דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההתפכחות מאשליית הזוגיות 

מאת    [ 04/08/2010 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 1764 פעמים ]

דמו בראשכם סצנה הוליוודית טיפיקלית: חיוך גדול של אושר, עיניים קורנות, הוא והיא רצים בשדה פורח, באוויר הפתוח, זה לקראת זו. ידיים פרושות לצדדים בציפייה לרגע בו יפלו זה לזרועות זו בחיבוק המיוחל. הרוח נושבת על פניהם ומעיפה את שיערה הארוך במשובת נעורים מפתה והוא כבר חולם על הרגע ששפתיו יגעו בשפתיה.

רגע, רגע, רגע...

סיטואציה שונה לגמרי: הוא חוזר לבית לאחר יום ארוך וסוחט בו התמודד עם הבוס ועם פרויקט גדול ומורכב. כל מה שיש לו בראש זה להגיע לביתו החמים והנעים, לחטוף משהו לאכול ולהירגע מתלאות היום בשקט מיוחל. היא יוצאת מהעבודה שעה לפני, עוברת בדרך לאסוף את הקטן מהמטפלת, קונה חלב לארוחת הבוקר של מחר, מנסה להחליף מילה עם הבת הגדולה שלא בדיוק מרוצה מהנדנודים של אמא. מסיעה את האמצעי לשיעור פרטי, עושה מכונת כביסה ומעמיסה את המדיח. היא רק רוצה לברוח מכל הדברים שצריך לעשות לחופשה מדהימה שם לא תצטרך לעשות כלום חוץ מלהתפנק. כשבעלה נכנס ברור לה שהוא מיד רואה לנגד עיניו את עשרת הקילוגרמים שלא הצליחה עדיין להשיל מהלידות אז היא מיד מתחילה עם העדכונים ועם התיאומים של מחר, כי אם היא תחכה לו, היא תחכה לעולם.

שני הצדדים כעוסים, עצובים ומותשים ובשלב זה כל דבר יעבור את הגבול ויוביל לריב נוראי. מוכר, נכון?

מצחיק, אבל גם עצוב. אז מה באמת קורה לנו? כיצד הגענו למקום בו אנחנו לא יכולים לסבול עוד את האדם היקר לנו כל כך. אותו אחד שרק תמול שלשום תכננו לחיות איתו לעולמי עד. זה/ו שהיה/תה התגשמות כל חלומנו.
מאוד פשוט – האשמת האחר היא הדרך הכי קלה להוריד אשמה מעצמנו.

אם נעצור ונתבונן פנימה, נפסיק להשליך את האחריות ואת האשמה על האחר ונבין שהתכונות שאנו רואים כשליליות קיימות גם בנו עצמנו. ההכרה בקיומן של תכונות אלה בנו, היא מה שמרגיז אותנו כל כך בבן הזוג שלנו. כשאנו מבינים שבן/ת זוגנו לא קדוש ויש לו/ה בעיות, חסרונות ודברים שמעצבנים אותנו, והתגובה שלנו בדחייה ובחוסר אהבה כי זוהי המראה שמראה לנו שגם אנחנו לא מושלמים. זה מחייב אותנו להביט עמוק פנימה לתוך עצמנו, להכיר בתכונות הרעות שלנו, וזה לא נעים לנו –פשוט יותר להדוף את זה מאיתנו! אם אנחנו רוצים ליהנות מעצמה, מצמיחה ומהתפתחות אישית, אנחנו חייבים להפסיק להשליך את האחריות והאשמה על האחר!

אין אף אחד שיכול להגשים עבורנו את חלומנו. הגשמת חלומנו בכוחנו בלבד. אם נקבל את ההבדל בין המשאלה למציאות במקום ליפול למערבולת רגשית שלילית, נוכל להימנע ממערבולת הכעס והאכזבה ולחיות את חיינו טוב יותר. כדאי לנו להיפרד מתמונת הזוגיות המושלמת שאנו כה אובססיביים אליה, ולקבל את העובדה שאין דבר מושלם.

האש שמתעוררת בין גבר ואישה היא קסם. אך אסור לנו לשכוח כי מדובר בשני עולמות נפרדים שרוצים לחלוק את חייהם. אם נגמיש את שרירי הקבלה וההשלמה, נוכל ללמוד את המיומנויות שצריך על מנת לשמר זוגיות לאורך שנים. במקום להיות תלותי ולצפות שבן/ת זוגנו יעשה העבודה השחורה, אנו צריכים לכוון להבנה והכלה. ללמוד את בן/ת הזוג ולשבור הרגלים ודפוסי התנהגות שמושרשים בנו. אין טוב ורע בדעות שונות ואסור לשפוט על זווית ראיה שונה. לא חייבים להסכים אך חובה לכבד! התעקשו ולימדו דברים חדשים, שפרו דברים קיימים, כל זה יגמיש אתכם לקבלת דברים שמוצאים חן בעיניכם פחות וישפר את חייכם בהרבה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב