דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ומידע בעולם ה FACE BOOK : משמעויות ושימוש ב Like 

מאת    [ 14/08/2010 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 3423 פעמים ]

משמעות האהדה והפרגון עלו כיתה מאז הכרנו את face book, כולנו רוצים לקבל את המחמאות והעניין שהסובב אותנו מגלה בנו ,וזאת בלחיצת כפתור like  .

בדיון זה אתייחס למשמעות הוספת כפתור like לאתר חיצוני לface book  ,איך עושים זאת והתועלות

 בנוסף אסקור משמעויות שיווקיות של like  בעולם המותגים והחברות שרוצות שנחבב אותן בפומבי והרבה ..

1. להוסיף כפתור / "קופסא " של like לאתר /בלוג שלכם

 השימוש ב like  הפיסבוקי פרץ אל מחוץ לרשת החברתית : כל מבקר / לקוח פוטנציאלי /מתעניין יכול לחוות דעה על אתר / עמוד באתר / סרטון  / מאמר  וזאת על ידי לחיצה על כפתור like  שנמצא שם .

הוספת פונקצית like   של face book , ניתנת לתצוגה  ככפתור בעמודי כתבות ותכנים שונים באתרים החיצוניים.

משתמשי ה face book שייכנסו לעמוד שבו הוסף  כפתור like  ויילחצו עליו, ישתפו את הכתבה בזרם העדכונים של החברים שלהם תוך קישור לאתר שממנו  לחצו על הכפתור , כך יגבירו את תפוצת התוכן של העמוד שבו ביקרו  ויכניסו אותו למעגל החברים ב face book, על אף שהוא פורסם מחוץ לרשת החברתית.

בנוסף, פונקצית like  מאפשרת לייצר בקלות פעילות חברתית על גבי האתר שלכם: המשתמשים משאירים את חותמם בעמוד ויכולים לראות מי עוד מהחברים שלהם קרא את הכתבה ואהב אותה.

ליישום הפונקציה של like  באתר /בלוג /אחר שלכם יש בחירה בין שתי אפשרויות עיקריות :

•  כפתור like  עם תצוגה /FONT/תמונת כפתור  לבחירת המשתמש

•  חלונית  (BOX ) like  המאפשרת :


    •  הוספת הערה ותגובה אישית של המשתמש הבוחר ללחוץ like - האפשרות לייצר דיון באתר .
    •   יצירת קשר עם קהל המתעניינים שלך - בעל האתר שהוסיף פונקצית like יכול לפרסם תוכן עצמאי ישירות לזרם העדכונים של כל המשתמשים שלחצו על הכפתור, גם אם הם לא חברים שלו ב face book . זוהי דרך רבת עוצמה לשמור על קשר עם המבקרים באתר שלך גם מחוצה לו.
    •  ניתן להציג את פונקצית like בשפות שונות כדי להתאים לתוכן באתר שלך.
    •  איסוף סטטיסטיקה - התאמת פרמטרים מסוימים תאפשר מדידת ביצועים כגון: מספר ההקלקות על הכפתור, העמוד באתר שמניב את הכי הרבה הצלחה ,העמוד ב face book שממנו הגיעו ביקורים חדשים לאתר שלך.

 על מנת ליישם את פונקצית like בכל מקרה יש להעתיק את הקוד שמתחולל (Get code ) כתוצאה מהבחירה כפתור / חלונית , ישירות באתר /בלוג  או כל אתר תוכן שבעמודיו רוצים פונקציונאליות זו .

איך עושים את זה - זו הכתובת המציגה שלב אחר שלב את הביצוע :

http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like

 

2. " face book זה מועדון הלקוחות החדש"

יותר ויותר מותגים רוצים שנעשה להם "like" ב face book, מתוך הבנה שברשת החברתית העצומה טמון מאגר לקוחות אדיר, ובקרוב גם נקנה באמצעותה.

יש להבחין בין טיפוח נראות של העסק /הארגון למטרות שיווקיות ארוכות טווח : חדירה לתודעה , איסוף קהל אוהדים העוקב באופן שוטף אחר העדכונים והתוספות של העסק שלך ובעקבות זה מחפש לקנות את השירותים והמוצרים שלך ,

לבין "סטוץ חד פעמי " העשוי לשמש את בעל העסק למטרת באזזז למבצע זה או אחר או מכירה מקומית וחד פעמית באמצעות הצגת מספר מוצרים למכירה בדף האוהדים ,שהרי מבצע זה או אחר הוא זמני ועובר ואילו מטרות ומיצוב העסק שלך כנותן ערך ללקוחותיו הוא משהו שיש לטפח לאורך זמן וכל הזמן .

המותגים הישראלים רוצים (וחייבים ) להיות ב face book אך הצורה שהם עושים זאת היא לא בהכרח יצירתית ומשמרת לקוחות לאורך זמן ,אלא על בסיס תמריצים (עשה like ותקבל כרטיס חינם לאירוע ....) - תמריצים אלה מעודדים קהל פונים לצרוך את ההצעה החד פעמית , להתעלם מדף האוהדים והמסרים בו ויום לאחר שהמבצע נגמר לנוע לכיוון העסק הבא שמציע את האטרקציה הבאה .

הרעיון של להיות מוצג אטרקטיבי עם נראות מקצועית ב face book  היא   על בסיס של תוכן פרסונאלי רציף  שיגרום ללקוח להישאר נאמן וליהנות מערך ועדכונים שוטפים שיביאו אותו לפנות על מנת לרכוש, ולשוב לרכוש ולשוב לרכוש ......

לכתבה מרתקת ומלאה בנושא הנה הקישור :

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3935871,00.html

תיהנו, דליה בן-דוד

דליה בן-דוד   | bendavid.dalia@gmail.com    |  052-3827225




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב