דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע חשובה כל כך עריכה לשונית? 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 2343 פעמים ]

מוסדות רבים מציעים לימודי עריכה לשונית, אבל מדוע זה חשוב כל כך? מדוע חשוב ללמוד עריכה לשונית או להעזר באדם שלמד עריכה לשונית בכל הקשור לכתיבה מקצועית והגשת מוצר סופי מקצועי? כל התשובות ועוד קצת מייד.

קצת על עריכה לשונית -

עריכה לשונית היא מקצוע שנשמע פשוט. איפה שמים נקודה, מתי מתאים פסיק ומתי אין צידוק לסיים את המשפט. אולם כללים אלו אשר נראים פשוטים לכאורה יכולים לעשות שינוי גדול בטקסט המוגמר ולהפוך אותו למקצועי ביותר. ומדוע חשוב שטקסט יהיה מקצועי? כי אם ברצוננו שיתייחסו אליו ברצינות בעולם האקדמיה, הספרות או האינטרנט עלינו לתת לקוראים ולשפה העברית את הקרדיט הראוי ולבדוק שהכל תקין טרם הפרסום. 

עריכה לשונית טובה, כפי שנאמר כבר קודם, היא בעלת חשיבות רבה לתוצר הכתוב הסופי. העריכה הלשונית מתבצעת בשלב העבודה הסופי, לפני פרסומו של החומר הכתוב. עריכה לשונית מקצועית מבטיחה כי השפה הכתובה תהה ללא שגיאות הגהה, שגיאות דקדוקיות וניסוחים לא ברורים ולעיתים אף מקנה העורך הלשוני חוות דעת אובייקטיבית אודות אופן הכתיבה. לא פעם בעקבות עריכה לשונית עובר הטקסט שינוי משמעותי אשר הופך אותו לנגיש ומובן יותר עבור הקוראים.

קורס עריכה חשבונית -

קורס עריכה לשונית מקנה את כל הכלים התיאורטיים הדרושים על מנת לערוך באופן מקצועי כתיבה אקדמית, ספרותית ומקצועית. במסגרת הקורס נלמדים תכנים כגון: עריכה מדעית, לשונית וטכנית של טקסטים אקדמיים ועיוניים, ניסוח וכתיבה מחדש של שירים, ספרים, כתבות, מכתבים, נאומים ופרסומות. בנוסף, נלמדים תכנים כעקרונות הכתיבה הנכונה,הכרת סגנונות כתיבה בעברית,  הדקדוק העברי הכתוב, טיפוח סגנון אישי, תחביר, מורפולוגיה,  אוצר מילים נרחב, תיקוני שגיאות בכתיבה ובהגייה, סלנג, תרגום לעברית, עיצוב מסמכים ועוד.

לרוב לימודי עריכה לשונית נפרשים על פני 100-420 שנות לימוד ובסיומם מקבלים הבוגרים תעודת גמר מטעם מוסד הלימוד המסמיכה את הבוגרים כ"יועץ לשוני" ומאפשרת להם להשתלב באופן מיידי כעורכים לשוניים בעיתונות, בהוצאות ספרים, מחלקות פרסום, מסגרות חינוכיות וכעצמאיים. הלימודים יכולים לשמש הן כותבים עצמאיים המעוניינים לעבור על כיתביהם והן אנשים המעוניינים במקצוע "עורך לשוני".

מעוניינים לדעת יותר על עריכה לשונית? לבדוק את תנאי הקבלה ללימודים ואת מוסדות הלימוד המציעים קורס עריכה לשונית? כנסו לפורטל קורס ותוכלו למצוא את כל התשובות, וכן לפנות למוסדות הלימוד חינם וללא התחייבות. 

פורטל קורס הינו אתר אובייקטיבי המאגד בתוכו מגוון רחב של קורסים, לימודי תעודה ולימודי הנדסאים. הקורסים נוגעים בתחומי עניין שונים ומוצעים על ידי המוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר לגולשים לחפש קורסים שמעניינים אותם לפי מוסדות לימוד, איזור גיאוגרפי או תחום עניין וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב