דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עדיין משעמם לי! 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 860   [ נצפה 2377 פעמים ]

 

 עדיין משעמם לי!

 

הילדה עדיין משועממת , אבל לא עד כדי כך שתתרצה לקחת ספר ליד, אלא רק מספיק כדי לחזור על המשפט בקול בכייני כל חמש דקות, בממוצע. היא גם לא רוצה לשמוע אף הגה מהמונח "חוברות חופש" –מצדה, שימשיכו להיות מונחות כאבן שאין לה הופכין . אם כלו כל הקיצין – אבל רק הקיץ הזה לא מראה סימנים לכך-  אז הנה עוד כמה רעיונות בפינה לשיפוטכם.

אם אף אחד מהרעיונות לא נראה לכם, חפשו רעיונות נוספים באתר "מעניין את הסבתא"  

www.saba-sabta.co.il

1. אלבום מעוצב. 

 תציעו לילדה לעבור על אלבום התמונות הווירטואלי שבמחשב. היא יכולה לבחור תמונות מעברה העשיר במגלשות, בבריכות שחיה, מטיול על האופניים ועוד עיסוקים אינטלקטואליים כאלה ואחרים. עזרו לה לפתח את התמונות ותרכשו אלבום תמונות– ממשי, לא ווירטואלי.

כעת הזמינו את הילדה להצמיד את התמונות ולקשט את האלבום למה שנקרא בפי הצלמים המקצועיים "אלבום מעוצב". היא יכולה להוסיף מדבקות צבעוניות, נצנצים, פייטים,סרטים, קונפטי, או איורים פרי ידיה וכו'. לא לשכוח את העיקר: כיתוב אומנותי תחת כל תמונה, שיזכיר היכן זה צולם ובאיזה גיל היא הייתה אז. יתכן שהיא תזדקק לעזרתכם כדי להיזכר במקומות ובמצבים, אבל לפחות לא תשמעו את ה "משעממממממ ליייייי" המעצבן.בתום המלאכה. עליה לכתוב את שמה באותיות של קידוש חופשה על הכריכה – והנה לכם בילוי נחמד של יום שלם,  בעלויות סבירות למדי.

2. פנג שוואי? שו הדה?

הציעו לילד לחשוב ולעזור לכם לשנות את סידור הרהיטים בסלון או בחדרו. תופתעו לעתים לגלות שיש לו הרבה רעיונות יצירתיים. ייתכן שהם לא בדיוק לפי כללי הפנג שוואי, אבל הם יכולים להיות נחמדים ומרעננים. מי קבע שהמיטה חייבת להיות רק מול החלון והשולחן מאונך אליה? הרי בתורת הפנג שוואי יודעים שאסור לשבת עם הגב לדלת – אז קדימה, לשנות!

בשלב ראשון, הציעו לילד – אם הוא כבר יודע לכתוב – לקחת דף משבצות ולצייר עליו את מידות חדרו לפי קנה מידה. צריך קודם למדוד את החדר, להחליט על קנה מידה וכו'. בקיצור, עיסוק חביב לחצי שעה לפחות – וגם לימוד פרקטי לצידו.

אח"כ הילד צריך למדוד כל רהיט שיש בחדר – לא גובה, רק אורך ורוחב – ולצייר כל רהיט על דף משבצות חדש, לפי אותו קנה מידה עליו הוחלט כבר קודם. רצוי לצבוע כל רהיט מצויר בצבע מתאים לזה שבמציאות – והנה חלפה לה עוד שעה.

כעת יש להניח את כל "רהיטי הניר" על מפת החדר שעל ניר דף החשבון ולראות איך זה מתקבל. כשהילד יהיה מרוצה מהתוצאה, הוא מוזמן לבוא אליכם לקבלת דעה שנייה ( יענו  second opinion ) . כמובן שיש לסכם מראש שיש לכם זכות וטו, כיון שילד יצירתי עלול להציע לשים את שולחן הכתיבה על הארון, למשל, כדי ליצור עוד קושי פיזי לקראת הכנת השעורים...

לאחר שתגיעו להסכמה, העבירו את השולחן כך שהילד יישב עם פניו אל דלת הכניסה לחדר, דאגו רק לכך שהמיטה תהיה רחוקה מהחלון כדי שהילדים לא יתפתו לטפס ולהציץ למטה – והנה לכם עוד תוכנית ליום שלם –בהוצאה של שני דפי חשבון.

3. הסבר פניך לתייר –ואל תפתח את פיך.

ארצנו משופעת בתיירים מכל העולם. גם אם הם לא במשפחה הקרובה, ודאי תוכלו לגלות, עם מעט מאמץ, משפחה של חברים שמארחת אצלה תיירים:  בן שבא עם משפחתו מחו"ל לחופשת מולדת, בן דוד שמתגעגע לירושלים וכו'. צרו קשר –ישיר או עקיף – ובררו אם יש במשפחה ילד או ילדים בגילאים קרובים לגילאי ילדיכם. אם כן, הציעו לארח את הילדים למספר שעות. גם אם הילדים שלכם לא יודעים אנגלית שוטפת וגם אם הספרדית שלהם מסתכמת בשלוש מילים, תופתעו לראות עד כמה ילדים בגילאים דומים מסתדרים ומשחקים בעזרת פנטומימה – ומעט עזרה של המבוגרים, להפשרת הקרח. מה עוד שבחום הזה שבארצנו, שום קרח לא ישרוד יותר מדקה...

4. מן העיר אל הכפר – ולהפך.

נסו להיזכר בקרובי משפחה שגרים בקיבוץ או במושב. הזמינו את אחד המבוגרים עם ילדיהם ליום כיף בעיר הגדולה, בלווי והדרכה צמודים שלכם. כשיש ילדים זרים, הילדים שלכם נוטים להתנהג יפה מהרגיל. אני מאמינה שהאורחים יהיו נחמדים ויזמינו אף הם , בתורם, ליום כיף בקיבוץ או במושב. הזדמנות נהדרת להראות לילדים שהעגבניות לא צומחות על מדפי הסופרמרקט, שהחלב בא ממקור יותר בשרי מאשר שקית הפלסטיק ושרוב הפירות צומחים על העצים דווקא, ולא בדיוק בקופסאות השקופות. הילדים ירצו לעזור קצת בקטיף? עוד יותר נחמד וכיף. אין אגס טעים יותר מאגס שצומח על העץ ונקטף רגע לפני אכילתו.

5. ילד חילופי.

צלצלו לאח / אחות / גיס / גיסה / בן דוד / בת דודה ועוד קרובים או רחוקים כאלה או אחרים והזמינו את הילדה שבגיל הילדה שלכם לבוא לישון אצלכם ללילה. בקשו מהבת הפרטית להכין את החדר, לתכנן את הבילוי המשותף, מה יוגש להם לארוחת ערב ועוד פרטים טכניים חיוניים. תתפלאו, אבל היום והערב עשויים להיות הרבה יותר נעימים ושקטים עם ילד זר נוסף, מאשר רק עם הילדים הפרטיים שלכם. קיימת  בכלל סברה שגידול הילדים היה מלאכה קלה בהרבה אם כל משפחה הייתה יכולה לגדל את הילדים של משפחה אחרת, ולהחזיר אותם רק לפני גיוס.

חופש נעים!


 

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב