דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין קלאסיות 

מאת    [ 12/08/2010 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 4029 פעמים ]

טבעות אירוסין הפכו לפריט חובה בכל קשר שהגיע לשלב המיסוד. לכן, אם אתה שוקל לכרוע ברך לפני אהובתך ולבקש שתבלה איתך את שארית חייה – כדאי מאוד שתצרף למחווה את הטבעת הנכונה.

טבעות אירוסין - מקור המנהג

עוד בימי קדם נהוג היה להעניק לכלה המיועדת חפץ, אותו תענוד על אצבעה כסמל לאהבתה. היות והטקס עצמו והסמליות שמאחוריו היו חשובים יותר מהטבעת עצמה – נהגו בימי קדם להעניק טבעות אירוסין עשויות חישוקי עור או עץ.

המנהג להרכיב טבעת אירוסין על קמיצת יד שמאל החל בתקופה הרומית, אז האמינו הרומאים שבאצבע זו מתחיל "וריד האהבה" ("ונה אמוריס") – הווריד המוביל ישירות ללב. הראשון שהעניק לאהובתו טבעת אירוסין משובצת יהלומים היה ככל הנראה הארכידוכס מקסימיליאן מאוסטריה, ומאז השתרש המנהג להעניק טבעות אירוסין משובצות יהלומים.

מהן טבעות אירוסין קלאסיות?

טבעות אירוסין קלאסיות הן טבעות בעלות עיצוב על-זמני, אשר נשאר יציב לאורך שנים ואינו תלוי באופנות משתנות. לרוב, יהיה מדובר על טבעות בעלות חישוק אחד, שבראשו יהלום בודד, המחובר לחישוק בשיבוץ שיניים.

יתכן כי הארוס המאוהב מעוניין להעניק לארוסתו טבעת מהודרת משובצת כולה יהלומים ואבנים נוצצות – אולם כדאי לקחת בחשבון כי מנהג זה אסור על פי היהדות. היהדות מבכרת טבעות אירוסין צנועות על פני טבעות יהלומים נוצצות, משתי סיבות: כדי שהכלה לא תסכים לנישואין רק בשביל לקבל את הטבעת המהודרת מחד, ומאידך – כדי שלא תטעה להעריך את שווי הטבעת כיותר מכפי שהוא באמת, מה שעלול ליצור אי נעימויות בהמשך.

טבעות אירוסין קלאסיות מול טבעות בעיצוב אישי

כיום, לצד טבעות אירוסין קלאסיות, ניתן למצוא מגוון של טבעות בעיצוב מודרני יותר, אשר תופסות גם כן מבחינה הלכתית. אלו יכולות להיות טבעות בעלות חישוק כפול, פסים משולבים, משובצות במספר יהלומים במקום יהלום בודד, וכדומה.

טבעות אירוסין מעוצבות בהזמנה אישית יכולות להתאים יותר לכלה, לרוחה ולטעמה האישי. עם זאת, יש לזכור כי אופנות הן דבר מתחלף, וכאמור – יתרונן של טבעות אירוסין קלאסיות הוא שהן לעולם לא ייצאו מהאופנה. כמו כן, גם לטבעות הקלאסיות ניתן להוסיף גימור אישי, כמו למשל בשיטת השיבוץ של היהלום, בהוספת טקסטורה או מרקם ייחודי לפני הטבעת או בהוספת חריטה אישית בתוכה.

חשיבותו של היהלום

טבעות אירוסין קמות ונופלות על היהלום המעטר אותן, ולכן – במקרים רבים עדיף לבחור קודם כל את היהלום ורק אחר כך להזמין את הטבעת שתעטוף אותו. כמו כן, רצוי לחפש יהלומים שיגיעו אליכם ישירות מן המכרה ולא עברו קודם את המסלול העוקף: מהמכרה למפעל הליטוש, משם אל הסוחרים, אל מפעלי התכשיטים ולבסוף אל החנות. בחירה ישירה מעניקה לכם שליטה מלאה בליטוש ובעיצוב וגם מוזילה משמעותית את מחירו של היהלום.

לסיכום, טבעת אירוסין היא אולי התכשיט החשוב ביותר שתעניק אי פעם לאהובתך. בנוסף לאלמנט האסתטי, יש לה חשיבות סמלית ורגשית רבה מאוד. לכן – כדאי להשקיע זמן ומחשבה בחיפוש ולבחור את הטבעת שתהלום ביותר את ארוסתך. אחרי הכל, טבעות אירוסין מסמלות את האושר והיציבות של היחסים ביניכם, ובשאיפה - יישארו איתכם לנצח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב