דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרגולות ושימושיהן השונים 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 1878 פעמים ]

 

לא אחת אנו נמנעים מבילוי בחוץ בגלל תנאי מזג האוויר. שמש חזקה, גשם או רוח יכולים למנוע כל בילוי בחצר הבית או במקומות ציבוריים. פרגולות נועדו להתגבר על בעיות אלו וגם על אחרות. במאמר הבא תמצאו את כל המידע החיוני אודות פרגולות.

מה בין סוככים לפרגולות

 סוככים הם אמצעי ליצירת הצלה ובידוד מפני שמש וגשם. גם סוככים מותקנים בבתים פרטיים ובמקומות ציבוריים. סוככים ופרגולות אמנם משמשים לאותן מטרות, אך קיים ביניהם הבדל מהותי. פרגולות דורשות בניית תשתית והן עשויות מחומרים חזקים ועמידים יותר: עץ ואלומיניום. לעומתן, סוככים הם אמצעי הצלה ובידוד ארעים יותר, העשויים מבד דראלון או שמשונית P.V.C. ואינם דורשים הכנת תשתית מרובה. מרבית הסוככים ניתנים לקיפול או להזזה על מסילה, בעוד שפרגולות הן אמצעי הצלה קבוע. כפועל יוצא, סוככים הם בדרך כלל זולים יותר מפרגולות.

פרגולות בבית

כל מי שמתגורר בבית עם חצר מכיר בחשיבות הרבה של פרגולות . פרגולות מאפשרות לנו ליהנות מהחצר או מהגינה שלנו עד תום. הן מעניקות לנו צל בקיץ והגנה מפני גשם בחורף, ובכך מאפשרות לנו לאכול בחוץ עם כל המשפחה, לארח אורחים, לאפשר לילדים לשחק בחוץ ללא חשש, או אפילו סתם לשבת בחצר עם כוס קפה ועיתון. זאת ועוד, פרגולות מגינות על ריהוט הגן שלנו מפני אבק, לשלשת יונים וציפורים, ופגעי מזג האוויר שיכולים להרוס אותו לחלוטין. בנוסף לחשיבותן הפונקציונאלית, לפרגולות גם תרומה עיצובית נכבדת לכל גינה או חצר. פרגולות משדרגות את העיצוב החיצוני של ביתנו ומעניקות לו מראה חמים ומזמין.

פרגולות בשימוש ציבורי

היתרונות הרבים של הפרגולות באים לידי ביטוי גם כשמדובר בפרגולות במקומות ציבוריים. פרגולות נפוצות במיוחד בטיילות, גני שעשועים, מרכזי בילוי, בתי מלון, אזורי קיט ונופש ומסלולי טיול. פרגולות מאפשרות לנו לבלות בחוץ גם בקיץ, וליהנות תחת הצל. הימצאות תחת צילן של הפרגולות בחוף הים או בבריכה מגינה עלינו מפני קרינת השמש. במסלולי טיולים פרגולות משמשות כאזורי מנוחה וכמקום התכנסות בו המדריך יכול להעניק הסברים על מסלול הטיול. במקומות ציבוריים פרגולות מאפשרות לנו ליהנות מהאוויר הפתוח ולא להיות חשופים לאיתני הטבע: שמש או גשם.

סוגים של פרגולות

תחום הפרגולות מתפתח בהתמדה לאורך השנים, ולכן אפשרויות העיצוב בו הן רבות ומגוונות. ישנן פרגולות עץ, פרגולות אלומיניום או פרגולות המשלבות בין עץ לאלומיניום. ישנן פרגולות מעץ גושני, מעץ אורן, עץ איפאה או סוגי עצים אחרים. ישנן פרגולות עם עמודי תמיכה ופרגולות תלויות, פרגולות סרגלי הצלה ופרגולות רשתות. ישנן פרגולות המספקות הצלה בלבד ופרגולות רעפים המספקות הגנה ובידוד מושלם מפני גשם או שמש. ישנה גם אפשרות להניח על גג פרגולת הצלה חיפוי במבוק ומעליו סנטף שיגן מפני הגשם. לאחרונה אף נוספו חידושים נוספים בתחום, כמו: פרגולות אלומיניום בעלות גג עם מנגנון חשמלי הניתן לפתיחה -  כדי ליצור הצלה, ולסגירה - כדי ליצור בידוד מוחלט.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב