דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גני אירועים ירוקים 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2270 פעמים ]

גני אירועים מתגאים פעמים רבות בכך שהם יושבים בין שדות ירוקים, שהם קרובים לטבע ולנוף. גני אירועים הם בהחלט מקומות שהצבע הירוק שולט בהם: צמחיה מלבלבת, דשא מטופח, עצים ופרחים וניחוח אדמה. אך ירוק איננו רק שם של צבע ובשנים האחרונות המילה קיבלה משמעות נוספת ומאוד חשובה. היום, כאשר אנו אומרים על דבר מה שהוא ירוק אנחנו מתכוונים שהוא אקולוגי, ידידותי לסביבה, תורם למאבק על אוויר ואדמה נקיים. גני אירועים יכולים בהחלט להיות ירוקים – כצבע – אבל ממש לא ירוקים – כאידיאולוגיה, כדרך חיים או כהתנהלות. גני אירועים שמעוניינים להיות ירוקים יכולים לעשות זאת במידה והם יאמצו כללים שונים של התנהגות. מה הופך גני אירועים לירוקים?

נקדים ונאמר שיש דרגות שונות של "ירוקות". גני אירועים יכולים לבחור להיות ירוקים מאוד, בצורה מוחלטת, או להיות ירקרקים, ירוקים במידה מסוימת. בכול אופן, התהליך של הפיכת גני אירועים לגני אירועים ירוקים הוא תהליך שיכול לקחת זמן רב ואפשר גם לעשות אותו בשלבים. גני אירועים יכולים לבחור עד כמה הם צועדים רחוק בשביל הירוק.

כדי להיות ירוקים יותר, גני אירועים צריכים לחשוב על שימוש מועט יותר באנרגיה ובדלק מתכלה. גני אירועים צריכים לסמוך יותר על אנרגיית שמש או אנרגיה חלופית אחרת מצד אחד, ולצמצם את השימוש בחשמל מצד שני. גם חיסכון במים הוא צעד חשוב של גני אירועים המבקשים להיות ידידותיים יותר לסביבה. שימוש במים אפורים מצד אחד, טיהור מים והפחתה כללית של השימוש במים מצד שני – כל אלה צעדים חשובים בדרך הנכונה. לא רק גני אירועים ששוכנים הרחק ממקורות מים צריכים לחשוב על כך; גם גני אירועים באזורים ברוכי מים ששוכנים במקום שבו אין מחסור מים צריכים לשפר את הגישה לנושא.

גני אירועים בשרון יכולים להיות דוגמה לנושא חשוב נוסף: ההגעה למקום. גני אירועים בשרון נמצאים במרחק לא גדול מהרבה מקומות יישוב. ניתן לחשוב על גני אירועים בשרון שמציעים הסעות מרוכזות לאירועים הנערכים בהם כדי לצמצם את השימוש ברכב פרטי ולעודד את התחבורה הציבורית. גני אירועים בשרון ממוקמים היטב כדי ליזום רעיון ירוק שכזה, אך גם גני אירועים במקומות אחרים בארץ יכולים להצטרף ליוזמה. אולי אפילו נראה כמה גני אירועים בשרון או באזורים אחרים שמתארגנים ביחד ויוזמים הסעה משותפת לכמה גני אירועים.

ישנם עוד דרכים "להוריק" גני אירועים אבל זה המקום להזכיר שהרבה פעמים יש צורך בהשקעה כספית כדי ליצור גני אירועים פחות מזיקים לסביבה. ומה יהיה על הפרנסה ועל הרווחים, ישאלו בעלי גני אירועים. גני אירועים ירוקים זה נחמד אבל זה עולה כסף,  מי ישלם על זה? התשובה היא שמי שלא מסתפק באידיאולוגיה ומעוניין רק בשורה התחתונה יופתע לגלות שישנו שוק גדל והולך בארץ למוצרים ירוקים. גני אירועים בשרון יש הרבה, אך כמה גני אירועים בשרון הינם ירוקים? מי שירים את הכפפה ויקים גני אירועים ירוקים יגלה עד מהרה שישנו קהל לקוחות גדול למקומות כאלה. הוא יגלה שההשקעה באיכות הסביבה יכולה להיות השקעה נכונה גם עבור כדור הארץ שבו אנו חיים וגם עבור הכיס הפרטי של המשקיע הירוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב