דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי דפוס 

מאת    [ 16/08/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2980 פעמים ]

סוגי בתי דפוס

בתי דפוס, בניגוד למה שאנו נוטים לחשוב, אינם זהים כלל וכלל ביכולותיהם ובמוצרים שהם מסוגלים לספק. בתי דפוס שונים מציעים בדר"כ מוצרים שונים והתמחויות שונות, ישנם בתי דפוס המתאימים להזמנות מסוג מסויים, בעוד בתי דפוס אחרים יתאימו יותר להזמנות מסוג שונה. באופן כללי, ניתן לסווג בתי דפוס לארבעה סוגים עיקריים שנסקור כאן בקצרה.

בתי דפוס קטנים (מקומיים)

בתי דפוס מקומיים בדר"כ ניחנים בנסיונם הרב ובהיכרותם עם השוק המקומי. הם יספקו את כל מוצרי הדפוס הרגילים והמוכרים כגון כרטיסי ביקור, חשבוניות ועוד. הם מוכרים מאוד בשכונה בה הם שוכנים ומושכים בעיקר לקוחות חוזרים מהקהילה המקומית. בתי דפוס אלה הם בדר"כ זולים מאוד (לפעמים גם עובדים בשחור), זאת כיוון שבהרבה מקרים בעל העסק כבר רכש את המקום ואינו צריך לשלם שכירות בנוסף לעלויות האחרות שעליו לשלם, מה גם שהמדובר במוצרים פשוטים מאוד ויומיומיים כך שאין צורך באיכויות הדפסה גבוהות או בטכנולוגיות חדשניות. כמובן שתהיה בעיה למי שירצה להזמין דרכם מוצרים המצריכים רמות מקצועיות ופיתוח גבוהות יותר.

בתי דפוס מתמחים

בתי דפוס המתמחים בסוג הדפסות מסויים או בנישה המיוחדת הם יותר מוגבלים במגוון המוצרים אותו הם מציעים. אין להם צורך להתפזר על כל סוגי המוצרים מכיוון שהם ממתגים עצמם כפונים לקהל מאוד מסויים. בתי דפוס המתמחים באלבומי תמונות, למשל, לא יעסקו בפלאיירים בכמויות המוניות. בתי דפוס העוסקים בהדפסת שלטים לא יפיקו ספרים. היתרון העיקרי של בתי דפוס אלה, הוא שההתמחות שלהם בתחום ספציפי מביא את המוצר לרמה הגבוהה ביותר האפשרית, משהו שלא ניתן יהיה לבצע באותם בתי דפוס אחרים המציעים מגוון רחב יותר של מוצרים.

בתי דפוס מקוונים

תופעה שהופכת נפוצה יותר ויותר היא בתי דפוס המציעים את שירותיהם דרך רשת האינטרנט. בתי דפוס אלה לא זקוקים לכמות גדולה של עובדים ומסוגלם לחסוך במקומות אשר בתי דפוס אחרים לא יכולים. הם מאפשרים לבצע את ההזמנה דרך האתר, כולל עיצוב המוצר ממש, ללא צורך להיפגש פנים אל פנים עם מעצב גרפי. גם בתי דפוס אלה מספקים את המוצרים הפשוטים כמו חשבוניות, כרטיסי ביקור, פליירים ואחרים, אך הם הרבה יותר נגישים ללקוח בכך שהם מקנים לו את האפשרות להחליט בעצמו איך לערוך את הכרטיס/פלאייר/הזמנה שברצונו להזמין, כמו גם לעמוד בסטנדרט גבוה של הדפסה. במקרים רבים הם כבר מכילים דוגמאות סטנדרטיות לבחירה, מה שעשוי לחסוך את ההתלבטויות ואת הזמן היקר שמאבד הלקוח העסוק בעיצובו של המוצר, זמן מבוזבז לאותו אחד שלא חש צורך בעיצוב מיוחד עבור מוצר פשוט, כמו חשבונית, למשל.

בתי דפוס רגילים

נקנח את הסקירה עם אותם בתי דפוס שאני מגדיר כ-""first class- אלו הם המוכרים, התעשייתיים, הגדולים והנפוצים ביותר שבבתי הדפוס. בתי דפוס אלה אחראים לרוב ההדפסות של הגופים הגדולים במשק; עיתונים, חוברות, ספרים, שלטים ומוצרי פרסום נלווים. הכמויות שהם משווקים גדולים מאוד ומופצים באיכות גבוהה מאוד, אך ככל הנראה, לא ישמשו את האזרח הפשוט, או אפילו בעל העסק הממוצע בשירותיהם.

כל שנותר לך, הלקוח, הוא להחליט איזה סוג של בתי דפוס מאלה המוזכרים לעיל משרת את צרכיך על הצד הטוב ביותר, ולהתחיל ולחפש את הדיל הטוב ביותר עבורך.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב