רוצה לקבל הודעה שהמחיר יורד?
כשמתמטיקאי (ד"ר כמוני..) פוגש את כלי ניהול המודעות בפייסבוק- הוא מרוצה. יש לו משחק חדש, ממש מתמכר כמו בבורסה.כמה להשקיע כדי כמה לקבל.
סוף סוף רואה שפייסבוק ושהעולם מכירים בצורך שלנו להתבסס על ניתוח, על הבנה וגם ...על ניחוש. כל הכלים ביחד מביאים אותי גם להיות מאושרת כי אני אוהבת לנחש את השוק וגם יכולה לבדוק כדי להשיג תוצאות טובות. אין מתמטיקאי בעולם שאני מכירה שאינו מנחש, אולי אם כולם היו יודעים היו אוהבים מתמטיקה.
מיד שהעלתי הקמפיין בפייסבוק, ניחשתי, שווקתי והתחלתי לבדוק מה התוצאות שלו. בחנתי את הקמפיינים השונים בכל שלוש דקות, שיניתי, הוספתי, תיעדתי. התוצאות השתפרו והמשחק היה מהנה וגם מפתיע, אם כי צפיתי איך 10$ ועוד 10$ זה 180$.
יצאתי לדרך הפרסום הראשונה שלי, עם 10 דולר ליום ועם אמביציות גדלות להגדיל את KONOT
התוצאות היו טובות אבל יקרות מידי. כל הזמן נשאבתי לעוד ניסוי ולעוד מודעה ועוד ועוד דולרים יצאו מהחשבון.
כעבור שבוע, דברתי עם אלונה, שמייד הבינה שאני עושה טעות, שולחת מודעה של לוגו וקונספט?- במקום תמונה טובה?.
אלונה יעצה לי לעלות עם קמפיין נעליים. אין אישה שעוזבת נעליים יקרות בחנות ולא מצטערת.
המודעה שואלת את הקונה: הנעליים יקרות לך - רוצה הודעה שהמחיר יורד למחיר שלך ?"לייק"
כמות הקליקים והמצטרפים "לייק" נסקה לשמים. בגלל הנעליים? בגלל התמונה? בגלל הכיתוב? - עם פייסבוק אפשר לבדוק.
היתה בעיה, איכות האנשים שהצטרפו -היו הרבה אנשים שאינם באמת אנשים ועושים קליק ואין להם שום זהות- יחצנים כנראה.?
אבל האנשים השקריים האלה יודעים לעשות קליק כדי לבזבז לי את הכסף.
כעבור יומיים אלונה שלחה אלי מאמר של פייסבוק - איך לנהל חכם יותר לקהל נכון.
שלחתי את המודעה בצורה אחרת, הקפדתי על ניתוב ככל שפייסבוק מאפשרת. תשלום על מופעים ולא רק קליקים.-
התווצאה שוב הפתיעה. הצטרפו הרבה אנשים למועדון ולשם שינוי הרבה אמיתיים.
ולבסוף, עלות מול תועלת ?
העלות לתוצאה שהינה פי עשר טובה מהקמפיין המקורי ירדה ל- 3 דולר ליום!!.