דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעקבים 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 1922 פעמים ]

ידע הוא כוח בעולמנו ודרך אחת להשגת מידע או ראייה חותכת היא על ידי מעקב. מעקב סמוי נותן אפשרות לחוקר הפרטי לאסוף כמה שיותר מידע על מנת לבנות את תיק אליו נשכר והרבה פעמים המידע שהחוקר אוסף תוך כדי המעקב, עשויה להיות לו השפעה בזירה המשפטית.

הגדרת מעקב
במעקב מתחקים אחר מקום הימצאו של אדם ובחינה מדוקדקת של מעשיו לאורך כל זמן המעקב. החוקר הפרטי לומד את התנהגותו של האדם הנתון במעקב ואת הרגליו, ואוסף ראיות שיסייעו לאחר מכן בזירה המשפטית. מעקב מבצעים כשרוצים לאסוף אינפורמציה רבה ככל האפשר בפרק זמן קצר או לחילופין אם חושדים שהנחקר יבצע בזמן שהוגדר למעקב, מעשים שעשויים להוביל או לשמש כראיות בהמשך החקירה. המעקב הנפוץ ביותר הוא מעקב אחר בעל או אישה שנחשדים כי בגדו, אולם אפשר לעקוב גם אחר אנשים שחשודים בהסתרת רכוש גנוב, בהפצת מידע עסקי למתחרים וכיוב'.

אם מעוניינים לעשות מעקב מקצועי ואיכותי קיימים כמה כללי יסוד שרצוי לשמור עליהם:
ראשית, עדיף שהמעקב יבוצע על ידי חוקר פרטי בעל ניסיון, ידע ויכולת לקצר תהליכים. מטרת המעקב היא להשיג אינפורמציה; חוקר פרטי שיש לו ניסיון במעקבים, פיתח ראייה עם השנים שמאפשרת לו להפריד בין עיקר לתפל ולהבין בדיוק מה לחפש ואיפה.

חלק לא מועט מהמעקבים כולל מעקב תנועתי, דהיינו מעקב מתוך כלי רכב. כשעוקבים יש לבחור כלי רכב שהמעקב יהיה יעיל, צריך לכלול את התנאים הסביבתיים ולהתאים את אופי המעקב ואת מהלכו אליהם. חוקר פרטי טוב יתאים עצמו לתנאים בשטח או לכל שינוי בלו"ז של האדם אחריו הוא עוקב. כשמבצעים מעקב צריך להיות ערוכים לשינויים לא צפויים ולהתגבר על המכשולים מבלי לעורר חשד או תשומת לב, שהרי דיסקרטיות היא ראשונה במעלה.

לא פחות חשוב לשמור על המרחב הפרטי של הנעקב במהלך המעקב. אסור לחוקר הפרטי להטריד את הנעקב שלו וצריך לבצע כל מעקב תוך שמירה מרבית על החוק. זוהי אחת הסיבות בגינה מומלץ לבצע את המעקב דרך בלש פרטי ולא לבד, שכן הלקוח עצמו יכול לעתים להיות להוט מדי ולסכן את המעקב בפזיזותו.

גם מעקב, כמו כל מבצע, דורש תכנון והכנות מראש. על החוקר הפרטי לעשות עבודת הכנה שיכולה לכלול תשאול של מזמין המעקב (במידה ומדובר באדם המכיר את סדר יומו של הנעקב) או מעקב קצר בו יכול החוקר הפרטי ללמוד על הרגליו של האיש אחריו הוא עוקב. על ידי הכנה מראש, מתאפשר לחוקר הפרטי לבצע מעקב שיש לו תכלית מדוייקת ועל ידי כך להימנע מבזבוז זמן ומשאבים של הלקוח.

מעקב מקצועי יתבצע בדרך כלל על ידי שני חוקרים פרטיים סימולטנית וזאת על מנת למנוע טעיות אנוש או ליצור גיבוי במידה ואחד החוקרים חייב להפסיק את המעקב מסיבות שונות. גם חוקרים פרטיים הם בני אדם וחוקר פרטי אחד אינו יכול לערוך מעקב במהלך 24 שעות רצופות.

מטרתו העיקרית של מעקב היא התוצאה, כלומר הראיות שהחוקר הפרטי מעלה בחכתו. חלק עיקרי נוסף בכל מעקב מקצועי הוא ציוד מעקב מתקדם שיכלול מצלמת וידיאו, מצלמת סטילס וסאונד. במידה וחלק מהמעקב נערך בלילה יש להתאים את הציוד מראש ולדאוג לאספקה של סוללות ושאר אזרים טכניים, כדי לא להקלע למצב שבו החוקר אינו יכול לתעד ראיות. על החוקר הפרטי להכיר את הציוד הטכני שברשותו ולשלוט בו, כדי שבשלב מאוחר יותר ראיות אלו יוכלו לשמש את הלקוח בשלב ההוכחה. כשעורכים סרט שיש בו ראיות צריך לעשות זאת באופן מקצועי, הטוב ביותבמקצועיות ועל הצד הטוב היותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב