דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לבחירת שיפוצניק 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 482   [ נצפה 2467 פעמים ]

מזל טוב, קניתם דירה יד שנייה או סתם רציתם להתחדש? זה הזמן לשפץ. בין אם זה שיפוץ חדר אמבטיה או שיפוץ המטבח ובין אם זה ריצוף חדש לסלון, שיפוצים הפכו להיות הטרנד החם ביותר היום.

זה לא סוד שמחיר דירה חדשה מקבלן מרקיע שחקים, אנשים רבים בוחרים לקנות דירות יד שניה ולשפץ אותן למגורים, להשקעה והשכרה או להעלות את ערך הדירה בשעת מכירה.

שיפוצים יכולים להיות תהליך מהנה ומספק אך מנגד, שיפוצים יכולים להפוך ולהיות סיוט מתמשך של כל בעל דירה. כאן נכנס לתמונה בעל המקצוע, להלן- השיפוצניק.

השיפוצניק הוא בעל מקצוע מתחום ענף השיפוצים. ענף השיפוצים כפי שכתבנו נפרש על גבי תחומים רבים במאמר הבא נסקור כמה מהם, וניתן טיפים וכלים לבחירה של בעל המקצוע הנכון לביצוע עבודות השיפוצים.

אז איך באמת בוחרים שיפוצניק? לאחר סקר נרחב נראה כי הכלל הראשון בבחירת בעל מקצוע, עוד לפני בדיקת המומחיות הוא לבדוק האם אותו אדם רשום בתור שיפוצניק מוסמך או שהוא בעצם, חאפר. ענף השיפוצים הוא ענף מוכר וישנו גם קורס הסמכה ובחינות בכדי להירשם כשיפוצניק מוסמך. הקורס כולל נושאים כמו: תקני בטיחות, קריאת תוכניות עבודה והכרת תורת הבנייה באופן כללי.

השיקול השני שיש לקחת בחשבון בזמן שאנו בוחרים בעל מקצוע הוא כמובן תחום ההתמקצעות שלו, כלומר המומחיות שלו. במידה וארצה לבצע עבודות גבס, אפנה למומחה גבס, אדם המעוניין לחדש את החדר בפרקט יפנה למומחה פרקטים. מומחיות של אדם במקצוע שלו ניתן למדוד בעזרת מספר פרמטרים שונים. העיקרי שבהם ואולי אף היעיל ביותר הוא צפייה בעבודות קודמות, מה שנקרא מפה לאוזן, קבלת המלצות אובייקטיביות עד כמה שניתן. בנוסף, קבלה של לוח זמנים מסודר ומדויק, ניתן לדרוש אף התחייבות בכתב לעמידה בלוח הזמנים תעיד אף היא על מקצועיות.

לאחר שקיבלנו את ההמלצות החיוביות ואת ההתחייבות לעבודה מקצועית ואמינה תוך עמידה בזמנים כעת נותר לבדוק מהו טיב החומרים בהם משתמש קבלן שיפוצים. שיקול זה יכול להיות מורכב. הסיבה לכך היא פשוטה. טיב החומרים בהם משתמש בעל המקצוע משפיע באופן ישיר על המחיר אותו הוא גובה. אנשים רבים נוטים לחפש זמן רב בעל מקצוע ובסוף בוחרים דווקא באדם שהציע להם את ההצעה הנמוכה ביותר. לא מדובר פה באופן גורף ולעיתים אכן יכול להיות שבעל מקצוע זול משתמש גם בחומרים איכותיים אך בד"כ כמו שאומר הפתגם העתיק: מה שקונים בזול עלול לעלות ביוקר. ויכול להיות שמקרה הספציפי הזה על אחת כמה וכמה. זה לא נעים לחזור הביתה ולראות צבע מתקלף, ביוב שעולה על גדותיו או מרצפות שהתעקמו, בעל מקצוע טוב צריך לעבוד עם חומרים טובים לא פחות. גם בנושא זה כדאי לגבות הכל בכתב.

סדר וניקיון ערובה לניצחון. כך הבוס שלי היה אומר (בבורגר ראנץ' בגיל 16) ומה שנכון אז נכון עוד יותר היום. חשוב ביותר לבחור אדם מסודר, נקי, אדיב ובעל יחסי אנוש. בסופו של דבר הוא הולך לשרוץ אצלכם בדירה בתקופה הקרובה. אגב, מומלץ גם לנו להיות אדיבים, כוס שתייה יכולה להיות מחווה נעימה במיוחד בקיץ הלוהט.

בלוח נט ניתן למצוא מבחר רב של של שיפוצניקים, בעלי מקצוע איכותיים ואמינים.

לוח-נט לוח העסקים המוביל במדינה ומעניק לך תפוצה נרחבת http://www.luachnet.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב