דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוקא עכשיו - חופשה ברמת הגולן 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 1939 פעמים ]

 

כשאני חושב על רמת הגולן, אני נלקח אחורה בזמן אל ימי התיכון העליזים שלי, אי שם בשנות התשעים. אם היום הויכוח הפוליטי הגדול שמפלג את העם הוא סביב הפלשתינאים, אז היו אלו הסורים, שגם כיום ממשיכים להתעקש ולרצות לקבל בחזרה את רמת הגולן. עד היום על דלת חדר ילדותי מתנוסס לו סטיקר "העם עם הגולן" שהיה המקבילה של שנות התשעים למגוון הסטיקרים למען גלעד שליט שנפוצים כיום.

כמו אז, גם היום אני מתנגד נחרצות להחזרת רמת הגולן, שהפכה להיות חלק אינטגרלי מארצנו ממש כמו הגליל המערבי או הנגב, ולו רק בגלל מגוון האטרקציות המדהימות שיש בה: טבעיות, מעשי אדם, או כאלה שמתבססות על הטבע.

אבל קודם כל – איפה לישון?

רגע לפני שיוצאים לטיול ברמת הגולן צריך לבחור מקום לינה. האפשרויות אמנם רבות אך העיר קצרין, בירת רמת הגולן, היא נקודת המוצא האידיאלית למרבית הטיולים והאטרקציות באזור. עם 6,600 תושבים היא מוגדרת כמועצה מקומית בפני עצמה – אבל עצם העובדה שזו עיר, בניגוד לשלל הקיבוצים הפזורים רבה – מבטיחה לכם גם תחנת דלק לתדלוק בנסיעות וסופר מרקט להצטיידות במוצרים שברגע האחרון גיליתם שחסרים.

יש בה לא מעט צימרים וחדרי אירוח, ואחד המומלצים הן בקתות הנופש של מזל. בין אם אתם זוג צעיר או משפחה עם ילדים תוכלו לבחור בין סוויטה זוגית אינטימית לבין וילת אירוח גדולה ורחבת ידיים. בכל מקרה תיהנו מאירוח לבבי, מחדרים נקיים ומעוצבים להפליא ומבוסתן ירוק צמוד שיאפשר לכם להירגע בין הטיולים עם כוס תה צמחים.

צימר מומלץ נוסף לאירוח באווירה המיוחדת של רמת הגולן הוא צימר מול הנוף המציע חופשה מפנקת בבקתות מפנקות אל מול נופיה הקסומים של הכנרת והרי הגליל

קוטפים ונהנים

הבטחתי אטרקציות ברמת הגולן. אז בקיבוץ עין זיוון, אחד המקומות הכי ציוריים במדינה, נמצא "בוסתן הגולן" – מקום גידול לשלל פירות שמעטרים, כל אחד בעונתו הוא, את דוכני השווקים הארציים. אגסים, דובדבנים, תפוחים, שזיפים, נקטרינות, אפרסקים, תותים – וכמעט כל פרי שתאמרו נמצא כאן בבוסתן. לכן, לא משנה אם תגיעו בסתיו, בחורף, בקיץ או באביב – תוכלו למצוא בעין זיוון חווית קטיף לכל המשפחה שבסיומה תוכלו לרכוש את הפירות במחירי עלות מינימליים.

יקבי רמת הגולן

אחד מהפירות שנעדרו מהרשימה הקודמת היו ענבים. אך אל דאגה, אם לא נוכל לקבל אותם בצורה מוצקה – זה לא אומר שאי אפשר לקבל אותם כנוזל. יקבי רמת הגולן הותיקים הם חלק חשוב במורשת היין הישראלית, שצעירה ככל שתהיה – זוכה לשבחים ברחבי העולם מפי מומחי יין רבים. ליקב כרמים רבים שמיצרים את היינות שכולנו מכירים מהחנויות והמסעדות (ירדן, גמלא, גולן).

היין שלהם שאני באופן אישי הכי אוהב הוא הגוורצטרמינר הנהדר, וכאן, ממש כאן במרכז המבקרים שלהם, תוכלו ללמוד על תהליך הייצור שלו, ושל שאר היינות, לטעום חלק מהם וגם לקנות את היינות – שוב פעם – במחירים הכי זולים ללא פערי תיווך. רק לתשומת ליבכם, שלא תוכלו להגיע הנה בשבת, מטעמי כשרות כמובן.

טיול רטוב בנחל זוויתן

אמרתם טבע – אמרתם טיול במונחון המושגים שלי. אחד מהמסלולים המטוילים ביותר, ולא בכדי, הוא נחל זוויתן. למעשה, נהוג לפצל את הטיול כאן לשניים, אבל בכיף אפשר לעשות את שני חלקי הנחל (העליון והתחתון) בפעם אחת, וליהנות גם מהמפל המרהיב שנמצא בנקודת החיבור שלהם, גם מהנופים הנהדרים של שני החלקים – ובמיוחד מבריכות המשושים שנמצאות בהמשך של נחל זוויתן התחתון. רק אל תשכחו להביא בגדי ים.

בקיצור, אסור לנו לוותר על רמת הגולן. מאות אלפי המטיילים מדי שנה לא טועים כשבוחרים באזור הזה כאחד הפופולאריים של המדינה. ואם עוד לא ביקרתם כאן, אז למה אתם מחכים?

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב