דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לזכור כשמחפשים דירה 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 2991 פעמים ]

איזה כיף, התחלתם לעבור על מודעות של דירות למכירה. בין אם זאת הדירה הראשונה שלכם ובין אם אתם רק משתדרגים, כניסה לדירה חדשה היא חוויה מרגשת בכל פעם. בכדי לעזור לכם מעט בחיפושים אחר בתים למכירה שתהיה מושלמת עבורכם, ריכזנו כאן מספר טיפים שיוכלו להועיל.

 

כשמחפשים דירות למכירה בודקים קודם כל את המיקום

 

דבר ראשון שחשוב שתחליטו עליו הוא המקום שבו אתם רוצים לגור בשנים הקרובות. לשכונה בה תגורו תהיה השפעה רבה מאוד על חייכם ומומלץ שתשימו לב לכמה שיותר פרטים כאשר אתם מחפשים דירה או בתים למכירה.

 

אם אתם זוג צעיר שמתכנן להביא בקרוב ילדים לעולם, אין סיבה ללכת לראות דירות למכירה שאין בסביבתה מוסדות חינוך. המרחק של מקום המגורים ממקום העבודה גם הוא דבר שיש לשים אליו לב. כמובן שיש לשים לב למקורות רעש כמו כבישים ראשיים, מקורות קרינה כמו אנטנות ובגדול להתייחס לכל פרט מסביב לדירה ובתוכה ולקחת אותו בחשבון.

 

מחירים של דירות למכירה

 

דבר שני שאנשים רבים נופלים בו כאשר הם מחפשים דירה, הוא שקלול הסכום שהדירה תעלה בסופו של דבר. רבים מתייחסים רק לתג המחיר שיש עליה ותו לא. למשל דירות למכירה בחיפה או דירות למכירה במודיעין מחייבות גישה שונה עקב מיקומן הפיזי.

על כל עסקת נדל"ן תצטרכו לשלם שכר לעורך דין וסביר מאוד להניח שגם למתווך שהראה לכם את הדירה. לבסוף אולי גם תרצו לשפץ והנה, ללא מאמץ, הסכום עלה פלאים.

 

למכירה: דירה מקבלן

 

אם אתם לא מחפשים דירות למכירה מיד שנייה, כנראה שתצטרכו לקנות דירה מקבלן. במקרה כזה, חשוב לבדוק מהו תאריך האכלוס עליו מתחייב הקבלן ואיזה פיצוי תקבלו אם לא יעמוד בתאריך היעד. כמו כן, לפני שנכנסים לדירה חשוב לבדוק שיש לבניין תעודת גמר ושהוא עומד בכל הסטנדרטים הקבועים כיום על פי החוק במדינת ישראל.

 

הדירה למכירה- ומה עם השכנים?

 

כאשר נכנסים לדירה חדשה - ולא משנה אם מדובר בבניינים ישנים או פרוייקטים חדשים - אתם לא קונים רק את הבית שלכם, אלא גם את השכנים. זאת עסקת חבילה. מומלץ במידת האפשר לבדוק מי הם אותם שכנים שאתם עומדים לחיות לידם בשנים הקרובות. ישנן חברות בדק בית, שיכולות לעשות את השירות הזה עבורכם ולספק לכם מידע מועיל.

 

חיזוקים ושיפוצים כהיערכות לרעידות אדמה

 

במידה וראיתם דירות למכירה שאינן חדשות, כדאי לבדוק בדיוק באיזו שנה הן נבנו. החוק הישראלי המחייב את חיזוק הבניין בפני רעידות אדמה, לא היה קיים לפני שנת 1980. כיום מחזקים את הבניינים הישנים בהדרגה במסגרת תמ"א 38, אך רובם עדיין חשופים למפגע הזה וחשוב שתקחו זאת בחשבון.

 

קניית דירה עושים לאט ובתבונה

 

לא כדאי לקנות דירה בלחץ. מומלץ לפני שאתם מחליטים על עסקה מסוימת לבצע סקר שוק מקיף: בדקו מספר דירות בשכונה, הבינו בדיוק את סדר הגודל של המחירים וכך תוכלו לוודא שהעסקה שאתם עושים היא אכן העסקה הטובה ביותר עבורכם.

 

זכרו: אין דירה מושלמת

 

זהו הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור בחיפוש דירה: שאם אתם לא נמנים על העשירון העליון, כנראה שלא תמצאו אף פעם בדיוק את דירת חלומותיכם. בתחום הנדל"ן הכל הוא שאלה של תקציב והתקציב אף פעם לא מספיק. שבו עם עצמכם והחליטו על אילו דברים אתם מוכנים להתפשר ועל אילו לא. עכשיו, אחרי שאתם מוכנים, צאו לדרך. מחכות לכן בחוץ עשרות דירות למכירה.

 

נדלן.קום הוא האתר המוביל בנושא של דירות למכירה המציע לבדוק גם אפשרות לרכוש דירה מקבלן למי שמתעין בנושא של פרויקטים בחיפה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב