דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציוד גז 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 4796 פעמים ]

גז פחממני מעובה (גפ"מ), הידוע יותר בשם גז בישול, הוא אחד ממקורות האנרגיה המרכזיים בישראל. הוא משמש לבישול, לחימום, לתעשייה ועוד. בהתאם לכך, השוק הכולל ציוד גז, מוצרים ושירותים הוא שוק מתפתח ובו לא מעט נותני שירות למגזר הפרטי, הציבורי והתעשייתי.

השימוש בגז בצורה נכונה הוא פשוט, קל ויעיל. אולם יש לזכור שכמו כל מקור אנרגיה אחר – שימוש לא נכון עשוי להיות מסוכן. לכן, כדאי שתדעו מהם השיקולים המרכזים הקובעים את צרכי הגז שלכם, איזה ציוד אתם מקבלים ולאילו שירותים אתם זכאים.

מה זה גפ"מ?

הגפ"מ מהווה מוצר לוואי של זיקוק נפט גולמי. בתנאים סטנדרטיים, הוא מגיע במצב צבירה נוזלי, ערבובו עם האוויר יעיל, והבעירה שלו מושלמת. הוא נטול ריח, ולכן מוסיפים לו ריח באופן מלאכותי כדי לאפשר גילוי דליפות.

הגפ"מ נחשב מקור אנרגיה ידידותי לסביבה, היות ובניגוד למקורות אנרגיה אחרים, כמו בנזין, נפט או סולר, הוא אינו מזהם את האוויר ואת מאגרי המים. באשר למחירו – החל משנת 1995 לא חל פיקוח על מחירי הגז, כך שרצוי לעשות סקר שוק לפני שמזמינים ספק גז או ציוד גז.

בחירת ציוד גז והתקנתו

התקנה של ציוד גז אינה דבר של מה בכך. בין השיקולים אותם יש לקחת בחשבון: תפוקה נדרשת, תנאים סביבתיים, המידות הדרושות, סוג החומר, טמפרטורה, לחץ, תקנים מחייבים, ועוד. אי הקפדה על התאמה נכונה יכולים לפגוע ביעילות המוצר ואף בבטיחות.

התקנת גז מעוגנת בתקן ישראלי 158 של מכון התקנים הישראלי. לכן, על מנת להבטיח אספקת גז יעילה ובטוחה, יש להזמין טכנאי גז מורשה, אשר יבדוק את השטח, ישקלל את התנאים הקיימים עם השימושים הדרושים, וימליץ על מוצרי גז המתאימים ביותר.

ציוד גז לשימוש ביתי

לכאורה, זה נראה פשוט. אנחנו מדליקים את הכיריים – והגז פשוט שם. אולם מאחורי הפעולה הפשוטה הזאת מסתתר לא מעט ציוד גז: צינורות, ווסתים, ניפלים וחיבורים, ברזים, בלונים וצוברים מסוגים שונים.

לכן, כשמגיע טכנאי גז להתקין בביתכם מערכת גז חדשה, אל תהססו לבקש ממנו הסברים על אביזרי גז: אילו צינורות מובילים את הגז מהמיכלים לדירה, איך נראה החיבור כשהוא תקין (כדי שתדעו לזהות אם יש בעיה), איך מטפלים בווסתים ואיך מחליפים בלונים.

ציוד גז לתעשייה

כשמדובר בציוד תעשייתי, הדברים שונים מעט. מן הסתם, מפעל דורש אנרגיה רבה משימוש ביתי. בהתאם לכך, יש להתקין במקום ציוד גז הולם: צינורות ארוכים יותר; ברזים לגז , שסתומים וברזים חזקים יותר; בלונים או צוברים גדולים יותר וכדומה.

במקרים של צריכת גז גדולה, ייתכן שכדאי להקים במקום תחנת גפ"מ. במצב כזה, יש לבדוק שההתקנה עומדת בתקן הישראלי 5512 לתחנות גפ"מ, ובתקן 158 של מכון התקנים, יחד עם אישור מהנדס בודק חשמל לתחנות גפ"מ.

שירותים נלווים

ונגיד שהזמנתם ציוד גז ונתקלתם בבעיה. מה עושים אז? צו יציבות מכרזים ושירותים מ-1996 קובע מה הם השירותים הנלווים להם אתם זכאים מספק הגז שלכם. שירותים אלו כלולים במחיר שגבה מכם הספק.

בין השירותים הללו: הובלת מיכל הגז וחיבורו למתקן הגז, מתן שירות במקרה של דליפת גז, החלפת צינורות או ווסתי גז, בדיקות תקופתיות של המיכלים והברזים, תיקון אביזרי גז במידת הצורך, ביטוח הצרכנים, ועוד. לכן, כשמדובר בגז – כדאי לכם לקחת ציוד גז רק מחברה שאתם סומכים עליה, על המוצרים ועל השירות שהיא נותנת.

מור טכנולוגיות בע''מ הינה חברה פרטית העוסקת ביבוא של משאבת דלק ,שיווק והפצת ווסתים לגז לשוק האנרגיה והכימיקלים בכלל ולתעשייה של אביזרי דלק בפרט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב