דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קולרי אילוף אלקטרוניים לכלבים.. לא מה שחשבתם 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 703   [ נצפה 4657 פעמים ]

 

כיבואן לציוד אילוף לכלבים נחשפתי לראשונה די במקרה בזמן שיטוט באינטרנט ולמען האמת כמו רבים וטובים לא ידעתי דבר על קיומם של מכשירים מופלאים אלו.

נראה כאילו שמישהו קרא את מחשבותיי (באיחור של 20 שנה). בהיותי נער מתבגר ובעליו של כלב, או יותר נכון חזירון קטן שהיה נוהג לגנוב לנו אוכל מהשיש; מצאתי עצמי חולם ומנסה לדמיין במוחי על פטנט, שבאמצעותו אתגנב מרחוק ומבלי שיבחין בי, אלחץ על כפתור פלאי ומשהו משום מקום יפול ויבהיל אותו. והכי חשוב, מבלי שידע שהגיע ממני. במרוצת השנים לקחו את החלום הישן שלי כמה וכמה צעדים קדימה! וכיום, הרבה גם בזכות טכנולוגיית המזעור המתקדמת, ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של מוצרים אלקטרונים המיועדים לאילוף הכלב. על מנת לפשט את העניין ולעשות קצת סדר בראש, ניתן לחלק את מוצרי האילוף האלקטרוניים לשלושה תחומים עיקריים:


    • קולרים נגד נביחות
    • קולרי אילוף
    • גדרות חשמליים

1. קולרים נגד נביחות- כשמם כן הם- מיועדים להפסיק, או יותר נכון להפחית משמעותית את נביחות הכלב. הקולר מכיל מעגל אלקטרוני מתוחכם הפועל באמצעות סוללה קטנה של 6V ויודע לזהות את נביחות הכלב בטכנולוגית "זיהוי קול". המכשיר יפעל עם נביחה חזקה של הכלב ויפיק זרם סטטי המציק לכלב וקוטע את "טירוף" הנביחות. הקולרים הטובים יתחילו ראשית בצפצופי אזהרה אולטרסונים ובהמשך יעברו לזרם; זאת על מנת ליצור אצל הכלב התניה שהנביחות שלו עצמו גורמות לצפצופים המובילים לאחר מכן לזרמים. בשיטה זו נמנע מהכלב להגיע לזרמים, מה שהופך קולרים אלו להומניים. הכלב יקלוט די מהר שלא כדי לו להמשיך ל"טירוף" של נביחות ללא מעצורים ואת זה בדיוק הקולר מונע. בתחום זה של קולרים נגד נביחות קיים גם קולר אולטראסוני שאינו מפיק זרמים, אולם לרוב רובם של הכלבים מכשיר זה אינו יעיל ועל כן פחות מומלץ.

2. קולרי אילוף- קולרים אלו שייכים למשפחה של קולרים אלחוטיים שמטרתם לאלף את הכלב בתחומי ההתנהגות והציות. בניגוד לקולר נגד נביחות, קולר האילוף אינו פועל באופן עצמאי למעט דגמים מסוימים ויקרים יותר המשלבים גם אופציה לפונקציית הנביחות. קולר הנביחות מורכב משלט המשמש כמשדר ומקולר שהוא המקלט. באמצעות הדרכה קצרה ניתן ללמוד בדומה למאלף כלבים, כיצד לתת לכלב תיקונים בגין התנהגות לא רצויה. ברוב הקולרים תמצאו מלבד החיווי הקולי והזרם גם חיווי של רטט ובמכשירים היקרים יותר ניתן לשלוט על העוצמה של כל אחד ואחד מהם ואף לרכוש קולר נוסף לאילוף 2 כלבים במקביל, באמצעות שלט אחד. בקולר האילוף ניתן להגיע לתוצאות טובות מאוד. מאחר וכאן השליטה בידך, מומלץ לעבוד עם הכלב בדומה לפעולה של הקולר נגד נביחות- להתחיל עם התיקונים הפחות כואבים ובכך ליצור אצל הכלב התניה ברורה ונכונה. הקולרים נבדלים ביניהם במספר הפונקציות, בטווח הקליטה ובעוצמת הזרם. חשוב להתאים את הקולר לפי גודל הכלב, אופיו והצרכים להם הנך נדרש.

3. גדר וירטואלית- גדר וירטואלית הינה אחת ההמצאות המדהימות בתחום האילוף. הגדר נועדה לשמור על הכלב בתוך שטח החצר מבלי שיברח. הגדר היא לא באמת גדר פיזית כפי שאנו מכירים, אלא מערכת המכילה קופסה אלקטרונית המחוברת לחשמל וממנה יוצא כבל חשמל במעגל סגור המקיף את השטח הרצוי ויוצר מעין גדר וירטואלית! את הכבל ניתן אף לטמון באדמה. על הכלב מונח קולר מיוחד וברגע שהכלב מתקרב לכבל בהיקף השטח, מקבל הכלב באמצעות הקולר צפצופים קוליים ולאחריהם זרם סטטי במידה והתקרב יתר על המידה. הצלחת האילוף תמונה בעיקר בדגלוני סימון המצורפים לערכה, שאותם תוקעים בהיקף הגדר. הכלב בעצם מקשר את הזרם המציק לדגלונים עד שממש חושש להתקרב אליהם. בהימצאות גדר וירטואלית כזו, ניתן לשחרר את הכלב גם בשטחים שאינם מגודרים פיזית. כך ניתן לכלב מרחב מחיה חופשי ובמקביל נמנע ממנו לברוח מהשטח, מה שבמקרים רבים ימנע פציעות, אבדן הכלב, חיכוכים עם שכנים ואף קנסות מהרשויות. המוצר מתאים בעיקר לדירות קרקע בעלי שטחים גדולים שלא ניתנים או שלא משתלם לגדר אותם פיזית, כגון מושבים וקיבוצים. כמו כן מתאים גם לבתים פרטיים ודירות גן שבהם הכלב לעיתים בורח דרך פרצות בגדר, או מטריד שכנים/עוברים ושבים. חשוב לציין שהשימוש בגדר יכול להציל את כלבך מפציעות, תאונות או חלילה מאבדן שיגרמו לו כתוצאה מבריחתו מהבית המוגן. 

לסיכום, יש להתאים כל שיטה בהתאם לאילוף הדרוש. לאחר שבחרת את הדרוש לך, זכור תמיד להתחיל עם התיקונים "הנעימים" יותר על מנת ליצור מהר ככל שניתן את ההתניה אצל כלבך ולחסוך ממנו זרמים. ברגע שכלבך ידע שאחרי תיקון של צליל מגיע זרם; הוא יחדל בהמשך מהמעשה האסור כבר שישמע את החיווי הקולי. בכל מקרה רצוי ואפילו מומלץ מאוד להתייעץ עם מאלפים לפני השימוש בכל אחת מהשיטות, וזאת מאחר ולמאלפים יש ניסיון רב עם שימוש בציוד אילוף ויוכלו להדריך ולכוון אתכם לאילוף יעיל אופטימלי. 

בהצלחה!

רוני אברהם

www.dogtrain.co.il

שמי רוני אברהם ואני הבעלים של חברת DogTrain . החברה עוסקת ביבוא שווק ומכירות של ציוד אלקטרוני לאילוף כלבים לחנויות ולפרטיים. החברה קיימת משנת 2009 ונמצאת בתנופה מתמדת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב