דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב תאורה - גישת השכבות בעיצוב התאורה הביתית 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 2735 פעמים ]

עיצוב תאורה בחללי הבית דומה לציור תמונה. בציור, עבודה מיומנת ומדויקת עם צבעים, יוצרת תחושה של תלת מימד שמושכת את עין הצופה, ומעוררת בו התפעלות. הסוד שביצירת תלת המימד בציור הוא ההבנה של הציירים בתפקידי האור והצל והידיעה, שהם למעשה אלו שיוצרים את אותה תחושת תלת מימד שבציור. כאשר הציירים מציירים נושא מסוים בצבעים בהירים ואותו הם מקיפים בצללים כהים, העין של הצופים נמשכת לאזור הבהיר בציור ונוצרת תחושת התלת מימד, בדומה לאור בקצה המנהרה. זהו מקור הדרמה והחיות שבציור.

עיצוב תאורה בבית - הדרמה

אותו עקרון, של שימוש באור וצל, פועל גם בעיצוב תאורה לבית, אם נאיר אותו בחוכמה ובתכנון. גם בבית שלנו יכולים להיות מוקדי אור שונים שיפעילו את החושים האסטטיים של הצופים ויבנו תחושה מלאת חיים ודרמה.
כדי ליצור דרמה  כזאת אצלנו בבית, אנו מוכרחים כצעד ראשון להחליט הן האזורים בבית שסביבם נרצה לייצר את האווירה והסיפור. בדומה לצייר המחליט בתחילת עבודתו מהו הנושא המרכזי של הציור, מהם הנושאים המשניים ומהו הרקע. כאשר אנו מדברים על נושאים מרכזיים, אנחנו מתכוונים גם לאזורים ה"אמנותיים" שבבית, למשל, רהיטים מיוחדים וחפצי נוי וגם לאזורים הפעילים של הבית, כמו הסלון והמטבח. לאחר שנברר אילו אזורים בבית הם אזורים מרכזיים שאותם  אנחנו רוצים להאיר, נבדוק כיצד נעשה זאת.

עיצוב תאורה בבית - השכבות
לרשותנו מגוון דוגמאות, צבעים, צורות ומרקמים, שיעזרו לנו להאיר את החללים בצורה מגוונת, מלאה חיות ודרמה. מעצבי תאורה מקצועיים נוהגים בדרך כלל לעבוד על פי  שיטת בנית השכבות, שכבות של אור, כאשר הם מתכננים את התאורה. באופן דומה לצייר שצובע את כל בד הקנבס בשכבה ראשונה המשמשת כרקע, גם אנחנו נוודא כשלב ראשון את קיומה של תאורה כללית ראשונית בחדרים. על פי רוב, התאורה הרגילה, זו שכבר מוצבת בבית שלכם, תענה על דרישה זו. אחר כך אנחנו  נבחר אמצעי תאורה יפה ומיוחד למרכז התקרה, נברשת לדוגמה, ונקפיד לוודא שהאור שהיא מפיקה מכסה באופן מספק את כל פני החדר ובאמת משמש כשכבת האור היסודית והראשונה.

עיצוב תאורה בבית - הדגשות
בשלב הבא, בדיוק כמו צייר שמוסיף את המוטיבים המרכזיים בציור, נגדיש מחשבה רבה  על האזורים המיוחדים של הבית, אלה שהחלטנו שהם פניני החן של הבית שאותן חשוב להבליט. בעבור אזורים אלו נשתמש  בגופי תאורה ייעודיים אותם בחרנו במיוחד עבורם. עיצוב התאורה באמצעות גופים אלו תהיה הבסיס למשחקי האור וצל שבביתנו, והם יעזרו לנו להדגיש  האזורים המעניינים שבית ויוסיפו את הדרמה אותה אנחנו מחפשים. מומלץ לשקול שימוש במסילות מיוחדות, מהסוג הנפוץ במוזיאונים, חללי תצוגה וגלריות. כך, אם נרצה, נוכל בעתיד לשנות את זווית הנורות, מיקומם ואפילו את המספר שלהם. מנורות ספוט שימושיות מאוד אם אנחנו מעוניינים להאיר אובייקטים קטנים הנמצאים בגומחות או על גבי מדפים, כגון הארה של תמונות של בני המשפחה, חפצי יודאיקה ופסלונים. מנורות הספוט מפיקות תאורה ממוקדת , חמה ודרמטית,  המחזקת את  תחושת התלת מימד ומוסיפה לאווירה היוקרתית.

עיצוב תאורה בבית – הנגיעה האחרונה
כמו בציור, השלב האחרון בעיצובה של התאורה, היא ההוספה של הנגיעה האחרונה באזורים החשובים ביותר. את הנגיעה האחרונה נוכל להשיג באמצעות ספוטים, קופסות אור או בתי מנורה מיוחדים המותאמים על ידי מעצב תאורה מקצועי.

אם נחבר דימרים, לכמה מקורות אור, נוכל לשנות את  האווירה בבית בהתאם למצב הרוח והנסיבות.

יהודה אוזן הינו אומן גופי תאורה. בסטודיו שלו ברמת הכובש הוא מייצר גופי תאורה בעבודת יד ולפי הזמנה אישית. תוכלו לרכוש פה מגוון גופי תאורה וכן מנורות מעוצבות לבית בשלל וריאציות: גופי תאורה לקיר , מנורות מעוצבות , שנדליירים יפהפיים, גופי תאורה העומדים על השולחן, גופי תאורה המיועדים לריצפה ועוד. גופי התאורה של יהודה אוזן זכו להכרה רבה ממומחי אומנות. יצירות גופי תאורה שלו מוצגות ונמכרות בגלריות, מבני ציבור, מוסדות ובתים פרטיים ברחבי הארץ והעולם. תצוגה של מקצת גופי תאורה מעוצבים אשר יצר נמצאים באוספים פרטיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב