיאטה, רצוי לשקול את האפשרות להנחיה קבועה של תזונאי קליני. רבים יאמרו כי הסיכויים להצלחת תהליך דיאטה זה גדולים יותר בעקבות הידע התיאורטי הנרחב של אותו דיאטן, והניסיון שלו בתחום. כמובן שחשוב שהדיאטן ימשיך ללוות את היורד במשקל גם לאחר ההפחתה בקילוגרמים, לשם ביקורת ושימור תוצאות דיאטה זו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב