דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נאשם בגרימת תאונת דרכים קטלנית נפסל מלנהוג אך הותר לו לנהוג ליד הבית 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1712 פעמים ]

נהג המעורב בתאונת דרכים קטלנית (תאונה שכתוצאה ממנה  נגרם מותו של אדם) יפסל מלנהוג ע"י קצין משטרה, עם הקצין סבור שיוגש נגדו כתב אישום בגין גרימת התאונה; קצין המשטרה חייב לפסול את הרשיון ל- 90 יום ואין לו שיקול דעת להימנע מלפסול את הרשיון או לשלול את רשיון הנהיגה לתקופה קצרה יותר. 

 

יחד עם זאת, לנהג שרשיונו נשלל קיימת זכות לפנות לביהמ"ש לתעבורה בבקשה לקצר את תקופת הפסילה; בתי המשפט לתעבורה נוטים לדחות בקשות כאלו וזאת כיוון שעפ"י הלכת ביהמ"ש העליון, ראוי שנהג אשר היה מעורב באירוע טראומטי שכתוצאה ממנו נהרג אדם, ימנע מלנהוג במשך 3 חודשים. עפ"י ההלכה המשפטית רואים תקופה זו כתקופת צינון, תקופה שביהמ"ש נוהגים, כאמור, שלא לקצרה.

 

בנוסף, כאשר בתי המשפט שוללים רשיונו של נהג, השלילה מוטלת על כל סוגי הרכב, אלא שבמקרים חריגים מפעיל ביהמ"ש את שיקול דעתו ומתיר לנהג שרשיונו נשלל  לנהוג בסוג רכב  שונה מזה שנהג בו בזמן התאונה ולדוגמא: אדם שגרם לתאונת דרכים תוך נהיגה ברכב פרטי, ביהמ"ש אשר יפסול את רשיונו יהיה מוסמך לאפשר לו לנהוג, בזמן הפסילה, על רכב מסוג משא, לצורכי פרנסה.

 

למרות ההלכה שפורטה לעיל, קיבל שופט ביהמ"ש המחוזי בירושלים משה דרורי את ערעורו של נהג שרשיונו נשלל  ל-90 יום  בעקבות מעורבותו בתאונת דרכים קטלנית והתיר לו לחזור ולנהוג לאחר שחלפה מחצית מתקופת השלילה, אך זאת בתנאי חריג לפיו אופשר לאותו נהג, לנהוג ברכב רק בתחום אזור מגוריו, זאת בתחום הישובים ראש פינה, צפת, חצור הגלילית וביניהם - מחוץ לאזור זה נאסרה עליו הנהיגה.

 

בנימוקי ההחלטה כתב השופט כי המבקש הינו נהג וותיק שעברו התעבורתי אינו מכביד,המדובר באירוע תאונתי "ואין המדובר בעבירה במזיד ובפזיזות ולכל היותר בחוסר זהירות רגעית שהייתה לשניות ספורות, אשר גרמה לתוצאה הקטלנית".

" במקרה שלנו" , הוסיף וכתב השופט, הנהג בו מדובר הינו פנסיונר הגר בראש פינה וזקוק לרכב לנסיעה בתוך ראש פינה וכן לעיר צפת,  לבית החולים או לעיירה הסמוכה חצור לצורך הגעה לקופת חולים או לקניית מצרכים.

לאור כל אלו, החליט השופט, כי במשך יתרת תקופת הפסילה (45 יום שנותרו לריצוי מתוך ה-90) יותר למבקש לנהוג  בתחום הערים ראש פינה, צפת וחצור.

משרדו של עו"ד אילון אורון הוקם בשנת 1976 ועוסק בייצוג נהגים הנאשמים בעבירות תעבורה, החל מדוחות קנס (כנגד החיוב בנקודות) דרך ייצוג בדוחות מסוג הזמנה למשפט, פסילות מנהליות, תיקי תאונות דרכים, נהיגה בשכרות וכלה בייצוג נאשמים בגרימת מוות או הריגה. המשרד (ע"י עו"ד שירית אורון ויסבורד) מייצג כמו  כן תובעים אשר נפגעו בתאונות דרכים - פגיעת גוף ובתביעות נזיקין נוספות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב