דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות אינטרקום - עולם ומלואו 

מאת    [ 04/08/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3808 פעמים ]

האינטרקום הוא אחד מאמצעי האבטחה והתקשורת הפופולאריים והוותיקים ביותר שקיימים כיום בשוק. האינטרקום הוא אמצעי יעיל ליצירת בקרת כניסה למקומות, כמו גם ליצירת קשר בין שני אנשים הנמצאים במקומות מרוחקים זה מזה. הודות ליעילותו הרבה, אין זה פלא שהאינטרקום הפך לאמצעי אבטחה ותקשורת הנפוץ במקומות רבים ומגוונים. המאמר הבא יסקור את הסוגים השונים של מערכות אינטרקום ואת שימושיו השונים של האינטרקום.

אינטרקום לבית משותף

מערכות אינטרקום לבנייני מגורים משותפים מאפשרת בקרת כניסה על הנכנסים לבניין וכן יצירת קשר בין מי שנמצא מחוץ לבניין לבין דיירי הדירות. מערכות אינטרקום לבית משותף כוללות פאנלים המקובעים על דלתות כניסה לבניין. פאנלים אלה יכולים להכיל עד כ- 150 לחצנים עבור 150 יחידות דיור שונות. בכל יחידת דיור גם כן מותקן פאנל של אינטרקום. במערכות אינטרקום לבית משותף ניתן להתקין אינספור אפשרויות: רמקולים שיאפשרו לשני הצדדים לשוחח, לחצן שיאפשר פתיחת הדלת אך ורק על-ידי דייר הבניין, שילוב של קודן בפאנל הכניסה לבניין המאפשר כניסה באמצעות הקשת קוד, שילוב של טלוויזיה במעגל סגור עם מסכי טלוויזיה בכל דירה ועוד.

אינטרקום לבית פרטי

גם בבתים פרטיים נהוג להתקין מערכות אינטרקום לצורכי בקרת כניסה. האינטרקום יכול להיות מותקן בכניסה לשער להולכי רגל, או אפילו בכניסה לשער חשמלי המיועד לכלי רכב. גם כאן ניתן לשלב במערכות האינטרקום קודן, רמקולים וטלוויזיה במעגל סגור. ישנן מערכות אינטרקום שמחוברות גם לחייגן הטלפון הביתי, וכל לחיצה על זמזם האינטרקום מובילה לצלצול הטלפון שממנו ניתן לפתוח את השער. מערכות אינטרקום בבית פרטי משמשות גם לצורכי תקשורת בין חדרים שונים בבית. מערכות אינטרקום אלו אופייניות במיוחד בבתים גדולים שבהם המרחק בין החדרים השונים בבית גדול, וקשה לקרוא למישהו שנמצא בעברו השני של הבית או לבוא עד אליו לצורך העברת מסר קצר.

מערכות אינטרקום לבנייני משרדים, מפעלים וחדרים מסווגים

במקומות אלו תפקידן של מערכות האינטרקום הוא לוודא שרק מורשי כניסה יכנסו למתחם. מערכות אינטרקום אלו יכולות להיות מופעלות באמצעות הקשת קוד סודי בלבד או באמצעות לחיצה על זמזם, ושומר המוצב בכניסה או בחדר אבטחה ובו מערכת טלוויזיות במעגל סגור הוא שמחליט האם לפתוח את דלת הכניסה או לא.

אינטרקום מנהל - מזכירה

למערכת אינטרקום זו אין פונקציה של בקרת כניסה, אלא של תקשורת בלבד. במערכות אינטרקום מסוג זה יש שתי קונסולות, האחת נמצאת בחדר המנהל והשנייה בחדר המזכירה. התקשורת בין שני החדרים מתבצעת באמצעות לחיצת כפתור על קונסולת האינטרקום וללא כל צורך בהרמת שפופרת. כך ניתן להעביר מסרים בין חדרים מרוחקים ללא כל צורך לקום מן הכסא.

אינטרקום לחדר תינוקות

גם מערכת אינטרקום זו מאפשרת תקשורת בלבד. הודות למערכת אינטרקום זו הורים יכולים להיות קשובים למתרחש בחדר של התינוק שלהם גם כאשר הם יצאו מן החדר. אינטרקום לחדר תינוקות הפך לאמצעי בטיחות חיוני למניעת אסונות ותאונות בבית. לכן יש כיום מערכות אינטרקום ניידות, שבהן ההורים יכולים לשאת עימם את יחידת האינטרקום לכל מקום בבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב