דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור אינסטלטור 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 3083 פעמים ]

כמו גוף האדם שלפעמים סובל מסתימת עורקים או בעיות בריאותיות כך גם בכל בית, מגיעה השעה בה אנו נתקלים בבעיות צנרת ובעיות אינסטלציה. בניגוד אצל בני האדם כאן הרופא הוא אינסטלטור ושוק האינסטלטורים בארצנו די פרוץ. אין מחירים אחידים, בעלי המקצוע ללא תעודות, יש המון חאפרים מתחזים אשר ממציאים תקלות כדי לסחוט מכם עוד ועוד כסף על תיקונים שלא היו ולא נבראו, אז איך יודעים באיזה אינסטלטור לבחור? מהם המחירים המקובלים בשוק לעבודות אינסטלציה - האם ניתן להכניס כל שרברב הביתה בביטחון - ובכלל איך מטפלים בבעיות אינסטלציה - ננסה לענות על שאלות אלו...

לפני שבכלל נפנה לשירותיו של אינסטלטור כיום ניתן לכסות את עצמכם בפני תקלות אינסטלציה במסגרת ביטוח דירה. חברות הביטוח מגיעות להסכם עם חברה קבלנית אשר מבצעת את תיקוני השרברבות תמורת השתתפות עצמית הנעה סביב 400 שקלים, כמובן תצטרכו להפרד מבערך 150 שקלים כל שנה כתוספת לביטוח המכסה אותכם מתקלות צנרת בביתכם. במקרה שלא חוויתם תקלות אינסטלציה כבדות במשך שנה די הפסדתם על הביטוח ואולי היה עדיף להסתפק בשירותיו של אינסטלטור מומחה. במקרה של הצפה הרווחתם.
ישנן חברות ביטוח אשר מספקות לכם רשימה של אינסטלטורים שעובדים איתם לבחירתכם. במקרה זה מחיר העבודה יהיה יקר יותר עקב בדיקת שמאי מטעם חברת הביטוח וכן ישנה אפשרות כי אותו שרברב שיבצע את העבודה יעשה בכוונה תחילה עבודה שטחית על מנת לחזור שוב ושוב לתיקונים ובכל פעם לגבות עוד ועוד כסף שבמקרה זה חברת הביטוח גובה מכם שוב השתתפות עצמית בכל פעם.

כמו בכל שוק של בעלי מקצוע וחברות קבלניות, אם זה חשמלאיים או חברת ניקיון ושיפוצים, המלצה שלי היא לפני שבכלל אתם נתקלים בתקלה עשו עבודת שטח לגבי שרברבים. קבלו המלצות מחברים ובני משפחה שכבר התנסו ובידקו ברשת האינטרנט לגבי המלצות על אינסטלטורים, למשל בפורומים של עזרה לבית. יבוא עוד היום בו תזדקקו לשירותיו של אינסטלטור ותאמינו לי זה תוקף אותכם בזמן הכי לא נוח בעיקר בשעות הערב ובלילה, במקרה כזה העדיפו אינסטלטור 24 שעות.

במקרה של שיפוץ הבית ניתן לפנות במקביל לכמה וכמה קבלני אינסטלציה, לקבל הצעות מחיר, מעיין מיני מכרז ולהשוות בין ההצעות וכך גם לדעת במדיוק מה דרוש בשביל השיפוץ ולסנן עבודות אינסטלציה שלא דרושות כלל.

במידה ואתם גרים בבניין מגורים או בית דירות ולא בבית פרטי נפרד ללא שכנים צמודים יש לבדוק אם התקלה היא בצינור המשותף או בצינור הפרטי. במידה והנזק הוא בצינור המשותף התשלום חל על כל הדיירים והפנייה על ידי וועד הבית או נציג מטעם הדיירים. דרשו מן השרברב לפרט את מהות התקלה ואת דרך התיקון.

הקפידו לקבל חשבונית על כל עבודת שרברבות בכך תדאגו לכסות את עצמכם מפני תקלה חוזרת. החשבונית תעזור לכם להוכיח מי ביצע את העבודה ובכך גם לפתוח את האופציה לתביעה משפטית במקרה של ביצוע עבודה לקויה על ידי האינסטלטור.

חוץ ממספר טלפון של בעל המקצוע ניתן גם לבקש כתובת מלאה.

ניתן גם לדרוש הצעת מחיר בכתב אשר תציין את כל פרטי העבודה על מנת למנוע מקרה בוא אינסטלטור פותח קיר על מנת לתקן צנרת שמאחורי קיר ואז שמגיע הרגע בו צריכים לסגור את החור בקיר הוא טוען שזה לא היה כלול במחיר ויש לשלם גם על עבודה זו.

כיום אינסטלטורים מבצעים עוד מספר עבודות בבית ולא רק שקשורים לתיקוני צנרת,
למשל התקנת מיני בר אז ככה שזה לא יראה לכם מוזר.

אל תשכחו לבקש אחריות לשנה, ישנם אינסטלטורים המספקים אחריות זו לאחר ביצוע העבודה. וכמו כן נסו למנוע תקלות כבר מראש כגון השלכת פסולת לפח הזבל ולא לאסלה אשר לבטח יגרמו סתימות במערכת הביוב הביתית.

שי ברקוביץ, מומחה קידום אתרים במנועי חיפוש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב