דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכבים במקום רגליים 

מאת    [ 12/08/2010 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 3120 פעמים ]

רכבים במקום רגליים

אנחנו חיים במדינת ישראל, בעולם המערבי ולשמחתנו כבר אין צורך לרכוב על חמור, לדהור על סוס ולגמוע מרחקים ברגל. ב-200 שנים האחרונות חלה התפתחות מרשימה בכלי הרכב, מכרכרות ממונעות ועד רכבים בהם אנחנו נוסעים היום.

היסטורית הרכבים

פיתוח כלי רכב שייקח אותנו ממקום למקום מהתגליות החשובות של העולם משחר ההיסטוריה. יש שגורסים שהמצאת הגלגל חיוורת לעומת המצאת המכונית. ייצור המוני של כלי רכב החל בשנת 1908 ע"י הנרי פורד וכבר אז הם היו ממונעים באמצעות בנזין.

חומר בעירה בהם משתמשים רכבים

רכבת, המוגדרת גם היא ככלי רכב כמובן, תודלקה בשעתו בפחם שייצר קיטור, מה שגרם לה לנוע ליעדה. כיום, במרבית המכוניות משתמשים בבנזין כחומר בעירה, אותו חומר שאנחנו נוהגים למלא בו את מיכל הדלק בתחנות השונות.

סוגים נוספים של אנרגיה המשמשים רכבים כיום הם גז, שמהווה תחליף זול יותר ומזהם פחות, דיזל, שהצריכה שלו לליטר היא נמוכה יותר וחשמל, שכרגע נמצא בתהליכי פיתוח בעולם. ובעתיד, כלי הרכב אולי יוכלו לרחף, בעזרת דלק מטוסים.

 

צריכת דלק בסוגי רכבים שונים

השימוש בדלק לרכב משתנה בין מכונית למכונית. לפני שרוכשים רכב חדש כדאי שתעשו השוואת רכבים מבחינת תצרוכת הדלק. מכוניות שצורכות הרבה דלק הן לרוב מכוניות גדולות וג'יפים. צריכת דלק ממוצעת של מכונית כמו פיאט פונטו האיטלקית הקטנה, נמוכה הרבה יותר מביואיק האמריקנית, לצורך העניין.

מה גורם לרכבים לצרוך דלק?

בדקתם לוח רכבים באינטרנט וערכתם השוואת רכבים בין כמה מכוניות שמצאו חן בעינכם. לבסוף החלטתם לקנות רכב משפחתי סטנדרטי שצריכת הדלק הממוצעת שלו היא 1:11. נסעתם, חישבתם את הצריכה בעצמכם והסקתם שהוא צורך הרבה יותר ממה שרשום במפרט שלו. מה הסיבה? כנראה שהאוטו קצת ישן, אולי הצמיגים לא היו מלאים באוויר, או שהיו איתכם עוד אנשים שהביאו למשקל עודף.

חישוב צריכת דלק ברכבים

עברתם על לוח רכבים והתלבטתם מה לקנות? מלבד מד אוץ ושלדה, הסבו את תשומת ליבכם גם לצריכת הדלק הממוצעת שלו. היבואן בודק את הרכב בתנאי מעבדה ומפרסם חישוב רשמי. לחישוב הזה הוסיפו את המזגן, שיעלה את תצרוכת הדלק, המשקל שהאוטו סוחב ותפקודו הטכני. בדרך כלל התוצאה תהיה גבוהה יותר ממה שהיבואן הגדיר.

באילו רכבים לבחור?

אתה סוכן מכירות שעובר מעיר לעיר ואתה רוצה לחסוך כסף? תתחיל לחפש רכבים שצורכים דיזל. הדיזל כשלעצמו הוא מאוד חסכוני וישנן הרבה מכוניות מסוג זה שמציגות ביצועים שאינם נופלים מרכבי בנזין. מנגד, אם את אימא עם ילד אחד שעובדת בעיר, רכשי מכונית קטנה ונוחה, בעלת צריכת דלק נמוכה יחסית והכי חשוב - שתהיה בטיחותית.

לוח רכבים לבחינת נושא הצריכה

פעם, על מנת לדעת כמה האוטו צורך, הייתם מסתמכים על המפרט הטכני. היום אתם יכולים לעיין באתרי מכוניות ובפורומים שמתמחים בכך. אתר טוב הוא KML , בו מפורסמים נתוני צריכת דלק של מגוון רכבים. פורום מומלץ הוא carsforum, בו אפשר להתייעץ עם אנשים שמבינים עניין ובנוסף אתרי היבואנים. הקישו את המילה בגוגל ותגיעו לאתר בקלות.

רכבים עתידים

לעולם יש מודעות גדולה לאיכות הסביבה ומטרת הממשלות בעולם המערבי היא לסיים לחלוטין את התלות בנפט ולעבור לחומרי בעירה חסכוניים יותר כמו כלי רכב עם מנועי חשמל. כבר היום ישנם רכבים חשמליים, שתצרוכת הדלק שלהם נמוכה ביותר. ובעתיד זה רק ישתפר.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב