ישנן דרכים רבות לפרסום חברה או עסק. פרסום מידע אודות החברה במדיה, שימוש בידוענים, פרסום שם החברה באתרי קהילות כמו פייסבוק ועוד. אך אחת הדרכים היעילות והפחות מוכרות לפרסום היא שימוש בתיק עבודות.
מטרת פרסום באמצעות תיק העבודות, הוא להציג את יכולות החברה ועליו לכלול את מיטב הפרויקטים, המוצרים או השירותים אותם מספקת החברה.
לפיכך, ניתן להתייחס לקטלוגים של חברות אופנה לדוגמא בתור תיק עבודות, אם כי לרוב מושג זה נפוץ בקרב מספקי שירותים הקשורים לענף האומנות כמו צלמים, מעצבים, ציירים ועוד, בקרב עסקים לפיתוח מוצרים יחודיים ובקרב מספקי שירותים.
תיק עבודות מאפשר ללקוח הפוטנציאלי להעריך את יכולות ואת איכויות החברה ואמור לשכנע את הלקוח לבחור בה. בתיק העבודות מומלץ לשלב פרויקטים שנעשו בעבר על מנת להמחיש ללקוח שאין מדובר באפשרות תיאורטית בלבד לביצוע הפרויקט ושלחברה יש ניסיון בסיפוק השירות או המוצר.
רוב העסקים המשתמשים בסוג זה של פרסום, נוטים לפרסם את שמם מפה לאוזן או ע"י לקוחות מרוצים או ע"י אנשים העוסקים בתחום המסוים בו העסק מתמחה.
לדוגמא, צלם יכול להיות מאוד ידוע ומפורסם בקרב אנשים המתעסקים בצילום אבל אנשים שאינם מהתחום לא יכירו את שמו עד אשר יזדקקו לשירותי צילום.
בהפניית אנשים המבינים בתחום, מתעוררת אצל הלקוח תחושת ביטחון בנוגע למקצועיותו של אותו צלם.
כמובן, ישנה אפשרות להשתמש במדיה ע"מ לקדם גם סוג זה של פרסום. פרסום מסוג זה ניתן למצוא בקטלוגים באתרי אינטרנט, בטלוויזיה וכדומה.
פרסום תיק עבודות הוא הדרך האמינה ביותר לפרסם וזאת שתגרום ללקוח להשתכנע לרכוש את המוצר או השירות ללא ספקות, שכן הלקוח יכול לראות במו עיניו מה שהחברה מספקת. ידועות העובדות שאין כמו מראה עיניים ותמונה שווה אלף מילים. אפקטיביות של פרסום מסוג זה מוכיחה זאת. לא פעם מבקש לקוח המתרשם מעבודות קודמות של עסק מסוים "אני רוצה כזה בדיוק" בהתייחסו לעיצוב או מוצר מסוים. אכן, בדרך זו נהנה הלקוח מביטחון מלא באשר לרכישתו.
ברור לכל שע"מ לשמור על לקוחות מרוצים וע"מ להרוויח לקוחות חוזרים, יש לשמור על אמינות בפרסום תיק העבודות ולהציג רק את השירותים או המוצרים אותם החברה יודעת לספק – בשום פנים ואופן אין להשתמש בדוגמאות של חברה אחרת.
לעיתים, ע"מ להרשים את הלקוח ולשכנעו, נוהגות חברות מסוימות להציג פרויקטים עתידיים ע"י אילוסטרציה. הצגת פרויקטים אלו מטרתה להמחיש ללקוח לאן מתקדמת החברה ומהן שאיפותיה וביכולתם לשכנע את הלקוח ביתר קלות להשקיע את כספו בחברה. פרויקטים אלו הם בד"כ פרויקטים מרשימים מאוד וגורמים ללקוח להתפעל מיכולות החברה ומשאיפותיה. חשוב רק לזכור, שעל פרויקטים אלו להיות מציאותיים ומתוכננים לטווח זמן מוגבל, שכן מטרתה של כל חברה היא להשיג לקוחות חוזרים ולקוח חוזר יצפה לראות התקדמות גם בפרויקטים עתידיים אלו.