דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרומת ביציות - הריון ולידה 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 3023 פעמים ]

הליך תרומת ביציות ראשון שהניב הריון ולידה מוצלחים התרחש בשנת 1984, בצורה סמלית הייתה שנה זו גם מעוברת. כבר בשנת 2000 הוצגו סטטיסטיקות המצביעות על 43.4 אחוזי הצלחה בקרב הריונות ולידות מוצלחות שהחלו מהליך תרומת ביציות, כאשר הנתונים הללו נאספו בכ 400 מרכזי פוריות ברחבי ארצות הברית ובלמעלה מ - 6000 הליכי תרומת ביציות והפריות חוץ גופיות. כיום הנתונים מצביעים על אחוזי הצלחה גבוהים יותר, עקב השתכללות הטכנולוגיות הרלוונטיות לתחום והמידע הרב שנצבר על ידי צוותי מחקר ואנשי רפואה מובילים מתחומי תרומת ביציות וטיפולי פוריות.

הגיל המבוגר ביותר

גילה של האישה המבוגרת ביותר שילדה לאחר הליך תרומת ביציות הוא 70 שנים. אומקארי פנוואר (האם המאושרת) בת ה - 70 ילדה בהצלחה תאומים בשבוע הראשון של יולי 2008 ובכך שברה את שיאה של ספרדייה בת 67  מברצלונה שילדה תאומים קודם לכן בשנת 2006. לידתה של אומקארי בוצעה בניתוח חירום שהציל את חייה, מאחר והריון בגיל מבוגר כשל אומקארי נוטה להיות לעיתים מסוכן.

תופעות לוואי שכיחות

ככל הליך רפואי, גם הליכי תרומת ביציות נושאים בחובם סיכון מסוים, עם זאת יש לציין כי כיום הליך תרומת ביציות נעשה בצורה מבוקרת ובטוחה יותר מבעבר ומשולב בבדיקות רפואיות ומעקב של צוות מומחים טרם תרומת ביציות, במהלכה ואחריה. סיכונה השכיח ביותר של תרומת ביציות והפריה חוץ – גופית הינו גירוי יתר שחלתי, כאשר הארגון האירופאי לפריון ולאמבריולוגיה מעריך כי גירוי יתר שחלתי מופיע בשכיחות של 6% ב(קרב מטופלות). תופעות הלוואי המאופיינות עם גירוי יתר שחלתי הן שחלות מוגדלות, בחילות, הקאות ועוד. סיכון נוסף שקיים במהלך תרומת ביציות קשור בהליך שאיבת הביציות, אך סיכונים מעין אלו נדירים. עוד חשוב לציין כי טיפולי פוריות מורדים רבות את הסיכונים להסתבכויות כלשהן במהלך תרומת ביציות, לרבות שאיבתן.

גופים מתווכים בהפריה או תרומת ביציות

החוק במדינת ישראל אוסר על התקשרות בין התורמות לנתרמות ולכן תרומת ביציות נעשית דרך מרפאות פריון או ארגון אחר המורשה לעסוק בתחום. תרומת ביציות אפשרית במרבית מבתי החולים בארץ, כאשר לכל אחד מהם קיימת מרפאת פוריות ומומחים משלו. תורמת פוטנציאלית תעבור סדרת בדיקות רפואיות ובנוסף ילקט מידע מקיף אודותיה: אופייה, רמת השכלתה, כישרונותיה, לידות או הריונות קודמים ועוד. על מנת לשלול קיומם של מחלות גנטיות, יידרש מידע רפואי גם לגבי בני משפחה קרובים של אותה תורמת.

תרומת ביציות היא בעלת חשיבות הן בעבור המדע והן בעבור נשים וזוגות שאינם יכולים להביא ילדים לאוויר עולם בגלל סיבות שונות. פעמים רבות תרומת ביציות נעשית על ידי מטופלות קיימות אשר אצלן טיפולי הפוריות נחלו הצלחה מרובה והניבו מספר רב של ביציות (יותר מכמות לה תזדקק המטופלת). תרומת ביציות "מיותרות" על ידי אותן מטופלות כמעט שאינן כרוכות בסיכון מאחר ואת הטיפול ההורמונאלי כבר עברו אותן נשים, בנוסף לזה, הליך תרומת ביציות כיום בטוח יותר וכולל אחוזי סיכון מועטים מאוד בעבור התורמת. 

למידע נוסף: ביטוח בריאות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב