דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור בשלום את צילומי המשפחה 

מאת    [ 15/08/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 1635 פעמים ]

הזוג הנישא, ניצב כמובן, במרכז האירוע, אך חשוב לזכור שיום זה, הנו יום חשוב גם עבור בני המשפחות המורחבות של הזוג. על כן, אנו נדרשים לגלות רגישות יתר, במיוחד בשלב צילומי המשפחה ולעשות הכל על מנת שכולם ייצאו מרוצים בסופו של האירוע וביום קבלת התמונות. 
כל משפחה והסיפור שלה, כל אחד והאנשים הקרובים והחשובים לו ביותר. החתונה משמשת יום מאחד ומרגש עבור אנשים רבים (גם הפחות רגשניים שבינינו נוטים ליהנות מאיחוד משפחתי פה ושם). 
כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר, חשוב לבחור כמובן צלם איכותי ומוכשר, אך חשוב גם לדעת שזה לא נגמר שם וישנם מספר דברים שבני המשפחה יכולים לעשות, אשר ייעלו ויתרמו להצלחת תיעוד האירוע. 
אז איך אתם, מצולמים יקרים, נכנסים לתמונה (ותסלחו לי על משחק המילים המקצועי)? 
אחד הדברים הראשונים שאני עושה באירוע, הוא לצוות אליי איש קשר- אח/ות או חבר/ה קרוב/ה של המשפחה. הם מעדכנים אותי לגבי אנשים שחשוב לצלם (קרובים שהגיעו מאוחר יותר ולא יצא להכיר אותם בצילומי המשפחה, משפחה שהגיעה מחו"ל במיוחד לאירוע ועוד). 
ההתחלה, כמו בהתחלה- בשעת ההגעה לאירוע. חשוב שכל בני המשפחה המורחבת (טוב, לא כולם, נגדיר את זה כ"המורחבת המידית") יתייצבו במקום האירוע כשעה לפני תחילתו ויהיו מוכנים וערוכים לצילומים. ניתן אומנם לטעון שהאירוע ארוך ושתמיד אפשר לנצל רגעים אחרים לצילומים הללו, אבל ישנם מספר טעמים להגעה מוקדמת של המשפחה-
1. לפני תחילתו של האירוע, האורחים החשובים נראים במיטבם- אף שערה סוררת לא קופצת מן התסרוקת, המסקרה לא נוזלת וההתרגשות עדיין ניכרת בפני המצולמים. ברגעים הללו, בטרם הגיעו שאר האורחים- המשפחה במיטבה! 
2. השקט והמרחב מספקים לנו את התנאים האופטימליים לצילומי פרופיל מושקעים של כל אחד בנפרד וכן לצילומי משפחה מאוחדת (אין הפרעות מצד אורחים נרגשים אחרים, מלצרים עמוסים וכו').
3. בשלב הזה ישנה חשיבות עצומה לפרסונות המצולמות- צילומים של כל אחד ואחד מן האחים וההורים- בנפרד ויחד עם בני הזוג. חשוב להשאיר לכל אחד מבני המשפחה "המורחבת המיידית" מזכרת מן האירוע, מזכרת מהיום האחד והמיוחד שבו הם נראו במיטבם וההתרגשות ניכרה בפניהם.
4. צילומי המשפחה המקדימים, נותנים לנו, הצלמים, יתרון נוסף אשר ישדרג את המזכרת הנפלאה מן האירוע- הזדמנות פז להכיר את בני המשפחה מקרוב, להכיר את הפרצופים מצד אחד וליצור יחסי קירבה בסיסיים מצד שני, זה יועיל בהמשך האירוע ויהפוך את נושא הצילום לקליל, נעים ולא מעיק על בני המשפחה. זה כמובן גם יקל עלינו לזהות אותם בין מאות הפרצופים שנראה מאוחר יותר על הרחבה. 
אחד הדברים החשובים בעבודה מול המשפחה הוא נושא תאום הציפיות- מתי מצלמים ואיך מצלמים את האורחים שסביר להניח שלא נראה על רחבת הריקודים . חשוב להסביר למשפחה שבכל שלב של האירוע אפשר ורצוי לבקש תמונות אבל גם חשוב להסביר שלא ניתן לצלם את כולם כל הזמן. בחתונה, כמו בכל דבר בחיים, אי אפשר להיות בכל המקומות בו זמנית, לכן צריך להקפיד על דרך עבודה מסודרת. 
רק אם תהליך העבודה יהיה ברור וידוע לכולם, נוכל ליצור את המזכרת המושלמת. 

נתראה בשמחות 
שי רענן. צלם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב