דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי נומרולוגיה 

מאת    [ 15/04/2007 ]

מילים במאמר: 706   [ נצפה 3464 פעמים ]






נומרולוגיה, תורת הספרות הנה תורה עתיקת יומין. התיעוד ההיסטורי, תיאולוגי, ארכיאולוגי מביא עדויות על ציביליזציות ותרבויות עתיקות, כמו התרבות היוונית, המצרית, הטיבטית, היהודית, הסינית, תרבות המאייה ועוד, כולן יחד וכל אחת מהן בנפרד מערבות בתוכן שיטה פילוסופית של ספרות הבאה לתאר ולהסביר את "פעימות הלב של הטבע". אלה מחזורים טבעיים של קצבים ורטטים הנתמכים ע"י גרמי השמיים (הכוכבים) ומהם מקבלים את המשמעויות.

המתמטיקאים בעת העתיקה תיארו את המספרים, כסמלים קוסמיים. הם התייחסו למספרים לא כאל ספרות חסרות חיים, אלא כאל סמלים חיים של אנרגיה, אופי ופוטנציאל. האמינו ועדיין מאמינים, שמאחורי כל מספר קיים פוטנציאל, אשר יכול להשפיע בצורה עמוקה על הצמיחה האישית וההתפתחות.

פיתגורס, מתמטיקאי ופילוסוף יווני בן השנים 497 - 581 לפני הספירה. לימד בבית מדרשו, שכל הדברים ביקום הנם מספרים והם מכילים בתוכם את המאפיינים, הרטטים והאנרגיות של המספר, שהם נושאים. תלמידיו אחריו לימדונו, שעל המספרים אפשר להביט, כעל בעלי רבדים שונים. רבדים אחדים יכולים להיות פשוטים והאחרים מסובכים למדי. מצד אחד, כלפי חוץ קיים הצד החומרי-מדעי, המספרים הרגילים, הלוגיים והחישובים המתמטיים הליניארים, החיבור הרגיל הנלמד בבתי הספר ומצד שני, כלפי פנים, קיימים האלמנטים היותר אזוטריים של המספרים, הצד הפילוסופי, המשמעויות הפנימיות המגדירות מספרים, כסמלים בעלי אופי פנימי, אוניברסלי ופוטנציאל אישי. המספרים המספקים את המפתח למסתורי היקום.

קרל יונג, הפסיכולוג טען, שהמספרים לא הומצאו, אלא נתגלו. לאמתו של דבר אמר יונג, שהמספרים הנם תוצר רוחני של תת המודע, אשר משתמש בהם, כגורמים מסדרים ומווסתים.

המספרים אם כך, הנם רמזים קוסמיים השופכים אור על תת המודע. עוצמות וחולשות תכונות ואתגרים, כל אלה יכולים להיות נהירים, מטופחים ומוזנים. לכל ספרה יש את הפעימה והרטט, אשר מגיבים אחרת לכל ספרה. כל ספרה יוצרת משיכה מספרית מיוחדת. הרטטים הפנימיים הם אלה, אשר עובדים על כל החיים והיוצרים דפוסי יחסים של גירוי ותגובה.

לכל אחד מאתנו יש סידור מיוחד של מערכת מספרים בחייו, הבאה לידי ביטוי בתאריך הלידה שלו ובשמו. לימוד הנומרולוגיה עומד על כך, שסידור זה אינו שרירותי וסתמי וללא מטרה, אלא כוח חי, בעל משמעות ופוטנציאל. מאחורי כלמספר מונחת מטרה. הספרות אינן חסרות חיים, אלא שעורים, שיש ללמוד והשיעורים הנם החיים. הספרות הנן החוויות, שעלינו לחוות ולהתנסות בהם בחיים אלה.

דרך לימוד הספרות, אנו מגלים דברים על הפוטנציאל הבלתי מוגבל שלנו. אנו מגלים את מקומנו בעולם של אפשרויות בלתי מוגבלות וכך יכולים, ליצור יחסים אמיתיים, חזקים ויצירתיים עם עצמנו ועם האחרים.

כל סיפרה בחיינו היא סמל לפוטנציאל גדול של אנרגיה, אופי, השפעה והזדמנות. לספרות יש אישיות המטפחת ומעודדת פוטנציאל אישי, אפשרויות והסתברותיות ואשר ניתן לבחור לעבוד איתן או להתעלם מהן. המפתח ליחסים עם הפוטנציאל הזה הוא בידיעה, שהספרות עובדות אתנו אם אנו עובדים איתן או נאמר אחרת, הספרות עובדות, כשאנו עובדים.

ע"י לימוד אופיים של המספרים, אפשר לקבוע את אופיים של אנשים אחרים, מקומות, נקודות החוזק והחולשה שלהם את פעילות הגומלין שלהם ואיך הם משפיעים על פעולותינו. אפשר להשתמש בספרות כדי להחליט ולקבוע מהו הזמן הטוב ביותר לעשות צעדים משמעותיים בחיים, מתי להשקיע, מתי להתחתן, מתי לנסוע, מתי לשנות מקום עבודה, מתי לעבור דירה ועוד.

המספרים נותנים בידנו כלים מעניינים היכולים לעזור לנו לחקור על עצמנו, גורלנו והפוטנציאל שלנו. יתרה מזאת, באמצעות המספרים נוכל להשיג הנחיות חשובות בנוגע לעתידנו, מקצוענו, אושרנו, בריאותנו והצלחתנו. ניתוחם של המספרים והבנתם, נותנת בידנו מפת דרכים, אשר יכולה להדריך אותנו במסענו הארוך לאורך החיים.

ישנם 11 ספרות הבונות את תורת המספרים והם1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,22 מספרים גדולים מאלה המופיעים בחיבורים השונים של השם או תאריך הלידה מצמצמים על ידי חיבור הספרות לכדי ספרה אחת.


מה משמעות המספרים ואיך הם משפיעים?

הספרות 1, 2 , 3 מייצגות ספרות אישיות ומכונות "היחיד". מילות המפתח שלהם הוא: "אני", "שלי". מספרים אלה מתעניינים בעצמיות או באינדיבידואל. שביעות הרצון של העצמי, התפתחות שיתוף הפעולה עם האחרים וההבעה העצמית של ללימוד זה.

ספרות 4, 5, 6 מייצגות רטטים מוגבלים או "הרבים". מילת המפתח היא: "את / אתה". הם משרתים את משפחתם חבריהם והקהילה, באמצעות עבודה קשה וסדר. התחקות אחר החופש דרך מערכות יחסים עם אחרים, הנאמנות, ההשגחה, המשפחה והקשרים עם החברים והאוהבים, שהם מפתחים.

ספרות 7, 8, 9 הנם הרטטים האוניברסליים המכונים "הכלל". מילת המפתח שלהם היא, "כל אחד". הם משרתים את כל האנושות, ללא יוצא מהכלל וללא דעות קדומות. דרך הסתכלות פנימה, חינוך וחקירה, הם לומדים לנצל ולהשתמש בכוחם הפנימי להשפעה על כל האנושות.

לכל מספר יש את "הסיפור" שלו, התדר שלו, הצליל שלו, המשמיע את יצירת חייו. האם אנו "מנגנים" יצירות אלה נכון, האם אנו מזייפים?

הנומרולוגיה מייצגת את המוסיקה של הספירות ואנו הנגנים בתזמורת הפילהרמונית של היקום.



אסתי תירוש, יועצת תקשורת, יועצת תדמית ומורה רוחנית
http://www.hashahar.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב