הישראלי הממוצע אמנם מתקשר באנגלית לא רע סה"כ כאשר הוא נמצא בטיול או בשיחת חולין לא מחייבת, אבל מה קורה כאשר אנחנו צרכים לתקשר בטלפון עם איש עסקים או קולגה הנמצא מעבר לים? אלו לרוב עסוקים וזמנם קצר ואנו רוצים לייצר איתם אינטראקציה אפקטיבית וברורה בפרק זמן קצר.
פעמים רבות המצב הוא דווקא הפוך - אנו יודעים לספר מצוין על כל מה שקשור לעבודה אך מתקשים מאוד כאשר אנו יושבים עם המארח שלנו ואשתו במסעדה. במקומות רבים דיבור על כסף או פוליטיקה - שלנו הישראלים נשמע מעניין מאוד - עלול ליצור התנגדות ולהתפרש כחוסר כבוד .
לא בהכרח מה שעושה רושם מצוין בעברית יעשה את אותו הרושם באנגלית, ואתן לכם לדוגמה סיפור שהיה באמת: אחד הלקוחות שלי סיפר לי שביקר בצרפת יחד עם איש המכירות של החברה שלו. הם נפגשו עם Board המנהלים של החברה שזה עתה קנתה אותם ואיש המכירות, שרצה לעשות רושם טוב, סיפר בהתלהבות על כל הכלים הטובים שיש לחברה להציע. לבסוף הוא סיכם: "ועם זה נצא למלחמה וננצח!" בישראל זה נשמע טוב ומוכר ומשדר אמביציה והתלהבות, אך בצרפת הם נאלצו להסביר דקות ארוכות שזהו רק ביטוי ושאין בכוונתם לתקוף אף אחד...
בביקורים רבים בחול עלינו להעביר פרזנטציה מול קהל. ידוע שלרובנו עמידה מול קהל היא לא סיטואציה חביבה בלשון המעטה, על אחת כמה וכמה כאשר אנו צרכים לעשות זאת באנגלית. לכן חלק חשוב בקורס באנגלית עסקית עוסק במתן כלים ותרגול העברת פרזנטציה בצורה ברורה ומעניינת. ישנם מספר אלמנטים חשובים בהעברת מצגת בכל שפה: האחד לשדר ביטחון מול הקהל וכאן חשוב לא רק מה אומרים אלא גם מה שפת הגוף שלנו אומרת; לבנות את המצגת בצורה נכונה וקולחת; ולהיות מסוגלים להעביר את התכנים הכול כך חשובים שלנו בצורה מובנת וברמת שפה טובה ומרשימה. כשמנהלים מגיעים עם מצגת מקצועית, בנויה היטב, קולחת ויעילה, אותה הם תרגלו וליטשו, הסיכויים שהביטחון העצמי והאפקטיביות שלהם יתנו את האפקט המתבקש.
דבר נוסף הוא תקשורת ושיחה במהלך פגישה המתנהלת באנגלית. כולנו יודעים שרושם ראשוני אפשר לעשות רק פעם אחת ואנו רוצים לשדר ביטחון ונינוחות בפגישה, לכן כל מילה חשובה. כמו כן, ישנו גם קוד התנהגות, שבדרך כלל שונה ממדינה למדינה, ואותו כדאי ללמוד לעומק.
לסיכום אנגלית עסקית נועדה בראש ובראשונה להפוך אותנו למקצוענים בתחומנו. בעולם העסקים של היום, בו התחרות כל כך גדולה, שפה טובה ותקשורת נכונה וקולחת עשויים לשפר לאין ארוך את הביצועים העסקיים שלנו ושל החברה אותה אנו מייצגים.
יפעת מן, מייסדת ומנכ"ל החברה, בעלת תואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, תואר ראשון בתקשורת עסקית ובפסיכולוגיה מאוניברסיטת Montclair בארה"ב, ותעודת הוראה באנגלית מטעם מכללת אחוה, מתמחה באימון אישי וקבוצתי של אנשי עסקים בכירים תוך דגש על שיפור מיומנויות התקשורת העסקיות כגון העברת פרזנטציות, כתיבה עסקית, ניהול משא ומתן, הכנה לראיונות עבודה ועוד.