דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום החינוך העסקי של מנהלים צעירים: הדרך להגברת הצמיחה במשק הישראלי 

מאת    [ 12/04/2007 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 2266 פעמים ]

אלו אלמנטים צריכים לחבור יחדיו על מנת לסייע בצורה היעילה ביותר להגברת הצמיחה במשק הישראלי -
אחרי כמעט 59 שנות עצמאות אנו יודעים שהתשובה לכך היא:
א. הגדלת הייצוא, דבר המביא ליצירת יותר מקומות תעסוקה.
ב. להמציא מחדש את מערכת החינוך העסקי במדינה, כך שיהיה רלוונטי יותר למציאות של כלכלה גלובלית
ג. להכריע מהי הדרך הטובה ביותר באמצעותה תשמור ישראל על היתרון שלה בכל הקשור למחקר ופיתוח, זאת אל מול תחרות גוברת מצידן של מדינות מתפתחות דוגמת הודו.

השאלה הנשאלת היא, כיצד תעמוד מדינת ישראל בהצלחה בהשגת יעדים אלו, תוך שהיא מתמודדת בו זמנית עם האתגרים הפוליטיים, החברתיים והכלכליים השוטפים העומדים בפניה. תשובה אחת טובה לכך, היא להיעזר במי שיש ברשותו את האמצעים לסייע בקידום תוכניות המקדמות את המטרה.

קרן מיראג' לקידום יחסי המסחר בין ארה"ב לישראל, הפועלת מאירוויין קליפורניה, היא דוגמא למקור תמיכה שכזאת. משפחת מיראג' התומכת בפעולות הקרן הייתה מעוניינת לפני חלוקת התמיכות, להבין מה מדינת ישראל צריכה באמת וכיצד ניתן לתמוך בה בדרך שתפיק את המיטב תוך שילוב במאפייני התרבות הישראלית. על כן, לפני שלוש שנים, פול מיראג' (מייסד חברת שף אמריקה), יחד עם מנכ"ל הקרן מרשל קפלן, שהו זמן רב בישראל בשיחות עם מנהיגים עסקיים וגורמי ממשל, כולן עסקו בשאלה מה צריכה קרן פרטית לעשות בכדי לתת מענה לאותם צרכים. במקום לשבת בארה"ב ולקבל החלטות משם, הקרן שמעה את עמדתם של עשרות גורמים בישראל, הכוללים שרי ממשלה, ראשי חברות גדולות ומרצים למינהל עסקים, כל זאת בכדי לפתח תוכנית שתענה בצורה הטובה ביותר על אותם צרכים.

מיראג' גייסה חבר נאמנים מקומי והתוכנית הראשונה הוצאה מהכוח אל הפועל במטרה לאמן את הדור הבא של המנהלים בדרכים להגיע לשוק הייצוא המוביל של ישראל, הלא הוא השוק האמריקאי. במסגרת התוכנית נערך בארה"ב קורס מרוכז בן שבועיים לכ-30 מנהלים ישראלים, כמו גם ל-15 בוגרי מינהל עסקים מצטיינים. עד כה, למעלה מ-100 בוגרים סיימו את התוכנית. אם תדברו עם כל אחד מהם, הם יאמרו שהתוכנית שינתה את חייהם, את דרך החשיבה שלהם על עסקים ואת גישתם לשיווק. אחד מבוגרי הקרן, שניסה זמן רב לגייס הון עבור הסטארט אפ שלו, ללא הצלחה, ולאחר הקורס שעבר בקרן, שינה לחלוטין את גישתו השיווקית ואת מערך המכירות שלו. שנה מאוחר יותר הוא גייס הון מספיק והוא על סך הצלחה בחדירה לשוק האמריקאי.

בימים אלה הקרן מעורבת בשתי יוזמות. האחת היא לחקור את שיטת לימוד תוכנית מינהל העסקים בישראל ולעצב תוך הסתמכות על מידע שנאסף מבתי הספר המובילים למינהל עסקים בארה"ב את הצרכים שצריך לענות עליהם, על מנת להפוך את התוכניות ליותר גלובליות ובינלאומיות. היוזמה השנייה הנעשית בשיתוף עם גורמים מובילים בממשל, בפוליטיקה ובקהילה העסקית בישראל, הינה לבדוק את תחום המחקר והפיתוח שישראל ידועה בו בכל העולם כמובילה, ולנסות ולבודד את הבעיות שמונעות או ימנעו בעתיד מישראל להוביל בתחום זה, נושא זה, אם תינתן לו תשומת הלב הראויה, יבטיח שישראל תשמר את מעמדה כמרכז עולמי של יצירתיות וקדמה טכנית.
כל הפעילויות הללו יוצאו אל הפועל בשיתוף פעולה עם הדיקנים בפקולטות במובילות למינהל עסקים בישראל.

על מנת לעשות זאת, הקרן פרסמה מספר ניירות עבודה העוסקים בכל אחד מתחומים אלו, אשר נכתבו על ידי מומחים מישראל וארה"ב. סידרת מפגשים ראשונה שעסקה בנושאים אלו נערכה בספטמבר 2006 באירוויין קליפורניה וסדרת המפגשים הבאה מתוכננת להיערך בקרוב בישראל. פגישות הסיכום והצגת המסקנות ייערכו ביוני במהלך ביקורו המתוכנן של פול מיראג' בישראל.

מה שמייחד את התוכנית של קרן מיראג' הוא הרצון של הנהגת הקרן לשמוע ולהתחבר לצרכים של קהילת העסקים בישראל. רק אז תוכל העבודה של הקרן לתרום תרומה ארוכת טווח לצמיחה הכלכלית בישראל.
שרווין פומרנץ המתגורר מזה 23 שנה בישראל, משמש כנשיא עתיד אי.די. איי בע"מ, החברה המשמשת כנציגתה בישראל של קרן מיראג' לפיתוח המסחר בין ארה"ב לישראל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב