דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור עורך דין פלילי? 

מאת    [ 12/08/2010 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 1590 פעמים ]

תפקידו של עו"ד פלילי הוא תפקיד מורכב. משימתו העיקרית של עו"ד פלילי היא להוציא לאור את חפותו של האדם אותו הוא מייצג. ממשימה עיקרית זו נגזרות גם משימות משנה. משימות משנה אלה חיוניות ביותר להצלחת המשימה העיקרית. כך, למשל, על עורך דין פלילי מוטלת המשימה להוות משענת תומכת לחשוד המצוי במעצר ולסייע לו להתמודד עם מציאות זרה לו. על עו"ד פלילי ללוות את החשוד ולהעניק לו ביטחון בגרסתו למען לא תישבר רוחו בחקירות המשטרה האינטנסיביות. על עו"ד פלילי מוטלת גם המשימה ללוות את משפחתו של החשוד בשלבי המעצר הראשוני. לרוב המשפחה הקרובה חווה את המעצר כאקט טראומתי. על עו"ד פלילי להוות מקור להרגעה ולתמיכה בבני המשפחה. לעיתים, על עו"ד פלילי מוטלת גם משימת ליקוט הראיות להוכחת חפותו של האדם. כך, כאשר אדם טוען ל"אליבי", והמשטרה אינה פועלת על מנת לבחון טענה זו, על עו"ד פלילי לפעול על מנת לגרום למשטרה לאתר את אותם עדים או ראיות התומכות בטענת ה"אליבי".

משימות אלה של עו"ד פלילי משפיעות על הבחירה בעו"ד פלילי מתאים לייצוג אדם המצוי במעצר או בחקירה. בבחירת עו"ד פלילי חשוב לבחון את מידת התקשורת והכימיה בין העו"ד לבין הלקוח. גם הכימיה בין עו"ד פלילי למשפחתו של הלקוח חשובה. תקשורת נכונה מסייעת ותורמת להצלחה בתיק, בעוד שתקשורת לקויה עשויה לסכל את עבודת עו"ד, ולעיתים אף למנוע הצלחה בתיק.

חשוב לזכור כי שכירת עו"ד היא למעשה שכירה של שירות ולא מוצר. במעמד חתימת הסכם העבודה מתחילים עו"ד פלילי והחשוד/נאשם "מערכת יחסים" אינטנסיבית שעתידה להימשך חודשים ארוכים . בשונה מהליך אזרחי, ההליך הפלילי מתנהל יחסית באינטנסיביות, וודאי כאשר מדובר באדם שנתון במעצר. חשוב לוודא מהי מידת הזמינות של עו"ד פלילי. מהו ניסיונו של עו"ד פלילי בטיפול בעבירות דומות. חשוב לוודא במעמד שכירת שרותיו של עו"ד פלילי מי הגורמים במשרד שעתידים לטפל בתיק, באיזו תדירות הוא מתכוון לבקר את האדם הנתון במעצר, מהן תוכניותיו מבחינת קו ההגנה בתיק ומהי הגדרתו לסיום התיק בהצלחה.

לעיתים, לרוב כאשר מדובר בבני נוער או בחשודים צעירים, תהיה נטייה לשכור דווקא שירותיה של עו"ד פלילית. במקרים אחרים, ייתכן וחשוד/נאשם ירגיש נוח יותר לשכור דווקא שירותיו של עו"ד פלילי ולא עו"ד פלילית.

שאלות אלה הן שאלות חשובות וראוי שיבחנו בכובד ראש כבר בשלב הראשוני, בטרם שכירת שירותיו של עו"ד פלילי. ראוי להעיר, כי תנודתיות בין עו"ד פלילי אחד לאחר, תוך כדי ניהול התיק, עשויה להיות הרסנית ולפגוע בסיכויי ההצלחה בתיק. שינוי קו הגנה בתיק עשוי להשפיע על מידת האמינות שמייחס ביהמ"ש לגרסתו של הנאשם, ולפגוע בסיכויי הזיכוי.  

כותבת המאמר הינה עורכת דין פלילי יהל בן עובד המתמחה במשפט הפלילי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב