דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפטרות לרגל העתקת מקום מגורים 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 3113 פעמים ]

 

התפטרות לרגל העתקת מקום מגורים

מאת: משרד עורכי דין וקרט ערמוני, המתמחה בדיני עבודה

 

ברשימה זו נסקור בקצרה את התנאים אשר בהתקיימם זכאי עובד לקבל פיצויי פיטורים כחוק בנסיבות של העתקת מקום מגורים.

המקור הנורמטיבי לזכות הינם ההוראות שבסעיף 8 לחוק פיצויי פיטורים ובתקנות שלצד החוק.

העתקת מגורים לרגל נישואין - עובד יחשב כזכאי לפיצויי פיטורים אם מתקיימים בו כל התנאים הבאים – (i) הוא עבר בעקבות נישואיו לישוב בישראל בו היה גר בן –זוגו טרם הנישואים (ii) המרחק בין מקום מגוריו החדש לבין מקום מגוריו הקודם הוא 40 ק"מ לפחות (iii) מקום מגוריו החדש רחוק יותר ממקום עבודתו מאשר מקום מגוריו הקודם. החוק אינו קובע תקופת מגורים מינימאלית, אך בתי הדין פסקו, כי אין מדובר בתקופה ארעית.

העתקת מגורים לרגל מעבר לישוב חקלאי / אזור פיתוח – עובד יחשב כזכאי לפיצויי פיטורים אם התפטר ממקום עבודתו עקב מעבר מישוב שאינו חקלאי לישוב חקלאי או מישוב שאינו אזור פיתוח לישוב באזור פיתוח. וועדת העבודה והרווחה של הכנסת היא המאשרת אלו ישובים יוכרו כחקלאיים או ככאלו המצויים באזור פיתוח. הזכאות לפיצוי פיטורים קמה לאחר שהעובד גר לפחות שישה חודשים בישוב החקלאי או בישוב באזור פיתוח אליו העתיק את מקום מגוריו.

העתקת מגורים לרגל תפקיד במשטרה/שב"ס – עובד יחשב כזכאי לפיצויי פיטורים אם מתקיימים בו כל התנאים הבאים – (i) התפטרותו הינה על רקע העתקת מקום מגוריו עקב העברה בתפקיד של בן זוגו המשרת במשטרת ישראל או בשרות בתי הסוהר (ii) המרחק בין מקום מגוריו החדש לבין מקום מגוריו הקודם הוא לפחות 40 ק"מ (iii) מקום מגוריו החדש רחוק יותר ממקום עבודתו מאשר מקום מגוריו הקודם.

העתקת מגורים לרגל שליחות - עובד יחשב כזכאי לפיצויי פיטורים אם מתקיימים בו כל התנאים הבאים – (i) הוא העתיק את מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו היוצא לתקופה העולה על שישה חודשים לחוץ לארץ בשליחות המדינה (ii) מעבידו סרב לאשר לו יציאה לחל"ת.

העתקת מגורים לרגל מעבר לירושלים - עובד יחשב כזכאי לפיצויי פיטורים אם העתיק את מקום מגוריו לירושלים ומתקיימים בו התנאים הבאים – (i) העתקת המגורים הינה עקב הצטרפותו לבן זוג העובד בשרות המדינה, אשר היחידה בה מועסק בן הזוג הועברה לירושלים (ii) המרחק בין מקום מגוריו הקודם של העובד לירושלים הנו 40 ק"מ לפחות.

לא יהיה זה מיותר לציין - שעה שעובד עומד להודיע למעסיקו, כי בכוונתו להתפטר בחזקת מפוטר בנסיבות שבידי המעביד לשנותן חובה ליתן למעבידו האפשרות לסלק הנסיבות. לא כך בנסיבות שאין בידי המעביד לשנותם לדוגמא העתקת מקום עבודתו של העובד, במקרה שכזה לא תקום דרישה מהעובד לתת התראה כאמור למעסיקו. יחד עם זאת, קיימת כמובן חובה לתת הודעה מוקדמת.

 

הבהרה חשובה: רשימה זו הינה סקירה בסיסית בלבד של הסוגיה הנ"ל. אין לראות ברשימה זו תחליף לייעוץ משפטי אשר מחייב בדיקה המבוססת על נסיבות כל מקרה ומקרה. יש להיות ערים אף לכך שהאמור ברשימה זו נכון למועד כתיבתה בלבד, וכי הסדרים משפטיים על פי טיבם מתעדכנים ומשתנים מעת לעת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עורך דין עודד ערמוני, שותף במשרד וקרט ערמוני העוסק בדיני עבודה ופנסיה  href="mailto:oded@var-law.co.iloded@var-law.co.il">">oded@var-law.co.il  http://www.var-law.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב