דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקשורת וחשיבותה בחברה 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2524 פעמים ]

העידן הדיגיטלי הוסיף לכוחה של התקשורת והפך אותה למשפיעה משמעותית על תוצאות החברה. לפתע חברות נאלצות להתמודד עם צרכנים המביעים את דעתם על החברה ו/או מוצריהם, ומפיצים זאת ברגע לאלפי אנשים הודות לרשתות החברתיות.

ניתן לראות חברות כמו "אפל" אשר מינפו את התקשורת בכללותה והמדיה הדיגיטאלית בפרט, כאשר יצרו באזז בינלאומי משמעותי סביב השקת מוצריהם (iphone  ו-ipad) כך שאלפים חיכו מבעד לחנויות סגורות עד לפתיחתן. דוגמא דומה לכך הינה רשת H&M שנפתחה בישראל. טרם פתיחתה הושק מהלך תקשורתי כולל, המבשר על בואה של הרשת. עם פתיחתה חיכו מאות אנשים בתור בכדי להיכנס.

בעבר תפקידה של התקשורת בחברות היה בעיקר תגובתי, וכיום המגמה הרווחת הינה תקשורת פרואקטיבית (יוזמת). דהיינו, תקשורת המפעילה את צרכניה, מאתרת הזדמנויות תקשורתיות אשר יכולות למנף את החברה ולשפר את תוצאותיה. ניתן לומר כי כיום התקשורת מהווה כלי מרכזי להשגת המטרות העסקיות של החברה.

התקשורת של החברה כוללת בתוכה:תקשורת שיווקית, תקשורת פיננסית, תקשורת פנים ותקשורת מול בעלי עניין. החברות מעבירות את מסריהן בערוצי תקשורת רבים, כאשר הפנייה מכוונת לקהלים ספציפיים (משקיעים, צרכנים, ספקים, ארגונים חברתיים, משפיענים וכו').  עם זאת כל אחד מהקהלים נחשף לכלל הערוצים ולכלל המסרים, ולאו דווקא לאלו המיועדים ספציפית אליו. בשל כך גוברת החשיבות לאחידות מסרים, היות והקהלים רואים מולם חברה אחת.

תפישת הקהלים הפכה להיבט משמעותי בתקשורת, וכחלק מכך ניתן לראות כי ארגונים רבים מפנים משאבים ליחסי ציבור על חשבון הפרסום על מנת לחזק את תפישתם החיובית של הקהלים לחברה ולמוצריה.

תקשורת החוץ נכונה ואפקטיבית של חברה תתרום להגברת חשיפת הצרכנים לחברה, הגברת המודעות לחברה ופעילותה בארץ ובעולם, יצירת בסיס למערכת טובה של החברה מול בעלי העניין, אמצעי להעברת עיקרי האסטרטגיה העסקית למחזיקי העניין, תשתית תקשורתית לפעילות גלובלית, ובין היתר תהווה זרז לקבלת החלטות של בעלי עניין השפעה וחיזוק עמדות ותפישות של מחזיקי העניין.

התקשורת החיצונית של הארגון הינה משמעותית וחשובה, אך לא פחות ממנה חשובה תקשורת הפנים ארגונית של החברה. העובד מהווה "שגריר" של הארגון, ולמעשה השפעתו הופכת למהותית. תקשורת פנים אפקטיבית תתרום להגברת הלויאליות לארגון, הירתמות העובד לתהליכים משמעותיים בארגון, הגברת שביעות רצון העובדים תוך חיזוק האמון בהנהלה, ובסופו של דבר לשיפור מוניטין החברה ויכולת עובדיה לייצגה מחוצה לה.

לסיכום, התקשורת מהווה כלי מרכזי במימוש מטרותיה העסקיות של החברה. המפתח להצלחה הוא ביסוסה ומינופה של התקשורת בחברה אשר תתרום לשיפור ברווחיות החברה.

ענבר ורדי, יועצת עסקית בכירה לחברות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב