דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי מזון ללא גלוטן - הטרנד הבריאותי החדש 

מאת    [ 18/08/2010 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 5997 פעמים ]

רקע כללי על מוצרי מזון שלא מכילים גלוטן

גלוטן (או דבקן) הוא חלבון הנפוץ בדגנים. הגלוטן בלתי מסיס במים ובעקבות כך מאפשר הגלוטן הדבקה של קמח, הפיכתו לבצק ויצירת הלחם. הגלוטן מהווה כ 90% מהחלבונים המצויים בגרגר החיטה ומורכב בעיקרו משני חלבונים גליאדין גלוטנין, כאשר הרגישות למוצרי מזון המכילים גלוטן, לרבות צליאק, היא לרוב רגישות לגליאדין המצוי בהם.

קיים מגוון רחב מאוד של תסמינים המעידים על רגישות לגלוטן ביניהם: חיוורון, נפיחות בבטן - מכאן נובע שמה העברי "כרסת", אובדן משקל, הקאות, עייפות כרונית ועוד.

הטיפול בצליאק

מחלת הצליאק היא מחלה שלא ניתן לרפא ועקב היותה מחלה אוטואימונית (מחלת חיסון עצמי) מטבולית, הטיפול בה מורכב בעיקר מטיפולים מונעים ובעיקרם הימנעות מצריכת מוצרי מזון המכילים גלוטן כגון: דגנים, רטבים (לרבות רוטב סויה), חלבונים צמחיים, עמילן, חומרים מייצבים וחומרים מתחלבים, אבקות מרק ועוד. על מוצרי מזון שאינם מכילים גלוטן לרוב יצוין כי הם חופשיים מגלוטן.

היכן עורכים קניות למזונות נטולי גלוטן

בשנים האחרונות המודעות למחלת הצליאק גדלה וכיום ניתן למצוא שפע של מוצרי מזון שאינם מכילים גלוטן. קניות אוכל חופשי מגלוטן אפשריות בחנויות ובסופרמרקטים שונים בכל רחבי הארץ. קניות אוכל או מוצרי מזון המיועדים לחולי צליאק, מחייבים הקפדה על בדיקה של מרכיבי המוצר ויש לחפש הערה או סימון המציין כי המוצר אינו מכיל גלוטן.

במקרה ואתם נתקלים באוכל או מוצרי מזון שנראים תמימים ובכל זאת  קיים בכם חשש לגביהם עדיף להימנע מהם או לחלופין ליצור קשר עם המפעל שמייצר אותם טרם צריכתם. על אריזתם של מוצרי מזון המיוצרים בארץ קיים לרוב מספר טלפון ישיר בו יוכלו לענות לכם על כל שאלה הנוגעת למוצר ומרכיביו. 

שיפור משמעותי באיכות חיים בעקבות המעבר לתזונה נטולת גלוטן

הגלוטן מקושר לנפיחות בבטן והרגשת כבדות גם בקרב אנשים בריאים שאינם חולי צליאק, על כן הפכה צריכת  מוצרי מזון נטולי גלוטן לפופולאריים מאוד ומהווים כעת טרנד בריאותי חדש לפיו קניות אוכל נטול גלוטן נפוץ גם כשמדובר באנשים בריאים.

אנשים רבים מעידים על שיפור משמעותי באיכות החיים בעקבות המעבר לתזונה נטולת גלוטן לרבות חיוניות רבה יותר ומרץ, מעטים אף מציינים כי השינה שלהם עמוקה יותר ואיכותית יותר מאז החלו לצרוך מוצרי מזון כאלו . יש הטוענים כי דיאטה נטולת גלוטן מסייעת בהרזיה ושמירה על משקל תקין, אך לא נמצאו כל הוכחות מדעיות לטענות אלו.

מזון חלופי

המודעות הרבה שקמה סביב הרגישות לגלוטן הביאה מפעלי מזון וחברות רבות לייצר מוצרים נטולי גלוטן על ידי החלפת רכיבים "גלוטניים" של מוצרי מזון קיימים או לחלופין הכנת מוצרים חדשים שחופשיים מגלוטן. בין המוצרים הרבים ניתן למצוא רטבים, אבקות מרק, לחמים מסויה ופסטות מתפוחי אדמה. לטרנד הבריאותי החדש, הדוגל בהימנעות מצריכת מוצרים המכילים גלוטן, חלק גדול בשינוי התפיסתי בקרב יצרני המזון השונים. ניתן לראות יותר ויותר מוצרים נטולי גלוטן שמהווים תחליפים מצוינים למעוניינים להימנע מגלוטן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב