דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - איזה הורים אתם ולפי אילו ערכים אתם מחנכים? 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 859   [ נצפה 2740 פעמים ]

בחנו את עצמכם - איזה הורים אתם ולפי אילו ערכים אתם מחנכים? / מאת יואב ברנזון

 

 

הורים של ערכי הפרט

 

הורים של ערכי הפרט הם הורים ליברליים, הורים שחשוב להם לממש את עצמם, לחשוב גם על הצרכים שלהם, לדאוג לעצמם, לצאת לחופשות לבד, לתת לילדים לדאוג לעצמם, להשתדל שלא להתמודד עם החלקים המורכבים או הקשים שבהורות, לברוח כשלא נוח.

 

הורים של ערכי הפרט אוהבים את עצמם לא פחות מאשר הם אוהבים את הילדים שלהם. הם אינם רואים את עצמם כמחוייבים בצורה טוטאלית לרווחת הילדים שלהם, אלא הם מגדירים את המחוייבות שלהם לילדים כמחוייבות מוגבלת, התלויה בתנאים של זמן, מקום, נוחיות וכיו"ב. בתוצאה הסופית - הורים של ערכי הפרט הם הורים שלא מוכנים להקריב את עצמם עד הסוף בשביל הילדים שלהם, אלא עד לנקודה שבה זה מפריע להם ומתנגש להם עם הצרכים והאינטרסים האישיים שלהם.

 

 

 

הורים של ערכי המשפחה

 

הורים של ערכי המשפחה הם הורים שמרניים, הורים שקודם כל חשובה להם המשפחה, הם חושבים על טובת הילדים לפני הצרכים שלהם, הם מוכנים להקריב מעצמם כדי שלילדים שלהם תהיה רווחה והנאה, הם יוצאים לחופשות רק עם המשפחה, הם פורסים רשת ביטחון לילדים שלהם ואינם "זורקים" אותם להתמודד עם החיים לבדם, הם מתמודדים כל הזמן עם המורכבות המשפחתית ולעולם לא נעלמים.

 

הורים של ערכי המשפחה הם הורים שהביאו ילדים והקימו משפחה כי משפחה היא באמת הערך העליון ביותר שלהם, המשפחה היא הדבר הכי חשוב להם, כל היתר אינו חשוב עד כדי כך ולכן הם יעשו הכל כדי לטפח את המשפחה. ההנאה של הורים כאלה היא המשפחה וכל יתר הדברים הם באמת בחשיבות משנית, הם מוכנים להקריב את עצמם ככל שיידרש עבור הילדים שלהם והמשפחה לעולם אינה מנתגשת להם עם האינטרסים האישיים משום שהמשפחה באמת קודמת אצלם להכל.

 

 

 

לדוגמה, אבא ברשות החוק

 

אבא שהוא הורה המאמין בערכי הפרט הוא למעשה אבא "יחסי". הוא נמצא כשנוח לו והוא אינו נמצא כש"נמאס" לו. הוא דואג לילדים עד למקום שבו זה בא על חשבון הצרכים האגואיסטיים שלו ומשם הוא מניח להם לדאוג לעצמם והוא אינו מוכן לעזור להם יותר.

 

אבא כזה הוא אבא "ברשות החוק". זהו אבא שנותן לילדים, אבל במסגרת החוק ולא ממש יותר. הוא אינו מקריב את עצמו ואינו שם את ההורות שלו מעבר למינימום אותו הוא חייב לתת על פי החוק או לפי מה שמקובל. הוא אינו יוצא מגדרו והוא אינו באמת מתמסר לטובת ילדיו.

 

 

 

לדוגמה, אבא ברשות עצמו

 

אבא ברשות עצמו הוא אבא "שלם" וטוטאלי שמעניק ונותן מעצמו ללא סוף. הוא אבא שנמצא שם תמיד, שניתן לסמוך עליו, אבא מגונן שיודע תמיד לעזור ולהיות כשצריך.

 

הוא אינו מסתתר מאחורי מינימום מסויים או מאחורי החוק, אלא נותן בנדיבות, עוזר, מסייע, מייעץ ותומך כי הוא אבא שאוהב להיות אבא ונהנה להיות בתפקיד ההורה. במקום לברוח מההורות שלו הוא מתמסר להורות שלו, הוא נהנה ממנה ושואב ממנה סיפוק והנאה.

 

 

וטיפ לסיום: הורה של ערכי הפרט הוא הורה "יחסי" ומרוחק, ואילו הורה של ערכי המשפחה הוא הורה טוטאלי ומחוייב.

 

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב