דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב בארץ והעולם שבחוץ 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 1860 פעמים ]

השכרת רכב בארץ איננה פועלת בתוך מתחם סגור וחסר השפעות חיצוניות. בעידן הכלכלה הגלובלית והכפר הגלובלי, כל תחום עסקי נתון להשפעות חיצוניות ומשפיע מצידו החוצה. התחום של השכרת רכב בארץ הוא תחום שנתון להשפעת גורמים עולמיים שונים, חלקם ייחודיים לתחום של השכרת רכב בארץ ואחרים שאופייניים לכול תחום עסקי אחר בארץ. גם המצב של המשק הישראלי בשוק הבינלאומי משפיע על השכרת רכב בישראל. מלבד ההשפעות שיש לכלכלה הבינלאומית ישנן עוד השפעות על השוק של השכרת רכב בארץ שנובעות מתחומים אחרים שניתן לקרוא להם חברתיים.

אין ספק שאחד המשתנים שמשפיע ביותר על התחום של השכרת רכב בארץ הוא מחיר הדלק. עם זאת ההשפעה הזו איננה ברורה לחלוטין וניתן לפרש בשני דרכים את ההשפעה של עליית (או ירידת) מחירי הדלק בעולם על התחום של השכרת רכב בארץ. לכאורה ניתן לומר בפשטות שעליית מחירי הדלק, כשהיא משפיעה על מחירי הדלק בארץ, גורמת לירידה בביקוש של השכרת רכב בישראל. ככול שהדלק יקר יותר, כך תטען תיאוריה זאת, הרי שאנשים נוהגים פחות כדי שלא להוציא הרבה כסף על דלק. אלא שהעניין איננו כה פשוט. למעשה, עליה במחירי הדלק יכולה להיות בעלת השפעה חיובית על התחום של השכרת רכב בארץ. במידה ומחירי הדלק נשארים גבוהים, צרכנים רבים יעדיפו לוותר על הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית. בפעמים שבהם יהיה להם צורך ממשי במכונית הם יפנו לחברת השכרת רכב בישראל אך בשאר הזמן הם יסתפקו בתחבורה ציבורית במקום להוציא הון קטן על דלק למכונית הפרטית.

עם זאת, עליית מחירי הדלק גורמת לעלייה במחירי הטיסות וכתוצאה מכך עלולה להיפגע התיירות הנכנסת לארץ. הענף של השכרת רכב בארץ עדיין זקוק ללקוחות מחוץ לארץ; חברות השכרת רכב בישראל אמנם נהנות כיום מקהל לקוחות ישראלי גדול מבעבר, אך עדיין יש חשיבות להכנסה מתיירים. מנקודת מבט זו אנו שבים להערכה שעליה במחירי הדלק תשפיע לרעה על התחום של השכרת רכב בארץ. יחד עם זאת, ניתן לומר שאם יש פחות תיירות הרי שגם הישראלים, הלקוחות המקומיים, יטוסו פחות ויעדיפו לצאת לחופשה בישראל. ניתן לשער שהביקוש לשירותים של חברות השכרת רכב בארץ יעלה – שוב, תרומה לצמיחתן של חברות השכרת רכב בישראל.

אם נעזוב לרגע את מחירי הדלק והשפעתם על התחום של השכרת רכב בארץ נוכל לבחון השפעה אחרת: האידיאולוגיה הירוקה. כמו בכול העולם, גם בישראל יש השפעה ירוקה גדלה והולכת. הטרנד או ההתעוררות העולמית – וכול אחד יוכל לקרוא לכך כפי שהוא מעדיף – הגיעה לארץ וייתכן שיכול להיות לכך השפעה על התחום של השכרת רכב בארץ. גם כאן ניתן לבחון זאת משני כיוונים: ירידה בדרישה לשירותים של חברות השכרת רכב בישראל כיוון שאנשים יבחרו לנסוע פחות במכוניות; עלייה בדרישה לשירותים של חברות השכרת רכב בארץ כיוון שיותר אנשים יוותרו על המכונית הפרטית ויעברו לתחבורה ציבורית.

השפעה בינלאומית על השוק של השכרת רכב בארץ קיימת ללא ספק. עם זאת קשה מאוד לקבוע מהם בדיוק ההשפעות שלה ולאילו שינויים – חיובים או שליליים – היא גורמת בתחום של השכרת רכב בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב