ציוד צבאי צריך מיתוג?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ציוד צבאי צריך מיתוג? 

מאת    [ 15/08/2010 ]
מילים במאמר: 418   [ נצפה 1942 פעמים ]

 
 

 

האמנם כך? בישראל פועלות חברות רבות המפתחות מוצרים וטכנולוגיה מתקדמת עבור העולם הצבאי-בטחוני.  פעמים רבות בעת מפגש ראשון עם חברה בתחום , אנו נתקלים בהרמת גבה. מדוע חברה לציוד צבאי צריכה מיתוג? עסקאות ענק בסלונים אוויריים, עסקאות בין מדינות או צבאות, האם מיתוג הוא זה שיעזור לסגור עסקה?

במהלך שנים צברנו בטיטאן הכרות וניסיון רב בתחום ציוד צבאי-בטחוני ונוכחנו שחברות מוצרים בתחום בטחון וצבא יכולות להרוויח רבות מתהליך מיתוג ובניית זהות למוצרים או לחברה . חברות אלו כמו אחרות מעוניינות למכור את מוצריהן ולבסס את מעמדן. פעמים רבות הן נתקלות בסיטואציות של ריבוי שחקנים בזירה השיווקית ואז, בולטות והצגת הפתרון בדרך המדויקת והבהירה ביותר, הופכים קריטיים לתהליך השיווקי.


מיתוג לחברת ציוד צבאי- בטחוני מסייע ביצור זהות. הוא מאפשר להסביר:למפיצים,ללקוחות, למשקיעים,  לאנליסטים ואף לעובדים: מה החברה עושה, מה מבדל אותה, במה הפיתרון שלה מצטיין מעל האחרות. מיתוג כולל שפה וורבלית (סיסמא, מסרים שיווקים ) ושפה ויזואלית (סמלים, תמונות ודימויים ,צבעוניות). 

מי קהל היעד של חברות צבאיות? ארגוני אבטחה, מהנדסים, אנשי פיתוח והטמעה,אנשי שטח, אנשי רכש, הנהלה בכירה. מיתוג נכון יודע לשדר לכל קהלי היעד מסרים ממוקדים ורלוונטיים .

מיתוג צבאי נכון הוא מערכת רב-שלבית הכוללת: 

1. הצגה ברורה ומודגשת של יתרונות וייחוד  המוצרים.
2. פאן עסקי- החברה שעומדת מאחורי הציוד. אנשים עושים עסקים עם חברות רציניות מבוססות, בעלות מוניטין, ועלינו להדגיש זאת, גם אם מדובר בסטארט אפ צעיר יש לדבר על היציבות הפיננסית, מי עומד מאחורי, הפרוטפוליו של ההנהלה וכדומה.
3.היבטים טכניים - אלו הכרחיים בכדי שגם אנשי השטח יוכלו להתרשם ולקבל החלטות שקשורות לתחום עיסוקם.
4.סיפורי הצלחה - אם ישנם כאלו וניתן להשתמש בהם (ברב המקרים, בשל הסודיות ,קשה למצוא כאלו( מומלץ מאד לספרם! מול איזה אתגר עמד הלקוח שלכם, איך פתרתם לו אותו, ומה הוא יכול לספר על כך. זהו אלמנט המחזק את מעמד החברה והמוניטין שלה. ופעמים רבות מהווה דרך לדלג מעל חסמי לקוחות.


מיתוג נכון יתחיל במחקר של הסביבה העסקית, הפתרונות המוצעים כיום בתחום, הטכנולוגיות המקבילות , איך חברות אחרות בתחום המוצר משווקות את עצמן,מהי ליבת העשייה, מהם היתרונות היחסיים, מהי מידת הבשלות והצרכים של קהל היעד ועוד.  כשנבוא לפתח את זהות למוצר או לחברה עלינו לשים דגש בראש ובראשונה על ההבדל! ליצור מראה שישקף את ייחוד המוצר או הטכנולוגיה "ויתפוס את העין".

 

לסיום- אנקדוטה קלה,  מיתוג צבא ארה"ב. צבא ארה"ב הבין שכחלק ממיתוג כולל של הארגון יש להקפיד על שפה אחידה: ויזואלית ומסרים. לשם כך הקים צבא ארה"ב פורטל ייחודי הפונה לחיילים, אזרחים עובדי צבא, ספקים, קבלנים וסוכנויות. בפורטל זה יחידת המיתוג של הצבא מספקת נגישות לשפה גראפית ויזואלית אחידה (לוגו,צבעים,סמלים) עבור מודעות פרסום, מוצרים, וידאו , מוסיקה ועוד. הפורטל עלה לאויר ביולי 2010.

 

 

 

 

Titan BrandWise | טיטאן מיתוג | איסרליש  22  תל אביב,  67014,  טל. 03-561763 | michal@titan.co.il


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב