דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורות חיים- לשלוח, או לא לשלוח? 

מאת    [ 11/08/2010 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2219 פעמים ]

מגייסים מקבלים כמויות גדולות מאד של קורות חיים. בכל יום מגיעים לכל מגייס עשרות ולפעמים מאות קורות חיים לכל תפקיד. כדי להתמקד במועמדים המתאימים ביותר, מתבצע סינון של קורות החיים קודם כל על פי הניסיון התעסוקתי. ככל שהניסיון שלכם רחוק מדרישות המשרה, כך קטנים הסיכויים שתזומנו לראיון לתפקיד. לכן, התשובה לשאלה שבכותרת היא- לא תמיד. עם זאת, מחפשי עבודה רבים שולחים קורות חיים למשרות שדורשות ניסיון שונה משלהם, ולפעמים זה מתגלה כצעד מוצלח. איך תדעו מתי לשלוח את קורות החיים גם למשרה שדרישותיה לא תואמות "בול" את ניסיונכם?

  נתחיל דווקא ב"מתי" מתי מגייס ייצור איתכם קשר למרות שאינכם עונים בדיוק על דרישות התפקיד? כנראה שלא בתחילת החיפוש. קחו בחשבון שכשנפתחת משרה בחברה, המטרה הראשונית היא לאייש את המשרה אחד לאחד אל מול הדרישות. עם זאת, במידה ולא מוצאים מועמד כזה, הזמן עובר והמנהל המקצועי זקוק מאד לעובד חדש, לעתים ישנה נטייה להגמיש את הדרישות.  לכן, אם אתם רואים שמתפרסמת משרה שדורשת ניסיון בתחומכם, אך רב יותר ממה שיש לכם, חכו שבוע-שבועיים. אם אחרי תקופת זמן כזו המשרה עדיין תהיה מפורסמת, מאד ייתכן כי ישנו קושי בקבלת קורות חיים מתאימים. זה הזמן לנסות את מזלכם, ולשלוח את קורות החיים שלכם.   נמשיך ב"למה" למה שתשלחו למשרה שלא תואמת במדויק את ניסיונכם התעסוקתי? ובכן, הסיבות לכך מגוונות. ייתכן ואתם מעוניינים לעשות שינוי מקצועי, לעבור לתחום שנושק לשלכם, להשתמש בידע מהעבר לטובת שינוי כיוון, או פשוט לבחון אופציות נוספות. סיבה נוספת יכולה להיות מיעוט של משרות בתחומכם. במקרה כזה תרצו לשלוח לכמה שיותר משרות בתחום, גם כאלו שעל פניו דורשות ניסיון מעט שונה משלכם. סיבה נוספת- אם סיימתם לימודים בתחום חדש שאתם מעוניינים להתחיל לעסוק בו. כל אלה יובילו אתכם לשליחת קורות חיים למשרות קצת שונות מהפרופיל התעסוקתי שלכם.   השאלה הגדולה היא "איך" איך תגרמו לכך שהמגייס ייצור איתכם קשר? ההמלצה שלנו- צרו גרסה מותאמת של קורות החיים שלכם. אין טעם לשלוח קורות חיים שאין להם ולו נגיעה לתפקיד שאליו אתם מגישים מועמדות. הסתכלו היטב על דרישות המשרה. חשבו מה בניסיון שלכם, בידע שלכם או במוכוונות שלכם מתחבר אליהן. כתבו מכתב נלווה או פסקה מקדימה המחבר אתכם לתפקיד, כל דבר שיכול להסב את תשומת לבו של המגייס ולגרום לו לשקול ליצור איתכם קשר.   לסיום, חשוב להבין גם מתי לא כדאי לשלוח. אם אין כל קשר בין הניסיון שלכם לדרישות, אין טעם לשלוח. לדוגמה- אם דרישות משרה x הן יועץ השקעות עם 4 שנות ניסיון בייעוץ, רו"ח ולו המוכשר ביותר לא יתאים למשרה כזו. ניסיון בייעוץ השקעות הוא ניסיון ספציפי מאד, כדי לייעץ ללקוחות רישיון הייעוץ הוא חובה, וכדאי שתשמרו את קורות החיים שלכם למשרות מתאימות יותר. חשבו על כך שמשרות נפתחות ונסגרות בארגונים, ומאד יכול להיות שמה שלא פתוח היום ייפתח בעוד שבוע, כך שאין טעם לשלוח את קורות החיים יותר מדי פעמים למשרות לא מתאימות (המגייסת עלולה לזכור את שמכם שלא לטובה). נסו להיות ממוקדים, מכווני מטרה, וזכרו כי שמירה על האינטרסים שלכם פירושה לא לשלוח קורות חיים לכל משרה חדשה שנפתחת, אלא לשלוח למשרות שבהן אתם יכולים להוכיח את עצמכם ואת התאמתכם.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב