דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי פוליש 

מאת    [ 10/08/2010 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 3137 פעמים ]

במשך הזמן הרצפות שלנו נוטות להישחק. הן צוברות כתמים ולכלוך עמוק, נחבלות ונשרטות כתוצאה מגרירת רהיטים ומנפילת עצמים ונשחקות כתוצאה מהליכה מרובה. ניקיון רגיל בצורת שטיפת הרצפות אינו יכול להועיל עבור רצפות שנשחקו. הפתרון היחיד במצב שכזה הוא ביצוע פוליש לרצפה.

פוליש הוא אינו ניקיון. פוליש כולל הברקה וליטוש של אריחי הרצפה על מנת להעניק להם מראה מבריק וחדש. פוליש הוא למעשה ניקוי עמוק יותר של הרצפות תוך ציפוין בשכבת מגן שאמורה להגן עליהם מפני שחיקה ובלאי עתידיים. אולם גם הפוליש אינו יכול לספק הגנה נצחית לאריחי הרצפה, ולכן נדרש לחזור עליו אחת לכמה שנים, בהתאם לסוג הפוליש ולמצב הרצפה.

ניתן להבחין בין שלושה סוגי פוליש: פוליש וקס, פוליש אקרילי ופוליש קריסטל. כל אחד מהם מתאים לסוג אחר של רצפות. שימוש בפוליש מסוג שאינו מתאים לאריחי הרצפה יכול להתגלות כלא יעיל. לדוגמא: פוליש קריסטל מתאים לרצפות העשויות מאריחי אבן או מאריחי שיש, ואינו מתאים לרצפות העשויות מאריחי גרניט פורצלן. כמו כן פוליש קריסטל אינו מתאים עבור רצפות חיצוניות (כמו רצפות של מרפסות וחצרות), כיוון שקרני השמש שוחקות את הפוליש.

הפוליש האקרילי מיועד בעיקר לרצפות העשויות מ- PVC הנמצאות על פי רוב במשרדים, במפעלים אך גם בבתים פרטיים. גם את סוג פוליש זה לא מומלץ לעשות על אריחי גרניט פורצלן. פוליש וקס, לעומת זאת, הוא סוג הפוליש היחידי שמתאים לכל סוגי הרצפות. זהו גם הפוליש הזול יותר מבין השלושה, אך מנגד זהו גם הפוליש שמחזיק מעמד פחות זמן. בהשוואה לפוליש קריסטל ופוליש אקרילי עליהם נדרש לחזור אחת לשנתיים-שלוש, פוליש וקס יש לבצע כל שנה.

אך לא משנה באיזה סוג פוליש תבחרו, הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד ולבצע את הפוליש על-ידי חברה המתמחה בביצוע פוליש. למרבה הצער ישנן כיום בשוק חברות ניקיון רבות המתיימרות להציע גם שירותי פוליש, אך אין להן את הידע, הניסיון וההכשרה המתאימים לכך. בהיעדר כל אלו, חברת ניקיון שכזו לא רק שלא תעניק שירות טוב ואיכותי, אלא אף יכולה לגרום לנזק לאריחי הרצפה שלכם.

אם למשל חברת ניקיון תבצע פוליש שאינו מתאים לסוג אריחי הרצפה שלכם, התוצאות לא יהיו מושלמות וגם לא יחזיקו מעמד לאורך זמן וכספכם ירד לטמיון. בנוסף, ביצוע פוליש דורש מיומנות ושליטה בהפעלת מכונת פוליש. נדרש להפעיל לחץ מסוים על המכונה, אך לא לחץ גדול מדי, שכן זה עלול לגרום לשריטות באריחי הרצפה. גם תחזוקה לא נאותה של מכונות פוליש יכולה לפגוע באיכות העבודה. מברשות בלויות ולא תקינות במכונת הפוליש יכולות גם הן לגרום לשריטות באריחי הרצפה היקרים שלכם.

לכן, אם אתם מעוניינים לבצע פוליש ברצפת הבית, המשרד או העסק הקפידו לבחור בחברה מקצועית ומנוסה המתמחה בביצוע עבודות פוליש. בקשו המלצות או שאלו חברים ומכרים שהשתמשו בשירותי חברת פוליש והיו מרוצים משירותיה. ואל תתפתו לבחור בחברה שמציעה לכם את השירות הזול ביותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב