דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמנה של אנשי החינוך שתעבור עריכה לשונית 

מאת    [ 19/08/2010 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2144 פעמים ]

ידוע כי אנשי חינוך רבים מרוויחים מעט מאוד ודואגים רבות לפרנסתם. ביטחונם התעסוקתי של רבים מעורער והם באים לעבודה בראש מלא דאגות. זה הזמן לנסח אמנה חדשה של אנשי החינוך שתכיל גם פרמטרים שיעסקו בשאלה איך להבטיח ביטחון תעסוקתי לעובדים בחינוך הפורמלי, הבלתי פורמלי והמשלים. אמנה שתעבור עריכה לשונית יסודית (הרי אנשי החינוך מחויבים להיות דוגמה איך לכתוב נכון, לנסח על-פי הכללים הלשוניים המקובלים ועוד).
למעשה איש החינוך נאלץ להתפשר עם המציאות המרה. בחינוך הלא פורמלי ובחינוך המשלים זוכה איש החינוך לעבוד עם תלמידים רבים בתחילת השנה, אך בסיומה נשארים רק תלמידים מעטים. למפגש הראשון עם העובדים החדשים מגיע איש החינוך בחדווה ובתשוקה להכירם, אך את השנה הוא מסיים בחוסר רצון לראותם. בתחילת השנה הוא מלא רעיונות, אך בסיומה מרוקן לחלוטין, ומרגיש כשבר כלי עד שאינו מעוניין לעבוד עוד בשדה החינוך. טענתם של אנשי חינוך רבים היא כי "בתפקיד החינוכי הנוכחי אנו עסוקים כל העת בבעיות ארגוניות ובעיכול התכתיבים מלמעלה, ומאסנו גם בכך. לעתים יש תקציב לקניית אביזרים ולעתים אין, לעתים מבטלים פעילות חינוכית מתוכננת ופעם דוחים אותה, פעמים מקצצים את שעות העבודה ופעמים אחרות מחזירים אותן. מדוע כך הם פני הדברים? איפה הרוח והנשמה בעשייה החינוכית? לאן הן נעלמו? האם לא נוכל לעבוד בשקט נפשי וללא דאגות כלכליות?"
"אין מה לעשות," נוהגים המנהלים לומר בישיבת הצוות החודשית עם הרכזים החינוכיים, "זאת המציאות. הקיצוצים בשעות העבודה אינם תלויים בנו. למערכת החינוך התומכת בחינוך הלא פורמלי ובחינוך המשלים אין כסף, ולכן צריך לתת פתרונות למצב." לשון העובדים דבקה לחכם דקות רבות, ולרוב תמיד יימצא מי שיאמר: "לא אכפת לך שרבים מאיתנו יהיו מובטלים בגלל הקיצוץ התקציבי?". תשובת המנהלים הצפויה היא בדרך כלל: "בואו נחשוב על רעיונות יצירתיים שימנעו ככל האפשר פיטורים של עובדים." בתגובה, אחד הרכזים יכול להציע שהוא ויתר הרכזים יגיעו למקום עבודתם פעם בשבוע במקום פעמיים. "אני מוכן לקצץ במספר ימי הפעילות של מרכז הלמידה שאני אחראי לו, שגם כך אינו רווי בתלמידים." אולם, התגובות מהמשתתפים האחרים בדיון זה הן בדרך כלל בנוסח: "אבל לך יש הכנסה נוספת, אז אין לך מה להפסיד," וזה מצדיק את מעשיו: "נכון, אבל בכל זאת אני מוותר על כסף לטובת הארגון. מה אתם רוצים, שהארגון יקרוס כלכלית ולא יהיה לו יותר כסף לשלם לעובדים? עדיף לעבוד ארבע שעות בשבוע במקום שמונה שעות על פני לא לעבוד כלל. לכן הרכזים חייבים לקצץ בשעות עבודתם."
לא לשכוח, כדי לנסח אמנה יש לשכור את שירותיו של עורך לשוני.

 

ניר שגב - עורך לשוני וסופר צללים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב