דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גני אירועים וקהלי יעד 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 1937 פעמים ]

לא חסרים גני אירועים בארץ. כל מי שמחפש מקום לערוך בו אירוע כלשהו יוכל למצוא את מה שליבו מבקש כיוון שההיצע גדול ומגוון. התחום של גני אירועים הוא תחום שנמצא בצמיחה מתמדת ומקומות חדשים נפתחים ללא הרף. ההצלחה הכללית בתחום מביאה עימה תחרות ולצד המקומות הנפתחים ומצליחים מקומות אחרים נכשלים ונסגרים. גני אירועים צריכים לחפש כל הזמן דרכים שבאמצעותן הם יצליחו בשוק התחרותי הזה. ישנן לא מעט אסטרטגיות כלכליות ושיווקיות שבעזרתן מנסים גני אירועים להצליח ולשרוד בשוק התחרותי. אנחנו נתרכז בבחינת שתי אסטרטגיות: אסטרטגיית המכנה המשותף ואסטרטגיית קהל היעד.

כל עסק, ולא רק גני אירועים, צריך לבחור למעשה בין שתי האסטרטגיות הללו. האפשרות הראשונה היא לפנות לכמה שיותר לקוחות מכול הסוגים ומכול המינים. גני אירועים שבוחרים באסטרטגיה זו ינסו להיות מקום שעונה על טעם כללי – טעם משותף לרוב הציבור הישראלי. גני אירועים שכאלו יחפשו עיצוב שאיננו נועז מדי אך שבכול זאת מעניק את תחושת ההדר שכה חשובה לאנשים שעורכים אירועים. עיצוב של גני אירועים הוא תחום מתפתח; חשיבות עיצובם של גני אירועים ידועה לכול מי שעוסק בתחום וההשפעה שלה על בחירתם של לקוחות משמעותית מאוד. ישנו תהליך מתמשך שבו העיצוב של גני אירועים מנסה לענות על איזשהו טעם ישראלי כללי, לקלוע לדמיון הקולקטיבי ולצורה שבה מצטיירת בעיני האדם מן הישוב התפאורה הנכונה לחתונה או לאירוע דומה.

הטעם נוגע גם לאוכל המוגש במקום. גני אירועים שמעוניינים לפנות למכנה המשותף צריכים להציע קייטרינג שמתאים לטעם המקובל בארץ. גני אירועים אלה לא יתפשרו – יש לקוות – על איכות, אך הם לא ינסו להציע מנות מסובכות ומפתיעות מדי. אמנות הפנייה אל המכנה המשותף איננה עניין פשוט. גני אירועים שיבחרו באסטרטגיה זו יגלו עד כמה דק הקו המפריד בין המכנה המשותף הגדול ביותר למכנה המשותף הנמוך ביותר. גני אירועים צריכים להיזהר שלא להתבוסס בבינוניות שבסופו של דבר תרחיק מהם חלק גדול מקהל הלקוחות ולמעשה תהיה כישלון של הגישה שניסתה למשוך קהל גדול והביאה לצמצום קהל הלקוחות הפוטנציאלי של המקום. יש הרבה גני אירועים בשרון והלקוח לא חייב להסתפק בבינוניות.

גני אירועים אחרים יבחרו מראש לפנות לקהל יעד מצומצם יותר. ההיגיון העומד מאחורי גישה אסטרטגית זו הוא פשוט: יש, כפי שכבר ציינו, הרבה מאוד גני אירועים בשרון. גני אירועים בשרון שרוצים לבדל את עצמם מהשפע הקיים של גני אירועים בשרון צריכים לבדל את עצמם, למתג את עצמם באופן שיבדיל אותם מהמכלול של גני אירועים בשרון. לכן גני אירועים מסוימים יבחרו לפנות לקהל יעד מצומצם יותר אבל כזה שמחפש גני אירועים עם ייחוד. גני אירועים לציבור הדתי או גני אירועים ירוקים למי שמחפש שמירה על איכות הסביבה; גני אירועים מעוצבים בסגנון נועז ומפתיע או ארכאי ושמרני בצורה מוגזמת עבור אלה שמחפשים עיצוב ייחודי ושונה. השוני גם יכול להתמקד באוכל המוגש: מטבח גורמה שפונה לקהל יעד של אניני טעם או מטבח בסגנון של תרבות מסוימת שיכול לפנות לאוהבי התרבות הזו – לדוגמה, מטבח הודי.

האפשרויות למיתוג ייחודי קיימות, צריך רק לקחת יוזמה ולצאת לדרך אל קהל היעד הייחודי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב