דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילן סימן טוב - השומאכר של הצלמים 

מאת    [ 13/08/2010 ]

מילים במאמר: 922   [ נצפה 2924 פעמים ]

את אילן פגשנו לראשונה במקרה בארקה. הוא צילם אירוע של זוג אחר ואנו הגענו לסגור תאריך לחתונה שלנו. אילן הקרין חזות קשוחה אך יחד עם זאת היה חביב. את מצלמת הניקון המקצועית שלו אי אפשר היה לפספס! החלפנו טלפונים וקבענו לדבר בהמשך.

מס' ימים לאחר מכן נפגשנו שוב בסטודיו של אילן ביפו. כזוג תל אביבי שרגיל למצוקת חנייה הופתענו לטובה למצוא חנייה בשפע (ועוד אפור) צמוד לסטודיו. אילן וכלבת הלברדור שלו קיבלו את פנינו. את הסטודיו מעטרות עבודות מהממות של אילן ואם עד עכשיו היו לנו ספקות לגבי מי יהייה הצלם שלנו ביום החשוב בחיינו, אז עכשיו הן התפוגגו.

אילן תמיד נינוח ומרגיע. הביטוי רגליים על הקרקע וראש בעננים מתאים בדיוק לאישיות של אילן. לאילן נסיון של שנים רבות בתחום ומרגישים את זה לאורך כל הדרך. חשוב מאוד להדגיש כי בשום רגע לא הרגשנו כמו 'עוד זוג שמתחתן'.

לאחר שעברנו על מס' אלבומים ותמונות מאירועים אחרונים פשוט הבנו שהגענו למקום הנכון! לדעתנו, הדבר הכי חשוב בחתונה (ואני מדגיש את ה'הכי') הוא צלם סטילס מעולה, מכאן בסדר יורד: כלה כוסית, חבר'ה טובים, אלכוהול משובח, דיג'י תותח ואוכל טוב כמובן...

לאילן צוות מדהים. ארז - צלם מס' 2 ודרור - צלם הוידאו. ביום החתונה ארז התלווה לשרון החל משלבי ההתארגנות ודאג לא לפספס אף רגע. כאשר נסענו לפגוש את אילן בשוק הפשפשים לצילומים של 'הלפני', ארז המשיך לאולם לצלם את המקום וההכנות.

המקצועיות של אילן מורגשת לכל אורך הדרך ועד לפרטים הכי הקטנים. דוגמא קטנה מתוך רבות: אילן המליץ בחום שלשרון יהייה בוקה אדום מפני שבוקה צבעוני משתלב בצורה מעולה בתמונות. לא הבנו כמה זה נכון עד שראינו את התמונות. את המשפט: "כלה בלי זר זה כמו ילד בלי בלון או טחינה בלי לימון" הדגיש אילן מס' פעמים :)

התייעצנו עם אילן היכן כדאי להצטלם? בנווה צדק? בנמל ליד הארקה? או בשוק הפשפשים? אילן המליץ שנגיע אליו לסטודיו ומשם נצא לשוק הפשפשים. מאחר והתחתנו ביום חמישי באמצע אוגוסט אילן חשש כי בנווה צדק יהייה תור של 20 כלות ליד כל חלון או דלת (מה שנכון...) ומצוקת חנייה (תל אביב אחרי הכל). הסכמנו והחלטנו להצטלם בשוק הפשפשים. הגענו לסטודיו של אילן לקראת השעה 17:30 ומשם יצאנו לטיול של 45 דקות בשוק הפשפשים (ציינתי כבר שיש חנייה בשפע ובחינם צמוד לסטודיו?)

אילן דאג שנרגיש הכי חופשיים ומשוחררים שיש. לוקישיינים שלכאורה נראים סתמיים הפכו בעזרתו של אילן למדהימים. אילן הצליח לביים אותנו בצורה נעימה, משוחררת וחופשית בכדי שהתמונות יצאו בול כמו שרצה. אילן לא מפספס כלום. אם חלילה הזר לא הופיע בתמונה או הג'קט לא ישב טוב אז צילמנו שוב. המצלמה של אילן לא מפספסת אף רגע. כל רגע אינטימי הכי קטן בין תמונה לתמונה תועד לנצח. אילן וכנ"ל גם ארז, מצלמים כל תמונה שלוש וארבע פעמים בכדי שחלילה לא יקרה מצב שאחד מאיתנו עצם עיניים או לא הסתכל לכיוון הנכון.

אחרי 45 דקות של המון המון מזל טובים מכל העוברים ושווים בשוק הפשפשים של יום חמישי בערב ואין ספור תמונות יצאנו מרוצים ומחוייכים לכיוון נמל תל אביב לאולם. באולם המתינו לנו ארז ודרור שכבר החלו בצילומי האווירה, המשפחות, המקום, והאוכל כמובן. בזמן שארז ליווה אותנו אילן הכין מצגת קצרה של תמונות מצילומי החוץ (עוד נחזור למצגת).

ציינתי כבר שאילן והצוות מקצועיים בטירוף? הם לא פיספסו כלום. לקראת החופה התמקם כל אחד מהם בנקודה אסטרטגית אחרת וצילמו את האירוע מכל כיוון. צלם חתונות טוב לא מורגש, כמו דנידין. וכך היה עם אילן והצוות. במהירות רבה הם למדו מי הם ההורים, האחים, הסבתות והחברים הקרובים ואותם דאגו לצלם ולא לפספס.

מיד עם שבירת הכוס ותחילת הנישוקים והאוכל התפצלו אילן, ארז ודרור כשאחד מהם צמוד אלינו והאחרים מצלמים את האורחים והמשפחה. כאשר עלינו לרקוד את הסלאו הראשון אשר ציין את תחילת המסיבה והריקודים לא היה רגע בו לא הייתה מכוונת אל שרון או אלי עדשה (סטילס ו/או וידאו). מדהים.

זוכרים את המצגת שאילן ערך בזמן שאנחנו נסענו לאולם? בשלב כלשהו של המסיבה אילן הקרין את התמונות מהצהריים על אחד המסכים באולם. כל האורחים, בלי יוצא מן הכלל, פשוט קפאו במקום ובהו בתמונות המדהימות! אילן ערך, ליטש, שיפץ וניקה כל תמונה בפוטושופ ובנה מצגת מדהימה שסחפה אחריה קריאות התפעלות ומחיאות כפים.

בכל הזדמנות בה רצינו להצטלם עם זוג חברים או קרובי משפחה אילן או ארז היו שם מוכנים עם המצלמה. לא קרה שהיינו צריכים להרים את הראש ולחפש את הצלם. הם פשוט היו שם. את האולם עזבנו לקראת 02:00 בלילה. אילן והצוות עזבו יחד איתנו! אזכיר רק שארז היה עם שרון משעה 15:00 בצהריים... מקצוענים כבר אמרתי?

צלמים אחרים מספקים לזוג הטרי דיסק עם כמה אלפי תמונות בסוף האירוע ומבקשים מהם לבחור 400 תמונות לאלבום. אילן הוא לא עוד צלם. שבוע אחרי החתונה נפגשנו שוב עם אילן בסטודיו ויחד בחרנו את התמונות לאלבום ומחקנו את כל התמונות הכפולות (הרי ארז ואילן מצלמים כל תמונה 3 או 4 פעמים). עם תמונות מהממות כאלה אין סיכוי שהאלבום לא יהיה מדהים. בעוד מס' שבועות, כשנחזור מירח הדבש נקבל את האלבום המעוצב.

ולשאלת מיליון הדולר - כמה התענוג עולה? אז ככה - אילן לא זול אולם שווה כל שקל ושקל!! ולמתלבטים ביניכם אמליץ: תחסכו מעצמכם את ההוצאות המיותרות כמו האם לשים ראנר לאורך השולחן או לא? פמוטים עם שניים או חמישה קנים? או איזה עיצוב חופה לבחור באלפיים או חמשת אלפים שקלים...? הרי בסופו של יום אף אחד לא זוכר מה היה צבע המפית בחתונה שלכם, אבל את התמונות של אילן עוד תראו לנכדים ולנינים.

לסיום: רצינו מרצדס - קיבלנו רולס רוייס. אילן הוא השומאכר של הצלמים. הוא חי ונושם צילום. כל תמונה שלו מדוייקת שזה לא יאמן. תודה!

שרון ועמית. ארקה. 5.8.2010

 

גילוי נאות: כאחד שמכיר את עולם האינטרנט אני יודע מה טיבה של המלצה טובה, כנה ואמיתית. זו דרכי הצנועה להגיד לאילן סימן טוב תודה על התיעוד של הערב המרגש בחיינו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב