דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציוד צבאי צריך מיתוג? 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2446 פעמים ]

 

האמנם כך? בישראל פועלות חברות רבות המפתחות מוצרים וטכנולוגיה מתקדמת עבור העולם הצבאי-בטחוני.  פעמים רבות בעת מפגש ראשון עם חברה בתחום , אנו נתקלים בהרמת גבה. מדוע חברה לציוד צבאי צריכה מיתוג? עסקאות ענק בסלונים אוויריים, עסקאות בין מדינות או צבאות, האם מיתוג הוא זה שיעזור לסגור עסקה?

במהלך שנים צברנו בטיטאן הכרות וניסיון רב בתחום ציוד צבאי-בטחוני ונוכחנו שחברות מוצרים בתחום בטחון וצבא יכולות להרוויח רבות מתהליך מיתוג ובניית זהות למוצרים או לחברה . חברות אלו כמו אחרות מעוניינות למכור את מוצריהן ולבסס את מעמדן. פעמים רבות הן נתקלות בסיטואציות של ריבוי שחקנים בזירה השיווקית ואז, בולטות והצגת הפתרון בדרך המדויקת והבהירה ביותר, הופכים קריטיים לתהליך השיווקי.


מיתוג לחברת ציוד צבאי- בטחוני מסייע ביצור זהות. הוא מאפשר להסביר:למפיצים,ללקוחות, למשקיעים,  לאנליסטים ואף לעובדים: מה החברה עושה, מה מבדל אותה, במה הפיתרון שלה מצטיין מעל האחרות. מיתוג כולל שפה וורבלית (סיסמא, מסרים שיווקים ) ושפה ויזואלית (סמלים, תמונות ודימויים ,צבעוניות). 

מי קהל היעד של חברות צבאיות? ארגוני אבטחה, מהנדסים, אנשי פיתוח והטמעה,אנשי שטח, אנשי רכש, הנהלה בכירה. מיתוג נכון יודע לשדר לכל קהלי היעד מסרים ממוקדים ורלוונטיים .

מיתוג צבאי נכון הוא מערכת רב-שלבית הכוללת: 

1. הצגה ברורה ומודגשת של יתרונות וייחוד  המוצרים.
2. פאן עסקי- החברה שעומדת מאחורי הציוד. אנשים עושים עסקים עם חברות רציניות מבוססות, בעלות מוניטין, ועלינו להדגיש זאת, גם אם מדובר בסטארט אפ צעיר יש לדבר על היציבות הפיננסית, מי עומד מאחורי, הפרוטפוליו של ההנהלה וכדומה.
3.היבטים טכניים - אלו הכרחיים בכדי שגם אנשי השטח יוכלו להתרשם ולקבל החלטות שקשורות לתחום עיסוקם.
4.סיפורי הצלחה - אם ישנם כאלו וניתן להשתמש בהם (ברב המקרים, בשל הסודיות ,קשה למצוא כאלו( מומלץ מאד לספרם! מול איזה אתגר עמד הלקוח שלכם, איך פתרתם לו אותו, ומה הוא יכול לספר על כך. זהו אלמנט המחזק את מעמד החברה והמוניטין שלה. ופעמים רבות מהווה דרך לדלג מעל חסמי לקוחות.


מיתוג נכון יתחיל במחקר של הסביבה העסקית, הפתרונות המוצעים כיום בתחום, הטכנולוגיות המקבילות , איך חברות אחרות בתחום המוצר משווקות את עצמן,מהי ליבת העשייה, מהם היתרונות היחסיים, מהי מידת הבשלות והצרכים של קהל היעד ועוד.  כשנבוא לפתח את זהות למוצר או לחברה עלינו לשים דגש בראש ובראשונה על ההבדל! ליצור מראה שישקף את ייחוד המוצר או הטכנולוגיה "ויתפוס את העין".

 

לסיום- אנקדוטה קלה,  מיתוג צבא ארה"ב. צבא ארה"ב הבין שכחלק ממיתוג כולל של הארגון יש להקפיד על שפה אחידה: ויזואלית ומסרים. לשם כך הקים צבא ארה"ב פורטל ייחודי הפונה לחיילים, אזרחים עובדי צבא, ספקים, קבלנים וסוכנויות. בפורטל זה יחידת המיתוג של הצבא מספקת נגישות לשפה גראפית ויזואלית אחידה (לוגו,צבעים,סמלים) עבור מודעות פרסום, מוצרים, וידאו , מוסיקה ועוד. הפורטל עלה לאויר ביולי 2010.

 

 

 

 

Titan BrandWise | טיטאן מיתוג | איסרליש  22  תל אביב,  67014,  טל. 03-561763 | michal@titan.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב