דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפגש עם האני האותנטי שלי 

מאת    [ 10/04/2007 ]

מילים במאמר: 1099   [ נצפה 6430 פעמים ]

כיום, ישנן המון אפשרויות ומבחר דרכים לפרוץ את החומה הזאת, את האיטום הזה, ולהביא את המיטב שבנו לידי ביטוי ולהגיע לאיזון, לשלמות, עשייה, הגשמה ואושר.

הדרכים שאני בחרתי, והוכיחו עצמם כבחירה נכונה, הם האניאגרם ותמציות פרחי באך.

האניאגרם, היא תורה אשר מתארת 9 אסטרטגיות הישרדות, שהן גם 9 נקודות מבט על העולם ו-9 שפות.
מסתבר, כי כל אחד מאיתנו, בשלב מאוד מוקדם בחייו, פיתח לעצמו אסטרטגיה לצורך הישרדות, שלמעשה התפתחה מתוך אותה נקודת מבט, שהיא אותו מקום ממנו אני מביט ורואה את העולם, ואיך הוא נתפס בעיני מתוך מה שאני רואה.
כל העניין הוא בעצם הפוקוס שאנחנו עושים. אם תבחנו את עצמכם ביחס לסובבים אתכם, תראו שלא מעט קורה שאתם מבחינים ושמים לב לדברים שאחרים כלל לא מבחינים בהם ולהפך. לא רק שאנחנו מבחינים בדברים מסויימים במיוחד, כל ההתנהלות שלנו בחיים היא ביחס לאותם דברים שתופסים את תשומת הלב שלנו.

אני, לדוגמא, טיפוס 4 (הדרמטי) באניאגרם. הרגשות שלי היו מרכז חיי והפוקוס שלי היה במי אני ומה המקום והייעוד שלי בעולם הזה, מה שגרם לי להשוות את עצמי לאחרים כל הזמן ומי שאני נקבע ביחס למי שהם. למעשה לא היתה לי זהות משל עצמי, באתי ממקום של חוסר ביטחון ודימוי עצמי נמוך. כולם נראו לי מוצלחים ומאושרים ורק בי היה משהו חסר, משהו פגום, ומהמקום הזה ניהלתי אסטרטגיה שלמה כדי לשרוד את החיים האלה.

כפי שציינתי קודם, הרגשות שלי היו המציאות היחידה, כך שמה שהרגשתי היה דיווח על המציאות מבחינתי.
אחרי שלמדתי את האסטרטגיה הזו שלי ואת כל שאר 9 הטיפוסים, הבנתי שמה שאני מרגישה הוא לא בהכרח דיווח על המציאות, הבנתי שאני טיפוס שמרגיש וחווה דברים בצורה עמוקה יותר מאחרים. כלומר, אם אחרים מתנהלים ברמה רגשית נורמלית סבירה, אז אני הרגשתי דברים בצורה יותר עוצמתית ולכן גם התגובות שלי היו דרמטית ועוצמתיות יותר, מה שהקשה על הסובבים אותי להבין אותי או את הטענות שלי נגדם, שבאמת תמיד נראו להם מוגזמות ומעבר לכל פרופורציה, מה שהסתבר כנכון.
היום אני כבר מתנהלת בצורה שונה. אני מסוגלת לבחון כל סיטואציה באופן רציונאלי ולא מהמקום הרגשי שלי, כי הבנתי שמה שאני מרגישה לא בהכרח משקף את המציאות, וכך אני פחות נפגעת, נעלבת ונסגרת. למדתי להעריך את עצמי יותר ואם כבר להשוות לאחרים אז לא רק באיכויות שיש להם ולי אין, אלא גם לכיוון השני, לראות את האיכויות שיש בי ולאחרים אין וזה חיזק לי את הביטחון והאמונה בעצמי.

דוגמא נוספת : טיפוס 6 באניאגרם(הספקן), הוא הטיפוס שרואה את העולם כמקום מסוכן ולא בטוח. זוהי נקודת מבטו, כך הוא רואה את העולם, ולכן תשומת הלב האוטומטית שלו היא לכל אותם סכנות פוטנציאליות ואסונות ולכל מה שיכול להשתבש.
טיפוס זה יהיה מאוד ספקן, פסימי, חשדן ומלא פחד, שלעיתים ישתק אותו והוא יחיה בהימנעות, כי איך הוא יכול לפעול וליהנות כשכל מה שעומד לנגד עיניו וכל מה שהוא רואה, הן אותן סכנות ודברים נוראים שעלולים לקרות.
אם נכנס לרגע לנעליו של טיפוס זה, והעולם יופיע לנו כמקום כזה מסוכן ולא בטוח, גם אנו נרגיש כך ונפעל כך.
מה שאנו לומדים באניאגרם, הוא שאנו, כל אחד מ-9 הטיפוסים, רואה חלק אחד מתמונה כוללת של העולם ומתנהל מולו ורק מולו. מה שאומר שאנחנו חיים בהחמצה ולא רואים את כל העולם ויותר מזה, אנחנו מוגבלים, כי אנחנו מכירים רק אסטרטגיה אחת ועושים בה שימוש בכל מצב, גם בכאלה ששם היא לא יכולה לשרת אותנו וגרוע מזה, הורסת לנו ועוצרת את ההתפתחות שלנו.

דוגמא נוספת: טיפוס 2 באניאגרם(המסייע), הוא טיפוס שרואה את העולם כמו כפר אחד גדול, שכולם אוהבים אחד את השני ועוזרים אחד לשני. זוהי נקודת מבטו, אשר מתוכה התפתחה אצלו אמונה, שהוא חייב לעזור ולסייע לאנשים ככל האפשר, כדי לזכות באהבתם. טיפוס 2 הוא הנותן והמסייע לכולם, נותן ממה שיש לו וממה שאין לו. כל תשומת הלב שלו פונה לתור אחר צרכים של אנשים ולענות עליהם, מה שעלול לגרום להזנחה של הצרכים שלו.

טיפוס זה לומד באמצעות האניאגרם, את מניעיו הנסתרים, שהוא לזכות באהבה ולהבטיח לעצמו שאנשים לא ינטשו אותו, כלומר אסטרטגיה שלמה של נתינה שמטרתה לזכות באהבה, כך שמה שילמד טיפוס זה הוא לתת ללא ציפייה לתמורה ושאוהבים אותו גם בלי הנתינה האינסופית שלו, שאוהבים אותו רק מעצם היותו הוא ורק מעצם היותו בכלל.

באניאגרם אנחנו לומדים את כל 9 הטיפוסים, האסטרטגיות, שהן למעשה עוד כלים בארגז כלים שיוכלו לשרת אותנו, כל כלי לסיטואציה המתאימה. כיום, כשאנו משתמשים רק באסטרטגיה היחידה והמוכרת לנו, זה כמו שיהיו לנו רק זוג מספריים ואיתם ננסה לדפוק מסמר בקיר, לחתוך סלט ולצייר.

אם אני אמחיש את זה על עצמי, אז תתארו לכם שאני עם הרגשות שלי הלכתי לכל מקום, מה שלא תמיד התאים. לא מתאים להתנהל ממקום ריגשי בעסקים ובעבודה, אבל אני לא היכרתי דרך אחרת, ולכן לא התקדמתי במקום העבודה, לא הייתי מסוגלת לקחת על עצמי תפקידי ניהול, כי בדרגים הגבוהים יותר יש הרבה פוליטיקה ותמיד יש את הלא מפרגנים ולי לא היו הכלים להתמודד איתם. אני הייתי נפגעת ונעלבת מכל תגובה, מכל חוסר פירגון, כל דבר לקחתי ללב, וזה לא מתאים. זה בדיוק כמו שתיארתי קודם - לחתוך סלט עם מספריים!

כמו שציינתי קודם, 9 הטיפוסים הם גם 9 שפות. לא כולם הרי עושים עבודת התפתחות ועדין פועלים, מדברים ומתנהלים באמצעות אותה אסטרטגיה שהם מכירים, דבר שמקשה עלינו להבין את האחר לעומק, את כוונותיו וצרכיו. אותו אחר יכול להיות בן משפחה, בעל, האנשים בעבודה, חברים וכו'.
כאשר אנו מכירים את השפה של כל טיפוס, אנו פחות נפגעים, כועסים, מתוסכלים ונחסכים מריבות וויכוחים מיותרים.

במקביל לעבודה העצמית שעשיתי באניאגרם, לקחתי תמציות פרחי באך, אשר מאפיינות טיפוסים שהם מקבילים בתיאורם לטיפוסי האניאגרם.
תמציות פרחי באך הן 38 תמציות המופקות מצמחים, כשהשימוש הוא באנרגיה שלהם ולא בחומר. אותן אנרגיות של כל אחד מהצמחים, מותאמות לתדרים אנרגטיים שלנו בגוף, העובדות על מצבים נפשיים, על מצב רוחנו והרגשתנו.

השילוב של שתי השיטות הוא מאוד יעיל ומהיר. התמציות נותנות חיזוק ודחיפה, מגבירות את המודעות העצמית לאותם דברים שאנו לומדים על הטיפוס שאנחנו באניאגרם והתוצאות לא יאחרו לבוא.

התמציות ששילבתי לעצמי היו כאלה שעבדו על הביטחון עצמי שלי, על חיזוק עמוד השידרה שלי, תיעול הפנטזיות והחלומות שלי לעשייה במציאות ותמצית שאפשרה לי להגמל מהרגישות הגבוה שהיתה לי לתגובת הסביבה אלי.

התהליך היה מרתק, כל יום תגלית חדשה, תובנות חדשות, קליפה נוספת שנשרה וכך לאט לאט עד אשר יכולתי לראות ולהראות את מי שאני באמת, את האני האותנטי שלי, כשמה שמנחה אותי כאן, הוא עיקרון הבחירה, שהוא ביטוי ישיר לחופש, של חופש אמיתי.

מי מכם שקורא עכשיו את המאמר הזה, את השיתוף הזה, ואולי מתחבר להרגשה הזאת, אולי גם הרגיש ומרגיש בחייו את האני האותנטי שלו המבקש לפרוץ מתוכו, שרוצה וחולם לעשות דברים ואפילו הכי פשוטים, לכאורה, וחושב שאינו מסוגל. - חשוב שתזכרו דבר אחד, את האפשרות שתמיד היתה ותמיד יהיה לנו אותה וזו אפשרות הבחירה, שהיא הדבר הכי בסיסי, אבל ממנו מתפתחים ויוצרים את הדברים הכי גדולים.

אז תמיד אנחנו יכולים לבחור להשאר באותו מצב ולהיות מנוהלים ע"י אותם מרעים ומזיקים או לבחור בדרך השניה, שגם אם היא מסע, היא אשר תוביל אותנו למקום הנשגב.



חגית אבן
שמי חגית אבן חן ואני מנחה סדנאות בנושאים של צמיחה והתפתחות.
אני עוסקת בריפוי שמאני באמצעות קריסטלים וריפוי באמצעות תמציות פרחי-באך.

אני יועצת ומדריכה אנשים באופן אישי ומלמדת אותם לרפא את עצמם ולשפר את איכות החיים שלהם.
אני נותנת כלים, עוזרת לשנות תפישה ואמונות
ומלמדת כיצד לחיות נכון!

טל': 057-4000122
אתר: http://www.hopedrops.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב