דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קונה רכב יש שנייה? כך תעשה זאת נכון! 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 1886 פעמים ]

כשעומדים לקנות רכב יד שנייה, יש לנהוג במשנה זהירות ולערוך בדיקה יסודית. בטיחות הרכב היא חשובה מאוד, ההשקעה הכספית היא גבוהה יחסית ויש מרכיבים לא מעטים להם יש השפעה על כדאיות הרכישה. לפניכם מדריך קצר המתאר כיצד תוודאו שתהליך הקנייה נעשה בצורה נכונה.

אפשר לקנות כלי רכב בדרכים שונות ומגוונות: פרסומים באינטרנט או בעיתון, מודעות על רכבים למכירה ומגרשים למכוניות המיועדות למכירה. עוד אפשרות מיד שנייה היא חברת ליסינג שמעניקה גם אפשרויות למימון הרכב.

אם מצאתם את המכונית המתאימה לכם, צריך לבחון את מסמכי הרכב ומצבו המשפטי, לערוך בדיקה ראשונית של הרכב עצמו וכן בדיקה במכון מקצועי.

בדיקת מסמכי הרכב
ראשית, חשובה זהותו של המוכר – שימו לב האם הרשום ברישיון הרכב תואם אתתעודת הזהות של המוכר. כמו כן, בדקו כמה בעלויות היו על הרכב והאם יש ביניהם חברות השכרה או נהגי מוניות.

דבר נוסף שחשוב לבדוק הוא האם הפרטים שהעביר לכם הבעלים לגבי דגם, נפח ושנת ייצור הרכב מתאימים למפורט במסמכי הרכב. שימו לב במיוחד להערות הרשומות ברישיון לדוגמה האם יש שיעבוד על הרכב.

בדיקה פיזית של הרכב
בתום בדיקת המסמכים הראשונית בחנו את כלי הרכב באופן פיזי. קודם כל, בחנו את  הקילומטראז' – נתון זה משפיע על מחירו של הרכב. בנוסף, בחנו את גוף הרכב והשלדה. את הבדיקה הזו רצוי לערוך ביום וזאת כדי שתבחינו בקלות בנזקים שנגרמו לפח כתוצאה מתאונה, חלודה וצבע והאם ישנם סימני תיקון בולטים ברכב. אל תדלגו על בדיקה ראשונית של נזילות מהמנוע ואדים ממיכל השמן.
לאחר הבדיקה קחו את הרכב מבחן דרך. בנסיעה הקשיבו לקולות שיוצר הרכב. בדקו האם עולים ממנו רעשים יוצאי דופן, או יש בעיות שמתגלות בעת הנהיגה למשל בעיות במנוע, במזגן או בהגה.

בדיקת הרכב במכון
אם המכונית צלחה את הבדיקה הראשונית – בדקו אותו, הפעם בצורה יסודית ומקצועית, במכון בדיקה. לפני הבדיקה, על מנת להעמיד דברים על דיוקם, ערכו זכרון דברים קצר ובו הצהרת המוכר לגבי עברו של הרכב: תיקונים משמעותיים, תאונות, בעלים קודמיםן ועוד. בנוסף פרטו מה הוסכם בין המוכר לבין הקונה, למשל, אפשר לסכם כי אם התיקונים הנדרשים עולים על סכום מסוים - העסקה מבוטלת.

מטרת מכוני הבדיקה היא לאתר ברכב פגמים עליהם לא עלית בעצמך כדי לקבל מידע נוסף ומקצועי על מצבו האמיתי של הרכב. עוד בדיקה שיש לערוך היא במשרד הרישוי. שם תקבלו פרטים נוספים על רישיון המכונית,למשל מידע על עיקולים ושעבודים. כמו כן, חלק מהנתונים ניתן למצוא גם באתר האינטרנט הממשלתי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב